ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Νέο μοντέλο για τις πολεοδομίες: Γκρεμίζεται η διαφθορά – Ψηφιοποίηση όλων των φακέλων

Στην πρόσφατη αξιολόγηση των πολιτών, καμία από τις περίπου 150 πολεοδομίες δεν κατάφερε να περάσει τη βάση, με τη μέγιστη βαθμολογία να αγγίζει μόλις το 4,9 στα 10

Το 2025 σηματοδοτεί μια κομβική αλλαγή για τον πολεοδομικό σχεδιασμό και την εξυπηρέτηση των πολιτών στην Ελλάδα. Η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη δρομολογήσει τη μεταφορά της αρμοδιότητας των Υπηρεσιών Δόμησης (ΥΔΟΜ), γνωστών ως πολεοδομιών, από τους δήμους στο κεντρικό κράτος. Η απόφαση αυτή είναι ξεκάθαρο ότι θα υλοποιηθεί και από την πρόσφατη συζήτηση στο Υπουργικό Συμβούλιο, όπου κατεγράφη ως ένας από τους 25 στόχους της κυβέρνησης για το 2025.

Σχεδιασμός

Οι σχετικές διεργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών και σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η αρμοδιότητα θα μεταφερθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ). Αν και η αντίδραση των δημάρχων είναι αρνητική και έχει εκφραστεί επίσημα από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ Λάζαρο Κυρίζογλου, όλα δείχνουν ότι η αρμοδιότητα θα μεταφερθεί. Μάλιστα το βασικό επιχείρημα των κυβερνητικών στελεχών είναι ότι στην πρόσφατη αξιολόγηση των πολιτών για τις υπηρεσίες του Δημοσίου τα στοιχεία ήταν αποκαρδιωτικά. Συγκεκριμένα, από την αξιολόγηση των υφιστάμενων δομών, καμία από τις περίπου 150 πολεοδομίες δεν κατάφερε να περάσει τη βάση, με τη μέγιστη βαθμολογία να αγγίζει μόλις το 4,9 στα 10. Αυτή η ριζική μεταρρύθμιση στοχεύει στην επίλυση χρόνιων προβλημάτων και στην καθιέρωση ενός ενιαίου, αποτελεσματικού και διαφανούς συστήματος.

Η αρνητική αξιολόγηση έχει τις ρίζες της σε βάθος δεκαετιών. Οι δυσλειτουργίες που αφορούν στις πολεοδομίες είναι γνωστές και ταλαιπωρούν τους πολίτες εδώ και χρόνια. Η γραφειοκρατία, η ανεπαρκής εξυπηρέτηση και η χαμηλή απόδοση αποτελούν βασική αιτία της δυσαρέσκειας. Χρόνιες καθυστερήσεις στην έκδοση αδειών, υποστελέχωση των υπηρεσιών και συχνά «λουκέτα» σε πολεοδομίες μικρών ή και μεγαλύτερων δήμων έχουν δημιουργήσει ασφυκτικό περιβάλλον για τους πολίτες και τους επαγγελματίες μηχανικούς. Η ταλαιπωρία και η απώλεια χρόνου αποτελούσαν τον κανόνα και όχι την εξαίρεση.


Πηγή: eleftherostypos.gr


Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *