back to top
Σάββατο, 27 Απριλίου, 2024

Λιμενάρχης Λέρου: Προτάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥΛιμενάρχης Λέρου: Προτάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού

Με ένα άκρως ενδιαφέρον έγγραφο -που πρέπει να διαβαστεί απ’ όλους τους εμπλεκόμενους- ο Λιμενάρχης του νησιού μας Υποπλοίαρχος Λ.Σ. Μπιλλήρης Σακελλάριος, προτείνει στον Δήμο Λέρου και το ΔΗΛΙΤΑΠ, έργα που πρέπει να γίνουν για την ανάπτυξη των σχετικών υποδομών καθώς και τις νόμιμες εγκρίσεις – αδειοδοτήσεις που απαιτούνται:

Μεταξύ αυτών των έργων είναι το Τελωνείο, η διαπλάτυνση-διαμόρφωση των παραλιών της Λέρου, η διεκδίκηση “Γαλάζια Σηµαίας” κ.α. 

Πιο συγκεκριμένα, το έγγραφο αναφέρει τα εξής:

Θέμα: “Προτάσεις για την ανάπτυξη του τουρισμού  – βελτίωση υποδομών-παράκτιων ζωνών Ν. Λέρου”.


Προκειμένου αναπτύξουμε το τουριστικό «προϊόν», που αποτελεί για την περιοχή μας τον ουσιαστικότερο- αν όχι τον μοναδικό-  μοχλό ανάπτυξης  και την κινητήρια  δύναμη   της οικονομικής δραστηριότητας  ,  για την βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των κατοίκων της νήσου, προτείνουμε  τα κάτωθι έργα  μετά τις νόμιμες εγκρίσεις –αδειοδοτήσεις :

1 .ΠΑΡΑΛΙΕΣ

Αμεσος  προγραμματισμός και σύνταξη μελετών προσαμμωτικών έργων (Ν/2971/01)  για την διαπλάτυνση-διαμόρφωση καθαρισμό  όλων των παραλιών όπου απαιτείται , καθώς οι αξιοποιήσιμες παραλίες (περιοχές  όπου ο θερινός παράκτιος τουρισμός αποτελεί τη κύρια οικονομική δραστηριότητα   της νήσου Λέρου  ) έχουν μικρό πλάτος, αποτελούν δε, μόνο ένα μικρό ποσοστό από την συνολική   βραχώδη ακτογραμμή της – σχετικές μελέτες εκπονούν το Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΕΜΠ.

Ενδεικτικά προτείνουμε:

α) Για την περιοχή «Αλίντων», όπου απαιτείται -σήμανση -διαχωρισμός  χώρου λουομένων οριοθέτηση  διαύλου προσέγγισης μικρών σκαφών θαλάσσιων μέσων αναψυχής .

Μελέτη  διαπλάτυνσης  της παραλίας ,πρόβλεψη δημιουργίας     πεζόδρομου από την αρχή της παραλίας  μέχρι και τo καραβοστάσι , απομάκρυνση των  άναρχων  -αυθαίρετων κατασκευών στον αιγιαλό και την θάλασσα  που   εγκυμονούν κινδύνους για τους χρήστες και προσβάλουν την αισθητική του περιβάλλοντος .  

β) Στην περιοχή «Κριθωνίου», όπου απαιτείται -σήμανση -διαχωρισμός  χώρου λουομένων  οριοθέτηση  διαύλου προσέγγισης μικρών σκαφών μελέτη  διαπλάτυνσης  ενοποίηση της παραλίας περιμετρικά του   ομωνύμου κολπίσκου απομάκρυνση  τυχόν αυθαιρέτων κατασκευών

γ) Στην  περιοχή “ Παντελίου ,“ οριοθέτηση  διαύλου σήμανση -διαχωρισμός  χώρου λουομένων  και του  διαύλου προσέγγισης  σκαφών στο αλιευτικό καταφύγιο καθαίρεση  τυχόν  αυθαίρετων κατασκευών.   

δ) Στην περιοχή «Βρωμολίθου», μελέτη βελτίωσης πυθμένα, εμπλουτισμός με δάνεια ιζήματα  κυρίως ( άμμο θάλασσας) διαπλάτυνση όπου απαιτείται -σήμανση -διαχωρισμός  χώρου λουομένων  οριοθέτηση  διαύλου προσέγγισης μικρών σκαφών θαλάσσιων μέσων αναψυχής

ε) Στην περιοχή «Ξηρόκαμπου», απομάκρυνση αυθαίρετων κατασκευών -σήμανση -διαχωρισμός  χώρου λουομένων  οριοθέτηση  διαύλου προσέγγισης  σκαφών στο αλιευτικό καταφύγιο

στ) Καθαρισμούς όλων των παραλιών

1.1 ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΓΑΛΑΖΙΑΣ ΣΗΜΑΙΑΣ

α) Εντός του Μαΐου 2013, έναρξη διαδικασιών –αναγκαίων ελέγχων  υδάτων -έργων  υποδομής – οργάνωσης- καθαρισμός της παραλίας της ακτής της Γούρνας , που συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες , προκειμένου τεθεί υποψήφια βράβευσης για το 2014 με ανάλογη προβολή παγκοσμίως της νήσου Λέρου

β) Η “Γαλάζια Σηµαία” είναι διεθνές σύμβολο ποιότητας, το πιο γνωστό,  ίσως, περιβαλλοντικό σύµβολο στον κόσµο, και απονέμεται από το 1987 σε όσες ακτές και µαρίνες πληρούν τις αυστηρές προϋποθέσεις του.

∆εν αρκεί οι ακτές να διαθέτουν µόνο την επιθυμητή ποιότητα των νερών κολύμβησης. Πρέπει να τηρούνται τα 29 συνολικά κριτήρια, που αναφέρονται σε καθαριότητα, οργάνωση, πληροφόρηση, ασφάλεια λουοµένων και επισκεπτών και προστασία του περιβάλλοντος της ακτής και του παράκτιου χώρου.Τα µεγάλα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού δίδουν ιδιαίτερη σηµασία στη “Γαλάζια Σηµαία” όταν επιλέγουν τους προορισµούς που προτείνουν στους πελάτες τους.

Αυτό το γνωρίζουν και το υπολογίζουν όλοι οι διαχειριστές ακτών, ∆ήµοι, ξενοδόχοι και Camping.

∆ιεθνής Συντονιστής του Προγράµµατος είναι το Ίδρυµα για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (FEE), που εδρεύει στη ∆ανία, µε 49 χώρες-µέλη από όλες τις Ηπείρους.

Σημειωτέον  ότι καμία παραλία στο Β. συγκρότημα δεν έχει βραβευτεί στο παρελθόν

2. ΔΗΜΙΟΥΤΓΙΑ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΠΑΡΚΩΝ – ΕΝΥΔΡΕΙΟΥ

2.1 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΠΑΡΚΩΝ

Ανάπτυξη τουρισμού καταδύσεων αναψυχής με στόχο τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται η ανάπτυξη οργανωμένων θαλάσσιων καταδυτικών πάρκων, μέσα από επιδοτούμενα προγράμματα της ΕΕ

    ΓΕΝΙΚΑ :

     Θαλάσσια  καταδυτικά  πάρκα αναψυχής  οριοθετούνται σε θαλάσσιες περιοχές εφαπτόμενες ή μη της ακτής, προστατευμένες από την αλιεία και από άλλες θαλάσσιες και υποθαλάσσιες δραστηριότητες.

Καταδυτικές δραστηριότητες διεξάγονται στα ανωτέρω πάρκα για λόγους αναψυχής. Επικεντρώνονται ειδικά στοιχεία ενδιαφέροντος των αυτοδυτών, όπως θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα, ιδιαίτερη γεωμορφολογία βυθού, ναυάγια, υποβρύχια σπήλαια και άλλα στοιχεία ανθρωπογενούς δραστηριότητας ή ιδιαίτερης φυσικής ή τεχνητής μορφολογίας.

 Αναπτύσσονται σε περιοχές που διαθέτουν: α) τους απαιτούμενους προς τούτο πόρους (υποθαλάσσιοι γεωλογικοί σχηματισμοί και πλούσια σε ιχθυοπανίδα οικοσυστήματα ή επιδεχόμενα αναβάθμισης σε αριθμό και μέγεθος ειδών με κατάλληλα μέτρα, ναυάγια, εναλίες αρχαιότητες, κλπ), β) ικανή πρόσβαση και γ) βρίσκονται σε απόσταση μεγίστου χρόνου 90 λεπτών από υποδομές υγείας για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών (π.χ. ύπαρξη θαλάμου υπερβαρικής θεραπείας σε λειτουργία.

Επισημαίνουμε ότι το νοσοκομείο Καλύμνου διαθέτει θάλαμο υπερβαρικής θεραπείας (αποσυμπίεσης ).

Για την υποστήριξη της καταδυτικής δραστηριότητας δύνανται να δημιουργηθούν  χερσαία   εκθετήρια  θαλασσίων ειδών ( μουσεία)- ενυδρεία, κλπ.

ΕΙΔΙΚΑ :

α) Με  πόντιση  και κλείσιμο θαλάσσιου  χώρου, με κατάλληλα δίχτυα πχ. του αναξιοποίητου όρμου Λεπίδων (που περιμετρικά υπάρχουν εκτάσεις του Δημοσίου) ή άλλου προτεινόμενου, προκειμένου δημιουργηθεί εφόσον έχει τις προϋποθέσεις και  εγκριθεί αρμοδίως, θαλάσσιο πάρκο «φυσικό ενυδρείο»  στην Ν.Λέρο  για καταδύσεις αναψυχής

β)  Θεματικό καταδυτικό πάρκο σε  ναυάγια του Παγκοσμίου Πολέμου. –Ανάπτυξη  τεχνητού υφάλου

2.2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΝΥΔΡΕΙΟΥ

Πρόταση για τη δημιουργία Ενυδρείου σε αναξιοποίητο κτίριο του ΚΘΛ  στην περιοχή «Λέπιδα» ή στην περιοχή «Μερικιάς» πλησίον της προβλήτας, ή σε παρακείμενα παλαιά κτίρια και δημόσιες εκτάσεις ,

2.3. Για τα ανωτέρω προτεινόμενα  η Υπηρεσία μας ευρίσκεται σε επαφή με την ερευνητική ομάδα του ινστιτούτου θαλάσσιας προστασίας «Αρχιπέλαγος», για παροχή επιστημονικών συμβουλών και παροχή βοήθειας στον Δήμο μας , στην κατεύθυνση της υλοποίησης των ανωτέρω  αλλά και της βιώσιμης διαχείρισης των αλιευτικών πόρων καθώς και  την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος της περιοχής μας που αποτελεί στόχο μας  .

2.4. Σχετικές μελέτες για  δημιουργία καταδυτικών πάρκων  συντάσει το

Ινστιτούτο θαλάσσιας βιολογίας και γενετικής  του ΕΛΚΕΘΕ  

3. ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

Γενικά:

α)Τήρηση  διατάξεων αποκομιδής απορριμμάτων-παραλαβής καταλοίπων -ανακύκλωση

β)Τοποθέτηση πινακίδων ΚΟΚ -ενημέρωσης επισκεπτών –

Ειδικά:

α)  Στην περιοχή λιμένα Αγ. Μαρίνας  μέχρι το Μπρούτζι  εκπόνηση μελέτης δημιουργία θέσεων ελλιμενισμού   σκαφών αναψυχής  

Εκβάθυνση  λιμενολεκάνης εκατέρωθεν ανωτέρω προβλήτας   απομάκρυνση παλιών κατασκευών

β) Σύνταξη   μελέτης  επέκτασης της  προβλήτας  Ανατολικά  ή Δυτικά  τουλάχιστον 40 μ  καθόσον έχει μήκος  μόνο 60μ. και   δεν επιλέγεται για πλαγιοδέτηση  από τους πλοιάρχους κρουαζιοεροπλοίων ( Κ/Ρ)

Άμεσα κατασκευή σκιάδιου προστασίας των επιβατών  , μελέτη κατασκευής  χώρου αναμονής επιβατών    -¨διευθέτηση χώρου στάθμευσης ,

γ) Μελέτη επέκταση Δυτικά λιμένα Λακκίου εφόσον επιλεγεί  σε μόνιμη βάση ,ως « πύλη εισόδου –εξόδου», προκειμένου χρησιμοποιηθεί ως λιμένας εξυπηρέτησης κρουαζιέρας,  

δ) Δημιουργία εντός του λιμένα  Παντελίου  με σχετική μελέτη νέων θέσεων ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής – σύνταξη μελέτης πόντισης ναυδέτων έξωθεν κυματοθραύστη,

ε) Σύνταξη μελέτης πόντισης  ναυδέτων στον όρμο Ξηρόκαμπου

στ) Σύνταξη  μελέτης δημιουργίας στο ΒΑ άκρο όρμου Αλίντων (καραβοστάσι), αγκυροβολίου, μικρού μεγέθους σκαφών   αναψυχής ,διαχωρίζοντας με σημαντήρες τον διαδρόμου     είσπλου –      έκπλου των    σκαφών από τον χώρο λουομένων

ζ) Προώθηση της μελέτης του Δήμου Λέρου για δημιουργία Μαρίνας   στο Λακκί (Μπάζα)  

Προτείνουμε μακρπρόθεσμα, να  προωθηθεί το σχέδιο υλοποίησης  του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Μάρκελο μετά απο κοινό αίτημα των Δήμων Λέρου -Πάτμου -Λειψών –Αγαθονησίου   ,στρατηγική  αξιοποίηση του λιμένα Παρθενίου που γειτνιάζει ,για την προώθηση επισκεπτών  με  δρομολογιακή  σύνδεση ταχύπλοου   σκάφους  στους ανωτέρω νήσους και  μέσω του λιμένα Ξηροκάμπου  στην  Κάλυμνο.

4. ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ – ΕΞΟΔΟΥ

Η θεσμοθέτηση  πρ. σημείου διέλευσης στην Ν.Λέρο, θα συμβάλλει στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, λόγω του μεγάλου  αριθμού σκαφών  αναψυχής και επαγγελματικών   τουριστικών ,  που, καταφθάνουν από τα  τουρκικά παράλια  , προκειμένου προγραμματισθούν   και απευθείας αφίξεις Κ/Ρ εκτός  χωρών Shengen- τρίτες χώρες.  

4.1 Η Κτηματική Υπηρεσία Δωδεκανήσου,  ενημερώνει   στο από  06-03-13 έγγραφο της προς Δήμο Λέρου, το οποίο μας έχει κοινοποιηθεί ,σχετικά με την  τοποθέτηση λυόμενου οικίσκου για την στέγαση των Υπηρεσιών  ελέγχου Διαβατηρίων επί της προβλήτας  στην Αγία Μαρίνα , ότι  πρέπει να υποβληθεί σχετική αίτηση με την διαδικασία του άρθρου 14 του Ν.2971/01,   αρμοδίως μετά  την δημοσίευση σε ΦΕΚ της οριογραμής αιγιαλού και παραλίας στον λιμένα Αγίας Μαρίνας η οποία μέχρι και σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί  όπως  πληροφορεί  την Υπηρεσία μετά από σχετικό ερώτημα μας ,  στο Αρ Πρωτ.ΔΚ 793 από 19-04-13 έγγραφο της

Επειδή η συγκεκριμένη πρόταση  δεν φαίνεται να τελεσφορήσει σε σύντομο χρόνο,  ο λιμένας της Αγίας Μαρίνας θα μπορούσε να προταθεί μελλοντικά  :

α) Εφόσον μετά όμως την δημοσίευση σε ΦΕΚ οριογραμμών αιγιαλού και παραλίας χάραξης  χερσαίας ζώνης λιμένα, συνταχθεί μελέτη   κατασκευής κτηρίου για την στέγαση της Υπηρεσίας  ελέγχου διαβατηρίων – με αίθουσα αναμονής- εκδοτήρια  , χώρους υγιεινής, από το ΔΗΛΙΤΑΠ βάσει των  όρων  δόμησης και των  χρήσεων γης  ,που ισχύουν  στον παραδοσιακό ομώνυμο οικισμό με την ιδιαίτερη αρχιτεκτονική  (που αποτελεί ουσιαστικό   πλεονέκτημα του λιμένα ) , στο ανατολικό τμήμα της προβλήτας ,απομακρύνοντας από εκεί τις υπάρχουσες  παλαιές  λυόμενες  κατασκευές (μεταλλικά  κιόσκια)      

β) Διευθετηθεί ο  χώρος στάθμευσης με  εύρεση νέου εκτός λιμένα για τα Ι/Χ  , καθόσον σήμερα αποτελεί  χώρο στάθμευσης   Ι/Χ  κυρίως    των θαμώνων  των παραλιακών κέντρων, δημιουργώντας το αδιαχώρητο όταν προσεγγίζει δρομολογιακό  πλοίο  με αρνητικά σχόλια από τους επισκέπτες και κυκλοφοριακή συμφόρηση με κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων.

γ) Συνταχθεί παράλληλα  μελέτη  επέκτασης της  προβλήτας  Ανατολικά  ή Δυτικά  τουλάχιστον 40 μ  καθόσον έχει μήκος  μόνο 60μ. και δεν επιλέγεται για πλαγιοδέτηση  από τους πλοιάρχους  των Κ/Ρ ειδικά με ισχυρούς Β. ανέμους.

δ)  Εγκριθεί παράλληλα η περίφραξη του χώρου και   προωθηθεί από το ΔΗΛΙΤΑΠ   η ΑΑΛΕ  και το σχέδιο ΣΑΛΕ  ( σύμφωνα με τον κώδικα (ISPS) 

4.2.  Στο  λιμένα του Λακκίου δεν υπάρχει χάραξη προ το παρόν αιγιαλού –  χερσαίας ζώνης λιμένα  είναι όμως  ήδη περίφρακτο εδώ και δεκαετίες   και   διαθέτει  νομίμως κατασκευασμένο από το Λιμενικό Ταμείο Δωδ/σου ,με την αριθ:403/87 άδεια οικοδομής Πολεοδομίας Καλύμνου , κτήριο αναμονής επιβατών περίπου 300 τμ.                    

4.3 Μετά από  σχετικό ερώτημα μας στην πολεοδομία Λέρου , σχετικά με  τις προϋποθέσεις  διαμόρφωσης τμήματος του κτηρίου αναμονής  επιβατών του λιμένα  Λέρου- διάνοιξης θυρών εισόδου επιβατών  θυρών στο χώρο πρώην τουριστικού περίπτερου Δήμου Λέρου    ,για την στέγαση της  Υπηρεσίας   Ελέγχου Διαβατηρίων. ,η Πολεοδομία Λέρου με το Αρ.Πρωτ. 300/ΦΑδ.403/23-04-13  έγγραφο της μας γνωστοποίησε ότι :

α) ο προαναφερθείς χώρος αναφέρεται στην άδεια οικοδομής του κτηρίου ως  <<έλεγχος-τελωνείο>  

β) ότι είναι  δυνατή η εκτέλεση εργασιών  (διαμόρφωσης του ),μετά από σχετικές μελέτες που θα εκπονηθούν που θα πληρούν τις ισχύουσες προδιαγραφές και κανονισμούς  σχετικά με την λειτουργία του συγκεκριμένου χώρου , με την επιφύλαξη του άρθρου 8 Ν.2971/01.

Μετά από άμεση τ/φ επικοινωνία μας με κτηματική Υπηρεσία , την 29-04-13 μας γνωστοποιήθηκε ότι ανωτέρω διατάξεις του άρθρου(8),    προαναφερόμενου νόμου- δεν αποτελούν εμπόδιο για έκδοση αδείας μικρής κλίμακας ,καθόσον το κτήριο είναι νομίμως υφιστάμενο και δεν πρόκειται για νέα κατασκευή αλλά εσωτερική διαμόρφωση.

4.4  ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΛΙΜΕΝΑ ΛΑΚΚΙΟΥ:

α) Προστατεύεται από βορείους ανέμους που πνέουν ενίοτε την θερινή περίοδο με αποτέλεσμα  και με ισχυρούς  βόρειους ανέμους να παρέχει την  δυνατότητα πλαγιοδέτησης κρουαζιερόπλοιου και αποβίβαση επισκεπτών χωρίς την χρήση λαντζών. 

β) Διαθέτει   επαρκείς  χώρους  αναμονής επιβατών χώρους υγιεινής- στάθμευσης

γ) Έχει  μήκος προβλήτας  συνολικά 80μ , 20μ περισσότερα  από τον λιμένα Γ. Μαρίνας

Προτάθηκε το 2012 ,η τοποθέτηση ναύδετου. Δυτικά  της προβλήτας  από τον πλοίαρχο του Κ/Ρ    SALAMISFILOXENIA  για την ασφαλή πρόσδεση του πλοίου του, μήκους 157μ  την τρέχουσα περίοδο , διαδικασία σε εξέλιξη μετά από πρόταση του Δήμου από το  ΔΗΛΙΤΑΠ)

δ) Διαθέτει εγκεκριμένη μελέτη από  το 2009 Αξιολόγησης  ασφαλείας λιμενικής εγκατάστασης (ΑΑΛΕ) σύμφωνα με τον διεθνή κώδικα   ISPS (ΑΠΟ 12-12-02) ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΩΔΙΚΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΛΟΙΩΝ –ΛΙΜ. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ,τον  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ (725/2004 και τον Ν.3622/07(ΦΕΚ 281Α/20-12-2007 ) ΠΕΡΙ  ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΛΟΙΩΝ  ΛΙΜΕΝΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΛΙΜΕΝΩΝ (αφορά θέματα ασφαλείας λιμενικών εγκαταστάσεων που υποδέχονται και πλοία διεθνών πλόων )

ε) Με το αριθ. 555/από 23-4-13 έγγραφο του ΔΗΛΙΤΑΠ ,υπεβλήθη προς έ γκριση και το σχέδιο Ασφαλείας του Λιμένα  (ΣΑΛΕ) στο ΥΝΑ/ΚΕΕΠ/ΔΕΔΑΠΛΕ  για έγκριση – υλοποίηση, ενώ για την λιμ.ενική εγκατάσταση  Αγ. Μαρίνας  τώρα εκπονείται η ΑΑΛΕ

στ)  ο προαναφερθείς  χώρος της ΥΕΔ  , εφάπτεται  με τον οριζόμενο   περίφρακτο χώρο πρόσδεσης των Ε/Γ-Ο/Γ λιμενικής εγκατάστασης για τους σκοπούς του κώδικα  ISPS .

4.5 Συνοψίζοντας προτείνεται  στο Δήμο Λέρου –ΔΗΛΙΤΑΠ , όπως  συντάξει  μελέτη και αιτηθεί αρμοδίως για την θερινή περίοδο του 2013 , ως προτεινόμενο προσωρινό  συνοριακό . σημείο διέλευσης τον λιμένα του Λακκίου  , έχοντας πιθανότητες επιτυχίας  σαφώς περισσότερες της Αγίας Μαρίνας και με μικρότερο κόστος. Επίσης λοιπά  προτεινόμενα έργα  αξιολογηθούν  κατά περίπτωση.

Είμαστε στην διάθεση σας για κάθε πληροφορία –διευκρίνιση.

                                                                                                 

Ο ΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ

ΥΠΟΠ/ΡΧΟΣ ΛΣ ΜΠΙΛΛΗΡΗΣ  Σακελλάριος

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ