Η πληροφορία είναι σημείο-κλειδί στη βελτίωση της διακίνησης τους τουριστικού προϊόντος. Το διαδίκτυο φαίνεται ότι συμβάλλει στην άμεση διάδοση «τουριστικής πληροφορίας» καθώς συνδέει τους παραγωγούς του τουριστικού προϊόντος, όπως για παράδειγμα αεροπορικές εταιρίες, ταξιδιωτικά πρακτορεία. Ξενοδοχεία, ακτοπλοϊκές εταιρίες, με όσους και όσες χρησιμοποιούν τις συγκεκριμένες υπηρεσίες. |
Τόποι απομακρυσμένοι, άγνωστοι στο πλατύ κοινό όπως για παράδειγμα μικρά νησιά της άγονης γραμμής στη χώρα μας, μικρές συνεταιριστικές μονάδες παραγωγής τοπικών προϊόντων αλλά και μεγάλες διεθνείς ξενοδοχειακές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να γίνουν γνωστές σε ενδιαφερόμενους και ενδιαφερόμενους σε όλο τον κόσμο.
Η τουριστική βιομηχανία, από τις πιο διεθνοποιημένες αγορές, παράγει μεγάλη ποσότητα πληροφοριών. Αυτός ο τεράστιος όγκος πληροφορίας που συγκεντρώνεται στο διαδίκτυο μπορεί να κάνει «δυσπρόσιτες» ή «δυσανάγνωστες» τελικά τις πληροφορείς για μη εξοικειωμένους, προσφέρει όμως και απεριόριστες δυνατότητες επιλογής σε έμπειρους χρήστες του μέσου.
Η πληθώρα επίσης πληροφοριών που παρέχεται από τους παραγωγούς του τουριστικού προϊόντος ενισχύει τον ανταγωνισμό ανάμεσα σε εταιρίες προς όφελος των χρηστών καθώς το κόστος του προϊόντος πέφτει και οι ειδικές προσφορές αυξάνουν.
Αποτέλεσμα αυτού του ανταγωνισμού είναι τα διάφορα ταξιδιωτικά πακέτα. Οι χρήστες-επισκέπτες επίσης μπορούν μέσα από το διαδίκτυο να αντλήσουν και άλλες πληροφορίες σχετικές με τον τόπο προορισμού τους. Για παράδειγμα πληροφορίες για πολιτισμικά θέματα, για το κόστος διαβίωσης, για επί τόπου εξορμήσεις στον τόπο προορισμού.
Ή για εναλλακτικές μορφές τουρισμού. Τέλος, με δεδομένη τη σημαντική διείσδυση του διαδικτύου διεθνώς στην αναζήτηση και τελικά στην επιλογή τουριστικών προορισμών από επισκέπτες-χρήστες, αναδεικνύεται και η μεγάλη σημασία που έχει η ηλεκτρονική πολιτισμική και τουριστική προβολή μιας χώρας.
Χριστόδουλος Ε. Κοκκώνης
Σύμβουλος Τουριστικών Επιχειρήσεων ΜΒΑ
12/03/2008