• «Ανάσταση» σε Κάλυμνο και Αστυπάλαια από την επαναδρομολόγηση του «Ν. Κάλυμνος»

    «Ανάσταση» σε Κάλυμνο και Αστυπάλαια από την επαναδρομολόγηση του «Ν. Κάλυμνος»

    Αναγνώσεις: 1.1K

Μετά από 5,5 μήνες που παρέμενε παροπλισμένο, το πλοίο “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ” της ΑΝΕ Καλύμνου, σηκώνει επιτέλους άγκυρα κι επιστρέφει στα δρομολόγια, σε ένα «φιλί ζωής» προς την εταιρεία λαϊκής βάσης και βγάζοντας κυρίως την Αστυπάλαια από την ακτοπλοϊκή απομόνωση.

Χάριν στην πολιτική βούληση που επέδειξε ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας και τις πιέσεις από πλευράς του περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, τους βουλευτές Δωδεκανήσου και τους δημάρχους που αντιμετώπιζαν το πρόβλημα, όπως ο δήμαρχος Καλύμνου και ο δήμαρχος Αστυπάλαιας, δόθηκε λύση στο πρόβλημα που ταλάνιζε τα νησιά του βορείου συγκροτήματος εδώ και ένα εξάμηνο σχεδόν.

Μετά τη συνάντηση εργασίας με τον υπουργό Ναυτιλίας, Βασίλη Κικίλια, που είχαν το απόγευμα της Πέμπτης στο Υπουργείο ο βουλευτής και πρώην υφυπουργός, Γιάννης Παππάς, και ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, για το ζήτημα της επαναδραστηριοποίησης της ΑΝΕ Καλύμνου, μέσα από την οποία δίνονται λύσεις και στην Αστυπάλαια που αντιμετώπισε ιδιαίτερα ζητήματα το διάστημα που προηγήθηκε, όπως δήλωσε ο κ. Χατζημάρκος, οι σχετικές αποφάσεις του υπουργού είναι στην απόλυτα θετική κατεύθυνση, σχετικά με το ζωτικής σημασίας για τα νησιά της ναυτιλιακής εταιρείας Καλύμνου.

Το πλοίο Ν. Κάλυμνος επαναδρομολογείται από την 1η Μαίου και ως τις 31/10 θα συνδέει την Κάλυμνο με την Αστυπάλαια 5 φορές την εβδομάδα, και μάλιστα μετά από πρωτοβουλία του δημάρχου Καλύμνου Γιάννη Μαστροκούκου, την Μεγάλη Εβδομάδα θα εκτελεσθούν δωρεάν δρομολόγια για να καλυφθεί το κενό και να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι, αλλά και οι κτηνοτρόφοι.

Ο περιφερειάρχης μιλώντας στον RV τόνισε ότι κάποια νησιά έχουν υποφέρει περισσότερο από κάποια άλλα λόγω του ακτοπλοϊκού, επισήμανε ότι σώζεται η Ανώνυμη Εταιρεία Λαϊκής Βάσης Καλύμνου και υπογράμμισε ότι πρέπει να πάμε σε ένα εγγυημένο ελάχιστο δίκτυο. Υπενθύμισε μάλιστα ότι το 2021 τα νησιά είχαν το καλύτερο ακτοπλοϊκό δίκτυο, αφού ο προγραμματισμός των δρομολογίων είχε γίνει με σωστό σχεδιασμό και ενδεικτικά ανέφερε ότι το Αγαθονήσι τότε είχε 12 δρομολόγια την εβδομάδα. «Ήταν μία εξαιρετική χρονιά ακτοπλοϊκά παρότι ήταν ένας δύσκολος χρόνος για την οικονομία μετά τον κορωνοιό», ανέφερε σχετικά.

Σημειώνεται ότι στις 28 Απριλίου, έχει προγραμματιστεί η κοινή συνεδρίαση των Διοικητικών Συμβουλίων της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας που θα ασχοληθεί και με το ακτοπλοϊκό. Στόχος της συνεδρίασης είναι η συζήτηση και η διαμόρφωση των τελικών θέσεων επί του νέου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ο οποίος αναμένεται να ψηφιστεί στο Κοινοβούλιο τον Μάιο του 2025.

Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΠΑΣ

Για το θέμα της διάσωσης της ΑΝΕ Καλύμνου, την επαναδρομολόγηση του πλοίου Νήσος Κάλυμνος και τη σύνδεση της Αστυπάλαιας, ο βουλευτής Δωδεκανήσου Γιάννης Παππάς αναφέρθηκε αναλυτικά σε δηλώσεις του στα δρομολόγια που θα εκτελούνται από τον Μάιο, επισημαίνοντας ότι μετά την καλή συνεργασία με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια και τη συνάντηση που είχαν από κοινού με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου Γιώργο Χατζημάρκο στο ΥΝΝΠ δόθηκε λύση στο ζήτημα.

Ερωτηθείς ο κ. Παππάς πώς επιλύθηκε τώρα το πρόβλημα και γιατί δεν υπήρχε η ανάλογη πολιτική βούληση από την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, απάντησε μεταξύ άλλων: “Δεν θέλω να μπω σε αυτή τη διαδικασία, απλά θέλω να πω ότι ο υπουργός μας, Β. Κικίλιας, κατάλαβε με το καλημέρα το πρόβλημα, το είδε και έδωσε άμεσα τη λύση. Είναι άνθρωπος του πεδίου, τον ζήσαμε πώς λειτούργησε δυναμικά και στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης”.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑΣ ΝΙΚΟΣ ΚΟΜΗΝΕΑΣ

Για μία κατάσταση η οποία ήταν αδιανόητη, έκανε λόγο μιλώντας στη «δ» ο δήμαρχος Αστυπάλαιας, «να είμαστε στον νομό Δωδεκανήσου και να μην έχουμε επαφή με την Κάλυμνο και με την Κω που είναι τα γειτονικά μας κέντρα και με τη Ρόδο βέβαια, γιατί έχουμε μία φορά την εβδομάδα προς το νησί. Έχουμε περάσει 6 μήνες αποκλεισμό, διότι δεν είχαμε κανενός είδους επαφή με τα τοπικά μας κέντρα.

Αυτό σημαίνει μέσα στην καθημερινότητα των ανθρώπων πολύ δύσκολες καταστάσεις, δεν μπορείς να πας στην Εφορία, δεν μπορεί να πας σε υπηρεσίες, Δικαστήρια, Νοσοκομεία κλπ». Ο κ. Κομηνέας αναφέρθηκε και στην πρόσφατη επιστολή που έστειλε στον υπουργό Β. Κικίλια εκφράζοντας τη διαμαρτυρία του για το γεγονός ότι το νησί είχε αποκλειστεί από τον νομό μας, ένα νησί που αποτελεί τον συνδετικό κρίκο Κυκλάδων -Δωδεκανήσου τη στιγμή μάλιστα που μικρότερα νησιά εξυπηρετούνται και με 20 δρομολόγια την εβδομάδα και η Αστυπάλαια να παραμένει απομονωμένη ακτοπλοϊκά.

Ο δήμαρχος τόνισε ότι η κατάσταση θα διαμορφώνεται ως εξής: θα γίνουν κάποια δρομολόγια τη Μεγάλη Εβδομάδα μετά από μία αποπληρωμή που θα γίνει στο Νήσος Κάλυμνος για επιδοτήσεις, τις οποίες έπρεπε να είχε παραλάβει από το Υπουργείο Ναυτιλίας, ώστε να κάνουν τρία δρομολόγια κι από κει και πέρα θα έχουμε 5 δρομολόγια την εβδομάδα, ώστε να αποκτήσουμε το αυτονόητο.

Το θέμα της Αστυπάλαιας είναι ένα θέμα το οποίο κατά βάση είναι εύκολο, εκείνο το οποίο δεν είχε δείξει το Υπουργείο μέχρι τουλάχιστον αυτή την περίοδο και ευχαριστώ τόσο τον υπουργό Β. Κικίλια, ο οποίος παρενέβη τελικά, και στην επιστολή εμείς τους ζητήσαμε να ασχοληθεί ο ίδιος με το θέμα, διότι αν δεν ασχοληθεί κάποιος σοβαρά δεν λύνονται τα προβλήματα.

Οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου αντιμετωπίζουν όλη τη διαδικασία με μία γραφειοκρατική αντίληψη, με μία απάθεια πολλές φορές την οποία έχω συναντήσει κατά τις 6- 7 τουλάχιστον επαφές που έχω κάνει από το τέλος του Οκτωβρίου του περασμένου έτους μέχρι και σήμερα και να μην μπορεί να βρεθεί μία λύση. Δεν υπήρχε ταυτόχρονα και η έντονη πολιτική βούληση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, φαίνεται ότι ο Βασίλης Κικίλιας ο οποίος είναι ένας άνθρωπος που έχει θητεύσει σε διάφορα υπουργεία και έχει εμπειρία μεγάλη και η θητεία του ήταν πάντα καλή και αποδοτική και εν πάση περιπτώσει ήταν και υπουργός Τουρισμού και είναι ένα συν αυτό, επειδή ακριβώς υπάρχει ένας άνθρωπος ο οποίος αντιλαμβάνεται ποια είναι η μεγάλη σημασία των διασυνδέσεων μεταξύ των νησιών.

Ευτυχήσαμε στο γεγονός επίσης ότι ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γ. Χατζημάρκος αυτούς τους μήνες ήταν ενεργοποιημένος με το θέμα των διασυνδέσεων και ταυτίζονται οι απόψεις του με τις δικές μας, για το πώς πρέπει να αντιμετωπιστεί με έναν ολιστικό τρόπο, με ένα γενικό σύνολο δρομολογίων τα οποία θα προβάλλει η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου και πάνω σε αυτά θα δίνονται τελικά οι εγκρίσεις για τα δρομολόγια και οι επιδοτούμενες γραμμές και όχι κάθε φορά όποιος είναι αυτός ο οποίος έχει το μέσον ή του κάνουν το χατίρι και από κει και πέρα να μπαίνουν τα δρομολόγια κατά τη βούληση κάθε φορά του εκάστοτε υπουργού, είτε δημάρχου, είτε διαφόρων συγκυριών. Εδώ θα πρέπει να υπάρξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, μία πρόταση πάνω στην οποία θα βαδίζει το Υπουργείο Ναυτιλίας και πάνω σε αυτή την πρόταση ουσιαστικά είμαι σίγουρος ότι θα είναι εκείνο το μοντέλο το οποίο θα εξυπηρετήσει τα νησιά μας».

Ο κ. Κομηνέας είπε επίσης ότι συμφωνεί με την άποψη του περιφερειάρχη, ο οποίος λέει πολλές φορές ότι υπάρχουν μαξιμαλιστικές απόψεις, λέγοντας ότι είναι αληθές αυτό. «Είναι νησιά όπως αναφέρω και στην επιστολή μου, πολύ μικρότερα, τα οποία έχουν 10 -15- 20 -25 δρομολόγια την εβδομάδα με τον Πειραιά εκτός από τα ενδονησιωτικά και ανέφερα σαν παράδειγμα τη γειτονική μας Αμοργό. Καλά έχουν κάνει. Η Αμοργός έχει 25 δρομολόγια την εβδομάδα με τον Πειραιά. Δεν μπορεί η Αστυπάλαια να έχει πέντε δρομολόγια το καλοκαίρι, γιατί το χειμώνα εχουμε τέσσερα και η Αμοργός να έχει 25 κι εμείς να μειονεκτούμε τόσο σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά. Το ίδιο ισχύει και με κάποια νησιά της περιοχής μας, του δικού μας του κορμού που έχουν πραγματικά καλή συγκοινωνία και ιδιαίτερα το καλοκαίρι με ταχύπλοα και τα λοιπά.

Η Αστυπάλαια πρέπει να ξεφύγει από την απομόνωση στην οποία την έχουν καταδικάσει, έχουν γίνει προσπάθειες και πρέπει να το αναγνωρίσω επίσης τα χρόνια τουλάχιστον που εγώ είμαι δήμαρχος σε συνεργασία και με την Περιφέρεια που έχει ασχοληθεί ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος πριν από 3-4 χρόνια όταν στήσαμε πια και τα καινούργια δρομολόγια της Αστυπάλαιας με τις τέσσερις προσεγγίσεις του Κάλυμνος οι οποίες πάνε να γίνουν πέντε τώρα. Με το δύο φορές την εβδομάδα που έρχεται το καταμαράν από την Κω ήδη ξεκινώντας είτε από τη Ρόδο είτε από τη Σάμο και να σας πω μόνο ότι το καταμαράν φέρνει αυτή τη στιγμή στην Αστυπάλαια με τα 2 δρομολόγια μόνο αυτά το 25% των τουριστών του νησιού μας.

Πρέπει να ξαναδούμε το θέμα των διασυνδέσεων, να κάνουμε εκείνες οι οποίες πρέπει να υπάρξουν και βεβαίως ανάμεσα στα δύο νησιώτικα συγκροτήματα Κυκλάδες και Δωδεκάνησα που μεταξύ τους δεν έχουν ουσιαστικά καμία επαφή. Πού ακούστηκε αυτό, δύο περιοχές οι οποίες μαζεύουν πάνω από 10-12 εκατομμύρια τουρίστες μέσα στο καλοκαίρι να μην έχουν μεταξύ τους επαφή; Να μην επικοινωνούμε εμείς με τη Σαντορίνη, με την Κω και να μην υπάρχουν δρομολόγια τα οποία προέρχονται από τη Μύκονο και θα κατεβαίνουν από την Πάτμο και κάτω; Μιλάμε για δύο απομονωμένα ουσιαστικά συγκροτήματα νησιώτικα.

Είμαι σίγουρος ότι ο περιφερειάρχης, επειδή καταλαβαίνει αυτά τα θέματα και επειδή ο Κικίλιας, ο υπουργός και εκείνος αντιλαμβάνεται τουριστικά θέματα, νομίζω ότι θα μπουν αυτά σε μία βάση πολύ καλύτερη από πριν, έχουμε πει ότι θα κάνουμε συνάντηση στο Υπουργείο μετά το τέλος του Πάσχα για να δούμε πώς θα φτιάξουμε και φέτος ακόμα εφόσον είναι δυνατό κάποιες τροποποιήσεις για μία νέα συνολική αντιμετώπιση του ακτοπλοϊκού θέματος της περιοχής μας», είπε καταλήγοντας ο δήμαρχος Αστυπάλαιας.

Πηγή: dimokratiki.gr

Αφήστε ένα σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *