back to top
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024

ΕΚΤΑΚΤΟ: Έτοιμος να καταρρεύσει ο προβλήτας στο λιμάνι του Λακκίου – Σε κίνδυνο οι ζωές κατοίκων & επισκεπτών της Λέρου λόγω γραφειοκρατίας!

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥΕΚΤΑΚΤΟ: Έτοιμος να καταρρεύσει ο προβλήτας στο λιμάνι του Λακκίου - Σε κίνδυνο οι ζωές κατοίκων & επισκεπτών της Λέρου λόγω γραφειοκρατίας!

ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΠΑΤΜΟΥ: “Δυστυχώς, αν και η επικινδυνότητα της κατάστασης επισημαίνεται επισταμένως, δεν έχει γίνει αντιληπτή…”


Σοκαριστικό είναι το έγγραφο που φέρνει στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα LEROS NEWS, το οποίο υπογράφει ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Πάτμου κ. Αθανάσιος Ελισσαίου, και αναφέρεται στον προβλήτα του λιμένα Λακκίου ο οποίος είναι έτοιμος να… καταρρεύσει (!!!), με κίνδυνο να θρηνήσουμε θύματα, αλλά παρόλα αυτά η γραφειοκρατία δεν επιτρέπει την επισκευή του! 

Διαβάστε παρακάτω το επείγον έγγραφο του Προέδρου του ΔΗΛΙΤΑΠ που σοκάρει, και βγάλτε τα συμπεράσματά σας:


Προς: 1) Υπουργό Οικονομικών

2) Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη

3) Γ.Γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων κ. Αθανάσιο Χριστόπουλο

4) Γ.Γ. Αποκεντρωμένης ιοίκησης Αιγαίου κα Χριστιάνα Καλογήρου

Κοιν: 1) Βουλευτές Δωδεκανήσου κ. Βασίλειο Υψηλάντη, κ. Μάνο Κόνσολα, κ. Δ ημήτριο Κρεμαστινό, κ. Γάκη Δ ημήτριο, κα Μίκα Ιατρίδη,

2) Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου κ. Ιωάννη Μαχαιρίδη

3) Δ ήμαρχο Λέρου κ. Μιχαήλ Κόλια

4) Λιμεναρχείο Λέρου fax: 22470 22334


ΘΕΜΑ: Αναγκαιότητα άμεσης εκτέλεσης του έργου «Αποκατάσταση υποσκαφών προβλήτα Ε/Γ-Ο/Γ σκαφών λιμένα Λακκίου Λέρου» λόγω κινδύνου κατάρρευσης

ΣΧΕΤ.: α) Το υπ’ αριθμ. 10366/1023/ΑΦ 7.4 ΤΕ/26-03-2014 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Δ ιοίκησης Αιγαίου

β) Το υπ’ αριθμ. .Κ. 778/26-03-2014 έγγραφο της Κτηματικής Υπηρεσίας Δ ωδεκανήσου

Στις αρχές της δεκαετίας του 1970 κατασκευάσθηκε από το (πρώην ενιαίο) Λιμενικό Ταμείο Δ ωδεκανήσου ο προβλήτας Ε/Γ-Ο/Γ σκαφών στον όρμο Λακκίου Λέρου, με σκοπό την εξυπηρέτηση των αναγκών των κατοίκων του νησιού, όσον αφορά στην διακίνηση επιβατών, εμπορευμάτων και οχημάτων.

Όπως έχει διαπιστωθεί, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Λιμενικού Ταμείου Δ ωδεκανήσου δεν είχαν προβεί στις προβλεπόμενες ενέργειες πριν από την κατασκευή του έργου, ήτοι στον καθορισμό οριογραμμών αιγιαλού και παραλίας, στον καθορισμό χερσαίας ζώνης λιμένα ή στην υποβολή αιτήματος περί έκδοσης Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών για παραχώρηση της χρήσης του απαιτούμενου χερσαίου και θαλάσσιου χώρου κ.ο.κ. Έτσι, το έργο αυτό κατασκευάσθηκε κατά παράβαση του τότε υφιστάμενου νομικού πλαισίου.

Παρόλα ταύτα, ο εν λόγω προβλήτας κατά τα τελευταία σαράντα (40) έτη αποτελεί την βασική πύλη της νήσου Λέρου, αφού σε αυτόν ελλιμενίζονται τα Ε/Γ-Ο/Γ της ακτοπλοΐας που την συνδέουν με τον Πειραιά, τη Ρόδο και τα γειτονικά νησιά, φορτηγά πλοία, κρουαζιερόπλοια κ.ο.κ.

Προς αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων, κατά τα τελευταία έτη έχουν από πλευράς του Δήμου Λέρου και της Υπηρεσίας καταβληθεί συντονισμένες προσπάθειες, με την υποβολή αιτημάτων για τον καθορισμό οριογραμμών αιγιαλού και παραλίας στην περιοχή, καθώς και για τη νομιμοποίηση των υφιστάμενων στην περιοχή του Λακκίου λιμενικών έργων, μεταξύ των οποίων και ο ανωτέρω προβλήτας.

Όμως, μέχρι και σήμερα ο καθορισμός των οριογραμμών αιγιαλού και παραλίας δεν έχει καταστεί δυνατός για τους λόγους που αναλύονται στο υπ’ αριθμ. 1005265 ΕΞ/2014/1565/13-01-2014 έγγραφο του Υπουργείου Οικονομικών (εμπλοκή λόγω ακύρωσης μερίδων του συνταχθέντος επί ιταλοκρατίας Κτηματολογίου), γεγονός που κωλύει και την ολοκλήρωση της διαδικασίας νομιμοποίησης των υφιστάμενων στην περιοχή λιμενικών έργων.

Παρά ταύτα, η Υπηρεσία μας εφαρμόζοντας τις οδηγίες της Γ.Γ. Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων ανέθεσε το Μάιο του 2012 σε εξειδικευμένο καταδυτικό συνεργείο την πραγματοποίηση ύφαλης επιθεώρησης σε όλους τους λιμένες της νήσου Λέρου, από την οποία προέκυψαν εκτεταμένες υποσκαφές στον εν λόγω προβλήτα, οι οποίες απειλούν την ίδια την ύπαρξή του.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στο παραδοθέν πόρισμα, ένα τυχαίο περιστατικό (π.χ. σεισμός ή πρόσκρουση πλοίου) είναι δυνατόν να οδηγήσει σε κατάρρευση του προβλήτα.

Προς αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων η Υπηρεσία μας ανέθεσε την εκπόνηση σχετικής μελέτης σε εξειδικευμένο Μελετητή Δημοσίων Έργων, ενέγραψε στον προϋπολογισμό της την απαιτούμενη πίστωση ύψους 300.000,00€ (που αντιστοιχεί στο 75% των ετήσιων εσόδων της) και έλαβε τις θετικές γνωμοδοτήσεις των συναρμοδίων υπηρεσιών (Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων κ.α.).

Ω στόσο, μέχρι σήμερα δεν έχει καταστεί δυνατή η έκδοση Απόφασης περί έγκρισης εκτέλεσης του εν λόγω έργου λόγω των προαναφερθέντων προβλημάτων που καθιστούν τον προβλήτα αυτό μέχρι και σήμερα μη νόμιμο.

Δυστυχώς, αν και η επικινδυνότητα της κατάστασης επισημαίνεται επισταμένως και με το α΄ σχετικό, από το β΄ σχετικό προκύπτει ότι δεν έχει γίνει αντιληπτή.

Από την πλευρά μας αν και σεβόμαστε τις απόψεις των αρμοδίων παραγόντων που επισημαίνουν αυτό το γεγονός, επιθυμούμε να επαναλάβουμε ότι ο εν ανωτέρω προβλήτας αποτελεί το μεγαλύτερο λιμενικό έργο της νήσου Λέρου. Τυχόν κατάρρευσή του θα απειλήσει τη ζωή ανύποπτων συμπολιτών μας, θα δυσχεράνει σημαντικά την διά θαλάσσης επικοινωνία της νήσου Λέρου και προφανώς θα απαιτήσει την διάθεση πολλαπλάσιου ποσού για την επανακατασκευή του.

Επειδή από την πλευρά μας θεωρούμε ότι έχουμε καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την αντιμετώπιση του προβλήματος, θεωρήσαμε σκόπιμο με την παρούσα επιστολή μας να επισημάνουμε για ακόμα μία φορά τον σημαντικότατο ΚΙΝ ΔΥΝΟ που συνεπάγεται η οποιαδήποτε περαιτέρω καθυστέρηση στην εκκίνηση του έργου αποκατάστασής του. Εάν οποιοσδήποτε φορέας αποφασίσει να προβάλλει προσκόμματα στην εκτέλεσή του, ας ετοιμαστεί να αναλάβει και τις ευθύνες του σε περίπτωση κατάρρευσης του προβλήτα.

Ο Πρόεδρος

Αθανάσιος Ελισσαίου

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ