back to top
Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

ΛΕΡΟΣ: Έτοιμος να γκρεμιστεί ο προβλήτας στο Λιμάνι του Λακκίου αλλά η γραφειοκρατία επιμένει “Ελληνικά”

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥΛΕΡΟΣ: Έτοιμος να γκρεμιστεί ο προβλήτας στο Λιμάνι του Λακκίου αλλά η γραφειοκρατία επιμένει "Ελληνικά"

“Η κατάσταση εγκυµονεί σοβαρότατους κινδύνους για την σωµατική ακεραιότητα και την ζωή των χρηστών του προβλήτα!”


Έτοιμος να γκρεμιστεί είναι ο προβλήτας στο Λιμάνι του Λακκίου, σύμφωνα με σχετικά έγγραφα του Λιμενικού Ταμείου Πάτμου που είδαν το φως της δημοσιότητας, αλλά η γραφειοκρατία επιμένει “Ελληνικά”.

Χαρακτηριστικά, στη σελ. 32 της Τεχνικής Έκθεσης για το θέμα του προβλήτα στο λιμάνι του Λακκίου, αναφέρεται: «Η υπάρχουσα κατάσταση “ηρεµίας” δεν εξηγείται από µαθηµατικά µοντέλα και θα µπορούσε να χαρακτηρισθεί ως “ασταθής ισορροπία”. Αρκεί ένα τυχαίο γεγονός, (π.χ. ένας σεισµός µετρίου µεγέθους, µία σηµαντική πρόσκρουση πλοίου κατά την πρυµνοδέτηση, σηµαντική επιφόρτιση της αποβάθρας µε κινητό φορτίο κ.λ.π.) για να προκαλέσει τη κατάρρευση. Η αποκατάσταση των υποσκαφών και η προστασία του ποδός του µετώπου, είναι άκρως επείγουσα».

Γι’ αυτό το πολύ σοβαρό θέμα, ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείο Πάτμου κ. Αθανάσιος Ελισσαίου, απέστειλε επιστολή προς τον Περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου κ. Γιάννη Μαχαιρίδη ζητώντας την υποβολή αιτήµατος στην Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας για αναγνώριση του επείγοντος χαρακτήρα του έργου: «Αποκατάσταση υποσκαφών προβλήτα Ε/Γ-Ο/Γ σκαφών λιµένα Λακκίου Λέρου».

Συγκεκριμένα, στην εν λόγω Επιστολή του Προέδρου του ΔΗΛΙΤΑΠ, με χαρακτηρισμό “ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΠΕΙΓΟΝ”, αναφέρονται τα εξής:


Αξιότιµε κ. Περιφερειάρχη,

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 κατασκευάσθηκε από το (πρώην ενιαίο) Λιµενικό Ταµείο ∆ωδεκανήσου ο προβλήτας Ε/Γ-Ο/Γ σκαφών στον όρµο Λακκίου Λέρου, µε σκοπό την εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων του νησιού, όσον αφορά στην διακίνηση επιβατών, εµπορευµάτων και οχηµάτων.

Όπως έχει διαπιστωθεί, οι αρµόδιες υπηρεσίες του Λιµενικού Ταµείου ∆ωδεκανήσου δεν είχαν προβεί στις προβλεπόµενες ενέργειες πριν από την κατασκευή του έργου, ήτοι στον καθορισµό οριογραµµών αιγιαλού και παραλίας, στον καθορισµό χερσαίας ζώνης λιµένα ή στην υποβολή αιτήµατος περί έκδοσης Απόφασης του Υπουργού Οικονοµικών για παραχώρηση της χρήσης του απαιτούµενου χερσαίου και θαλάσσιου χώρου κ.ο.κ.

Έτσι, το έργο αυτό κατασκευάσθηκε κατά παράβαση του τότε υφιστάµενου νοµικού πλαισίου. Παρόλα ταύτα, όπως σας είναι γνωστό, ο εν λόγω προβλήτας κατά τα τελευταία σαράντα (40) έτη αποτελεί την βασική πύλη της νήσου Λέρου, αφού σε αυτόν ελλιµενίζονται τα Ε/Γ-Ο/Γ της ακτοπλοΐας που την συνδέουν µε τον Πειραιά, τη Ρόδο και τα γειτονικά νησιά, φορτηγά πλοία, κρουαζιερόπλοια κ.ο.κ.

Όπως έχει διαπιστωθεί, ο ανωτέρω προβλήτας αντιµετωπίζει κίνδυνο κατάρρευσης λόγω υποσκαφών που έχουν προκληθεί από τις προπέλες των σύγχρονων Ε/Γ-Ο/Γ σκαφών που προσεγγίζουν σε αυτόν.

Για την αντιµετώπιση του ανωτέρω προβλήµατος, η Υπηρεσία µας ανέθεσε κατόπιν ειδικής διαδικασίας (διαπραγµάτευση) την εκπόνηση της απαιτούµενης µελέτης στον κ. Γεώργιο ∆ιακογεωργίου, Πολιτικό Μηχανικό – Μελετητή ∆ηµοσίων Έργων, αφού προηγουµένως είχε ληφθεί η γνωµοδότηση του Τεχνικού Συµβουλίου ∆ηµοσίων Έργων της Περιφέρειάς µας, το οποίο αναγνώρισε τον επείγοντα χαρακτήρα του έργου.

Τα ευρήµατα της ύφαλης βιντεοσκόπησης που διενεργήθηκε στα πλαίσια εκπόνησης της ανωτέρω µελέτης (η οποία έχει θεωρηθεί από την Προϊσταµένη του Τµήµατος Συγκοινωνιακών Έργων της ∆ιεύθυνσης Τεχνικών Έργων ∆ωδεκανήσου κα Γεωργία Μάργα – Ακρίδη) είναι εξόχως ανησυχητικά. Χαρακτηριστικά, στη σελ. 32 της Τεχνικής Έκθεσης αναφέρεται: «Η υπάρχουσα κατάσταση “ηρεµίας” δεν εξηγείται από µαθηµατικά µοντέλα και θα µπορούσε να χαρακτηρισθεί ως “ασταθής ισορροπία”. Αρκεί ένα τυχαίο γεγονός, (π.χ. ένας σεισµός µετρίου µεγέθους, µία σηµαντική πρόσκρουση πλοίου κατά την πρυµνοδέτηση, σηµαντική επιφόρτιση της αποβάθρας µε κινητό φορτίο κ.λ.π.) για να προκαλέσει τη κατάρρευση. Η αποκατάσταση των υποσκαφών και η προστασία του ποδός του µετώπου, είναι άκρως επείγουσα».

Κατόπιν έγκρισής της, η ανωτέρω µελέτη υποβλήθηκε στην Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση Αιγαίου, συνοδευόµενη από τις θετικές γνωµοδοτήσεις των συναρµοδίων Υπηρεσιών, προκειµένου να εκδοθεί η προβλεπόµενη από το Ν. 2971/2001 Απόφαση περί έγκρισης εκτέλεσης του έργου.

Ωστόσο, µε το α΄ σχετικό µας υποδείχθηκε ότι απαιτείται να ακολουθηθεί η διαδικασία που προβλέπεται από την β΄ σχετική εγκύκλιο, σύµφωνα µε την οποία θα πρέπει να υποβληθεί από την πλευρά σας αίτηµα προς τον Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας για έκδοση εγγράφου, µε το οποίο θα αναγνωρίζεται ο επείγων χαρακτήρας του έργου.

Παρακαλούµε για τις κατά το δυνατόν άµεσες ενέργειές σας, λαµβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η υφιστάµενη κατάσταση εγκυµονεί σοβαρότατους κινδύνους για την σωµατική ακεραιότητα και την ζωή των χρηστών του προβλήτα, καθώς και τις δυσµενέστατες συνέπειες που θα έχει για το νησί της Λέρου ενδεχόµενη κατάρρευσή του.


Ο Πρόεδρος

Αθανάσιος Ελισσαίου

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ