back to top
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Οι καπετάνιοι εκθέτουν την κατάσταση των λιμανιών της Δωδ/σου. Τι λέει η έκθεση για το λιμάνι της Αγ. Μαρίνας Λέρου

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥΟι καπετάνιοι εκθέτουν την κατάσταση των λιμανιών της Δωδ/σου. Τι λέει η έκθεση για το λιμάνι της Αγ. Μαρίνας Λέρου

H Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), με έκθεση της που έδωσε πρόσφατα στη δημοσιότητα, περιγράφει την κατάσταση των προβληματικών λιμένων σε πανελλαδικό επίπεδο.

Όσον αφορά τα Δωδεκάνησα, η έκθεση αναφέρει ότι τα λιμάνια στη πλειοψηφία τους έχουν πολλά προβλήματα, ενώ οι καπετάνιοι επισημαίνουν εκτός από το πρόβλημα και τις λύσεις που πρέπει να δοθούν. Ειδικότερα για το λιμάνι της Αγ. Μαρίνας στη Λέρο, η έκθεση αναφέρει τα εξής:

  • ΛΕΡΟΣ
  • Εκβάθυνση στη μετώπη της προβλήτας. 
  • Προσκρουστήρες-στέγαστρα επιβατών. 
  • Το λιμάνι γίνεται δυσπρόσιτο με ΝΔ ανέμους. 
  • Χαρτογράφηση κόλπου Αγίας Μαρίνας και διαπλάτυνση προβλήτας. 
  • Χρησιμοποιείται σαν εναλλακτική λύση με ΝΔ ανέμους. 
  • Στον χάρτη λιμένα Λακκίου δεν υπάρχει η σήμανση της νέας μαρίνας καθώς και ο λιμενοβραχίονας αυτής που έχει φτιαχτεί εδώ και δύο χρόνια.
Για τα υπόλοιπα λιμάνια της Δωδεκανήσου, η έκθεση αναφέρει:

  • ΠΑΤΜΟΣ

Προσκρουστήρες. Διαμόρφωση χερσαίου χώρου όσο είναι δυνατόν για αναμονή Ι.Χ. αυτοκινήτων, επιβατών. Χώροι υγιεινής.

  • ΛΕΙΨΟΙ

Εκβάθυνση. Φωτοσήμανση των αβαθών. 

  • ΚΑΛΥΜΝΟΣ

Εκβάθυνση σε όλη τη λιμενολεκάνη. Προσκρουστήρες-φωτισμός προβλήτας. Η προέκταση του λιμενοβραχίονα παρ’όλες τις επισημάνσεις μας είχε σαν αποτέλεσμα να κλείσει η είσοδος του λιμένος και τα πλοία που εισέρχονται ή εξέρχονται να κινδυνεύουν να πέσουν στα βράχια αφού η ταχύτητα είναι αναγκαστικά περιορισμένη. Ουσιαστικά είναι αλιευτικό καταφύγιο και όχι λιμάνι για πλοία 130-140 μέτρα. Να γίνει η εξωτερική προβλήτα με ανάλογα βυθίσματα για την προσέγγιση μεγάλων πλοίων και ανάλογη διαμόρφωση του χερσαίου χώρου. 

  • AΣΤΥΠΑΛΑΙΑ

Ο προβλήτας που υπάρχει στη θέση «Άγιος Ανδρέας» πρέπει να επιμηκυνθεί, να διαπλατυνθεί και να γίνει εκβάθυνση της λιμενολεκάνης.

  • ΡΟΔΟΣ

Κρίνεται επιβεβλημένο να γίνει εκβάθυνση περιοχής ΚΑΜΕΙΡΟΥ ΣΚΑΛΑΣ. Υπάρχει προβλήτα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν εναλλακτική λύση όταν το λιμάνι Ρόδου δεν δύναται να χρησιμοποιηθεί λόγω καιρικών συνθηκών (Α-ΝΑ άνεμοι)

  • ΚΩΣ

Εκβάθυνση κατά μήκους του προβλήτα και σε απόσταση τουλάχιστον 30-40 μ.

  • ΝΙΣΥΡΟΣ

Εκβάθυνση-φωτοσήμανση-φωτισμός προβλήτας. Δεν υπάρχει προστατευτικός λιμενοβραχίονας. Ανατολική προβλήτα επικίνδυνη λόγω υποχώρησης του κρηπιδώματος. Προσκρουστήρες.

  • ΣΥΜΗ

Προσκρουστήρες-στέγαστρα. Μικρή λιμενολεκάνη, δυσκολία χειρισμών για μεγάλα πλοία. Ανάγκη δημιουργίας από την εξωτερική πλευρά νέου προβλήτα στη θέση ρολόϊ.

  • ΤΗΛΟΣ

Εκβάθυνση. Δημιουργία χερσαίου χώρου. Προσκρουστήρες.

  • ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ

Δημιουργία νέου προβλήτα εξωτερικά της λιμενολεκάνης.

  • ΚΑΣΟΣ

Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από ΒΑ ανέμους. Στέγαστρα επιβατών – w.c. – προσκρουστήρες.

  • ΚΑΡΠΑΘΟΣ

Ενίσχυση φωτοβολίας φανών εισόδου. Φωτισμός προβλήτα, δημιουργία περισσότερου χερσαίου χώρου, σκιάδες, w.c., προσκρουστήρες. Να τοποθετηθεί μια δέστρα (μπίντα) στην ΑΡ πλευρά του προβλήτα της εξωτερικής θέσης πρυμνοδέτησης.

  • ΔΙΑΦΑΝΙ

Εκβάθυνση λιμενολεκάνης. Δεν προστατεύεται από ΒΑ έως ΝΑ ανέμους.

  • ΧΑΛΚΗ

Απομάκρυνση πλωτής προβλήτας τουριστικών σκαφών.

Πηγή: LerosNews.gr 

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ