back to top
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

ΔΟΥ ΛΕΡΟΥ: Τι απάντησε ο Υπουργός Οικονομικών σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥΔΟΥ ΛΕΡΟΥ: Τι απάντησε ο Υπουργός Οικονομικών σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Η κυβέρνηση θα κάνει ό,τι χρειάζεται για να μην ταλαιπωρούνται οι κάτοικοι των νησιών, από την κατάργηση των ΔΟΥ, διευκρινίζει ο υπουργός Οικονομικών κ. Γ. Στουρνάρας, σε απάντησή του, προς τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δ. Γάκη και Ν. Συρμαλένιο, που κατέθεσαν επί του θέματος σχετική ερώτηση. 

Ειδικότερα, ο υπουργός Οικονομικών, αναφέρει στην απάντησή του τα εξής: 

Σε απάντηση της με αριθ. πρωτ. 11275/31-5-2013 ερώτησης, που κατέθεσαν οι παραπάνω βουλευτές, σας γνωρίζουμε ότι: 

Α. Στο πλαίσιο της ευρύτερης αναδιοργάνωσης των φορολογικών υπηρεσιών, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας, τη μείωση του κόστους των παρεχόμενων προς τους πολίτες υπηρεσιών, τη δημιουργία νέων ευέλικτων μονάδων, καθώς και την εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων για την δραστηριοποίησή τους στον νευραλγικό τομέα των ελέγχων και για την ενίσχυση των δικαστικών τμημάτων, έχουν πραγματοποιηθεί μεταξύ άλλων και οι εξής διαρθρωτικές αλλαγές: 

α) έχει ανασταλεί, συνολικά, μέχρι σήμερα, η λειτουργία εκατόν πενήντα τεσσάρων (154) ΔΟΥ, μεταξύ των οποίων και της ΔΟΥ Λέρου, η οποία παρουσιάζει μικρό αριθμό συναλλαγών με πολίτες και εκκρεμεί η αναστολή λειτουργίας δεκατεσσάρων (14) ακόμη νησιωτικών ΔΟΥ, των οποίων η καθ’ ύλην και κατά τόπον αρμοδιότητα θα μεταφερθεί στις ΔΟΥ υποδοχής την 01-09-2013. 

β) Με βάση το σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων έχουν καταργηθεί εβδομήντα (70) Τμήματα Ελέγχου ΔΟΥ και έχει ανασταλεί η λειτουργία εβδομήντα ένα (71) Τμημάτων Δικαστικού αυτών και οι αρμοδιότητές τους έχουν περιέλθει, από 1-1-2012, κυρίως, στις ΔΟΥ που εδρεύουν στην έδρα του νομού, με στόχο την δημιουργία ισχυρών φοροελεγκτικών και φοροεισπρακτικών υπηρεσιών. 

Η αναδιοργάνωση των φορολογικών υπηρεσιών θα ολοκληρωθεί σταδιακά και στον σχεδιασμό κατά το τελικό στάδιο αυτής περιλαμβάνεται και ο περιορισμός των σημείων ελέγχου και αναγκαστικής είσπραξης σε λιγότερες και περισσότερο ενισχυμένες υπηρεσίες. Σε ό,τι αφορά στους νομούς Κυκλάδων και Δωδεκανήσου, οι αρμοδιότητες των Τμημάτων ή Γραφείων Ελέγχου και Δικαστικού των ΔΟΥ των παραπάνω νομών, θα περιέλθουν, από 01-07-2013 στις ΔΟΥ Σύρου και Ρόδου, αντίστοιχα. 

Με τον περιορισμό των σημείων ελέγχου και αναγκαστικής είσπραξης σε λιγότερες και περισσότερο ενισχυμένες υπηρεσίες επιδιώκεται η δημιουργία ενισχυμένων φοροελεγκτικών και φοροεισπρακτικών υπηρεσιών, αρτίως οργανωμένων και στελεχωμένων, που θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και στην αύξηση των δημοσίων εσόδων. 

Λαμβανομένης υπόψη της συνταγματικής επιταγής της παρ. 4 του άρθρου 101, περί προστασίας των νησιωτικών περιοχών και τα όσα ορίζουν οι Συνθήκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των περιοχών αυτών, δεν ανεστάλη η λειτουργία ΔΟΥ, σε όσα νησιά λειτουργεί μία μόνο ΔΟΥ κατά το μεταβατικό στάδιο της αναδιοργάνωσης, αλλά αναστέλλεται στο τελικό στάδιο αυτής. 

Β. Επίσης για την καλύτερη εξυπηρέτηση των φορολογουμένων σε περιοχές που υπήρχε ΔΟΥ, της οποίας ανεστάλη η λειτουργία ορίσθηκε η λειτουργία γραφείων των ΔΟΥ υποδοχής, τα οποία στεγάζονται σε χώρους, που θα διαθέσουν οι δήμοι. 

Με τις αριθ. Δ6Α 1144729 ΕΞ 2012/19-10-2012 (Β’ 2828), Δ6Α 1157277 ΕΞ 2012/15-11-2012 (Β’ 3042) και Δ6Α 1000737 ΕΞ 2013/3-1-2013 (Β’ 69) υπουργικές αποφάσεις όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν έχει ορισθεί, συνολικά, η λειτουργία εκατόν τριάντα (130) γραφείων, μεταξύ των οποίων και στους δήμους νησιών των οποίων πρόκειται να ανασταλεί η λειτουργία της ΔΟΥ, τα οποία θα λειτουργήσουν μετά από την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των ΔΟΥ αυτών. 

Στις προαναφερθείσες αποφάσεις του υπουργού ΟΙκονομικών έχουν καθορισθεί και οι αρμοδιότητες των γραφείων, οι οποίες θα διευρύνονται συνεχώς, δεδομένης της εξέλιξης του νέου TAXIS. 

Επιδίωξη του υπουργείου Οικονομικών είναι η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των γραφείων, με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών. 

Γ. Προκειμένου με την αναδιοργάνωση αυτή να επιτευχθεί αφενός η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και αφετέρου η εστίαση των υπαλλήλων των ΔΟΥ στην εκτέλεση του κύριου έργου τους, διευρύνεται η δυνατότητα των πολιτών να διεκπεραιώσουν φορολογικές υποθέσεις εκτός ΔΟΥ, αναβαθμίζονται σημαντικά οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών και υλοποιούνται πολλές νέες, με απώτερο στόχο να μην απαιτείται η αυτοπρόσωπη παρουσία τους στις ΔΟΥ. 

Δ. Σε κάθε περίπτωση, μετά από την ολοκλήρωση των οργανωτικών μεταρρυθμίσεων, θα εντοπιστούν τυχόν προβλήματα, που πιθανόν θα προκύψουν από τις προαναφερθείσες οργανωτικές μεταβολές, τα οποία θα αντιμετωπισθούν με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ