ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

  • Φόρτωση…

Εγγραφείτε στο κανάλι μας YouTube

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

  • Λέρος: Στην 7η International Yachting Sector στο Μαρμαρίς ο τουριστικός πράκτορας Δημήτρης Καστής

    Ο George Korfias σχολίασε: Χαχαχαχαχα! Αγαπαμε Λερο! Συγχαρητηρια στον συναδελφο Δημητρη ! Ετσι για την γενικη ενημερωση ομως…
    08.12.2025
  • Λέρος: Σύλληψη 33χρονου για κατοχή ναρκωτικών και αρχαιοτήτων

    Ο UC σχολίασε: You guys make big deal out of nothing , i know the person he…
    02.12.2025
  • Λέρος: 48ωρη απεργία στα ταξί - Τρίτη 2 & Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

    Ο Πελοπίδας Χρήστος σχολίασε: Κι άμα θελω α πάω στον Άι Γιάννη τη Φακουδιά πο πισω πο το…
    01.12.2025
  • Λέρος: Νέα δικαστική περιπέτεια για τον πρώην Δήμαρχο Μιχάλη Κόλια: 18 μήνες φυλάκιση με αναστολή για παράβαση καθήκοντος

    Ο New York σχολίασε: Ti ginete ekei kato?
    28.11.2025
  • Λέρος: Ένταση, βαριές εκφράσεις και προαναγγελία μηνύσεων στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου

    Ο Βαλ σχολίασε: Έχω ψοφίσει στο γέλιο ρεε.....γιατί έβηξες λέει ο άλλος χαχαχαχαχαχαχαχα
    21.11.2025
louloudias
Ζαχαροπλαστείο "Ρεπαπής"

FOLLOW US

  • 3.829 Fans
  • 560 Followers
  • 592 Subscribers

INSTAGRAM PHOTOS

Follow us!

  • Σημαντικές εξελίξεις στον τουριστικό τομέα της Λέρου καταγράφονται το τελευταίο διάστημα, με νέες συμφωνίες που αναμένεται να ενισχύσουν ουσιαστικά την επισκεψιμότητα και την τοπική οικονομία του νησιού.

Ρεπορτάζ: Νίκος Ιγνατίδης

Στο επίκεντρο αυτών των εξελίξεων βρίσκεται ο Θεόδωρος Ασβεστάς, Αναπληρωτής Πρόεδρος στον τομέα Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, ο οποίος υπογράφει ένα νέο, ιδιαίτερα σημαντικό deal με άμεσο αποτύπωμα για τη Λέρο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τρία νέα τουριστικά γραφεία ετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν στο νησί, αλλάζοντας ουσιαστικά τον τουριστικό χάρτη και ανοίγοντας νέες αγορές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συμφωνία με τουρκικό τουριστικό γραφείο, το οποίο δεσμεύεται για την άφιξη δύο έως τριών catamaran ημερησίως κατά τη θερινή περίοδο, γεγονός που μπορεί να δώσει ισχυρή ώθηση στον ημερήσιο και ολιγοήμερο τουρισμό.

Παράλληλα, στη Λέρο βρέθηκε και ο γνωστός τουριστικός πράκτορας κ. Κουρούνης, ο οποίος προχωρά στο άνοιγμα νέων γραφείων στο νησί, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία οργανωμένων τουριστικών ροών.

Οι πρωτοβουλίες του κ. Ασβεστά αποδεικνύουν έμπρακτα ότι η Λέρος μπορεί να έχει ισχυρή παρουσία και εκπροσώπηση, προς όφελος της τοπικής οικονομίας, μέσα από στοχευμένες συνεργασίες και επαφές.

Στο λιμάνι της Αγίας Μαρίνας, όπου πραγματοποιήθηκαν οι σχετικές επαφές, οι πρωταγωνιστές των συμφωνιών μίλησαν στο Leros News και τον Νίκο Ιγνατίδη, για μια νέα σελίδα στον τουρισμό της Λέρου, εκφράζοντας αισιοδοξία για το επόμενο καλοκαίρι και υπογραμμίζοντας ότι το νησί διαθέτει όλα τα εχέγγυα για ακόμα πιο δυναμική ανάπτυξη και διευρυμένη τουριστική σεζόν.

Οι εξελίξεις αυτές ενισχύουν την εικόνα του Θεόδωρου Ασβεστά ως ενός από τους βασικούς μοχλούς τουριστικής εξωστρέφειας, με πολλούς να τον χαρακτηρίζουν καταλυτικό παράγοντα για την περαιτέρω ανάπτυξη του Τουρισμού στη Λέρο.

Δείτε το ρεπορτάζ του Νίκου Ιγνατίδη και τις δηλώσεις που ακολούθησαν:
  • ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ:
Στιγμιότυπα από τον αγώνα
του Πανιωνίου Λέρου
με την ΕΑΚΑ Καλύμνου - Σε λίγο LIVE το Β΄ ημίχρονο από το κανάλι μας στο facebook
  • Η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου
από τον δήμαρχο Λέρου 
Τιμόθεο Κωττάκη
Χρόνια πολλά σε όλους!
  • Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκεται ο Δήμος Λέρου ενόψει της επερχόμενης κακοκαιρίας, η οποία σύμφωνα με τις προβλέψεις αναμένεται να πλήξει την περιοχή τις επόμενες ώρες.

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργος Τσαχουργιανίδης δήλωσε ότι είναι σε άμεση επικοινωνία με το συντονιστικό όργανο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, κάνοντας λόγο για ακραία καιρικά φαινόμενα.

Παράλληλα δήλωσε ότι έχουν ήδη ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης, με συνεργεία σε επιφυλακή και παρεμβάσεις σε σημεία που παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο.

Σημειώνεται ότι, ο Δήμος Λέρου καλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις τους και να ακολουθούν τις οδηγίες των αρχών.

«Είμαστε σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα. Παρακολουθούμε συνεχώς την εξέλιξη των φαινομένων και θα παρέμβουμε όπου χρειαστεί», σημείωσε ο Αντιδήμαρχος.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του Νίκου Ιγνατίδη
  • Σημειώνεται ότι το βιβλίο θα διανεμηθεί δωρεάν στους μαθητές των Λυκείων της Λέρου και στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Δείτε όσα δήλωσε η Πρόεδρος της Επιτροπής στο παρακάτω βίντεο, όπως το επιμελήθηκε ο Νίκος Ιγνατίδης.
  • Σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς κινείται ήδη η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Λέρου, η οποία εργάζεται εντατικά για τη δημιουργία του Χριστουγεννιάτικου Χωριού.

Οι προετοιμασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ώστε όλα να είναι έτοιμα για τη μεγάλη γιορτή και το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου.

Δείτε τις πρώτες εικόνες στο ρεπορτάζ που επιμελήθηκε ο Νίκος Ιγνατίδης

Περισσότερα -> lerosnews.gr
  • Συνεχίζεται ομαλά και με ιδιαίτερη φροντίδα το κλάδεμα των πεύκων στο Λακκί, μια εργασία που πραγματοποιείται για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια. Το έργο εξελίσσεται χωρίς απρόοπτα και με εμφανές μεράκι από τους εργαζόμενους.

Το συνεργείο που έχει αναλάβει την παρέμβαση αποτελείται από περίπου δέκα άτομα, ενώ την όλη διαδικασία επιβλέπουν δύο γεωπόνοι, εξασφαλίζοντας ότι οι εργασίες γίνονται με επιστημονική ακρίβεια και σεβασμό στα δέντρα.

Στην ουσία, δεν πρόκειται απλώς για ένα συνηθισμένο κλάδεμα, αλλά για ολοκληρωμένη φροντίδα και καλλωπισμό των πεύκων, μια εικόνα που η Λέρος δεν είχε συνηθίσει να βλέπει.

Περισσότερα -> lerosnews.gr
Σάββατο 13 Δεκεμβρίου, 2025
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
16 °c
Agia Marina
16 ° Κυ
15 ° Δε
LEROS NEWS - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
  • ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ-VIDEO
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ENGLISH EDITION
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
  • ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ-VIDEO
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ENGLISH EDITION
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε τα αποτελέσματα
LEROS NEWS - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Αρχική » ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ » Αυτό είναι το πόρισμα για τα Τέμπη

Αυτό είναι το πόρισμα για τα Τέμπη

Leros News Leros News
27 Φεβρουαρίου 2025
- ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Χρόνος ανάγνωσης: 9 Λεπτά
A A
0
Αυτό είναι το πόρισμα για τα Τέμπη
101
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
3.4k
ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on Twitter

Η 178 σελίδων έκθεση καταδεικνύει το μείγμα των παθογενειών που οδήγησαν στην τραγωδία – Τα ευρήματα αποκαλύπτουν σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας στον ΟΣΕ

Στη δημοσιότητα δόθηκε το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Διαβάστε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ στα Αγγλικά (αναμένεται να μεταφραστεί και στα Ελληνικά)

Διαβάστε επίσης:

Ανακοίνωση εκτέλεσης βολών στο Φαρμακονήσι

Ανακοίνωση Λιμεναρχείου Λέρου για εκτέλεση εκπαιδευτικών βολών την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου

13.12.2025
315
Θεόδωρος Ασβεστάς: Νέες συμφωνίες αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη της Λέρου

Θεόδωρος Ασβεστάς: Νέες συμφωνίες αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη της Λέρου

12.12.2025
1.6k

Κατά την παρουσίαση, τα μέλη του ΕΟΔΑΣΑΜ στάθηκαν στην πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση, αναφέροντας ότι υποδεικνύεται η πιθανή παρουσία αγνώστου καυσίμου, ενώ επισημάνθηκε ότι η επιτροπή δεν μπόρεσε να διερευνήσει όπως έπρεπε τον τόπο του δυστυχήματος. Το φορτίο του τρένου, τα καύσιμα και τα υγρά των μηχανών του δεν μπορούν να δικαιολογήσουν αυτή την πυρόσφαιρα, δήλωσαν οι ερευνητές του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Δείτε τη Σύνοψη:

1.1. Το ατύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023

1. Το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, η επιβατική αμαξοστοιχία IC-62, με 353 επιβάτες, από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, αναχώρησε από τον σταθμό Λάρισας στις 23:05 με καθυστέρηση 48 λεπτών. Σχεδόν την ίδια ώρα, η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 αναχώρησε από τον σταθμό Νέων Πόρων με κατεύθυνση προς Λάρισα, επίσης με καθυστέρηση στο προγραμματισμένο δρομολόγιο.

2. Λίγο μετά τις 23:18 οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά, με την εμπορευματική να καταγράφει ταχύτητα περίπου 90 km/h ενώ η επιβατική ταξίδευε με ταχύτητα περίπου 150 km/h, και οι δύο εντός των επιτρεπόμενων ορίων ταχύτητας. Η σύγκρουση ήταν τεράστια. Οι δύο μηχανές της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας κατέληξαν στην διπλανή γραμμή και προσέκρουσαν στον κατακόρυφο τοίχο αντιστήριξης, ενώ η μηχανή και το βαγόνι πρώτης θέσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας εκτοξεύτηκαν στην άλλη πλευρά της γραμμής, όπου προσγειώθηκαν σε επίπεδο χαμηλότερο από τη γραμμή του τρένου στο έδαφος, και καταστράφηκαν ολοσχερώς.

3. Ακολούθως, μια δεύτερη, σχεδόν μετωπική σύγκρουση σημειώθηκε μεταξύ του βαγονιού του εστιατορίου της επιβατικής αμαξοστοιχίας και της πρώτης πλατφόρμας, φορτωμένης με χαλύβδινα ελάσματα, που ήταν τα επόμενα βαγόνια που ακολουθούσαν στην επιβατική και εμπορευματική αμαξοστοιχία αντίστοιχα. Ακολουθώντας την κατεύθυνση των προπορευόμενων βαγονιών, το βαγόνι του εστιατορίου και το επόμενο βαγόνι δεύτερης θέσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας κατέληξαν επίσης στο έδαφος, σε χαμηλότερο επίπεδο. Εν τω μεταξύ, σχηματίστηκε μια τεράστια πυρόσφαιρα, η οποία φαινόταν να κινείται με τον επιβατικό συρμό. Στις πυρκαγιές που προκλήθηκαν στο έδαφος, χαμηλότερα, κάηκαν ολοσχερώς το εστιατόριο και το βαγόνι δεύτερης θέσης.

4. Συνολικά, πενήντα επτά άτομα, εκ των οποίων έντεκα μέλη του προσωπικού ή των υπεργολάβων που εργάζονταν στην Hellenic Train, έχασαν τη ζωή τους στο ατύχημα, ογδόντα ένα άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά και ενενήντα εννέα είχαν ελαφρά τραύματα. Ένας σημαντικός αριθμός ατόμων, που εμπλέκονταν άμεσα ή έμμεσα στο ατύχημα, υπέστη σοκ ή/και ψυχολογικό τραύμα.

1.2. Συμπεράσματα της ανάλυσης

5. Η σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62 και της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503 συνέβη επειδή και οι δύο συρμοί κινούνταν σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια γραμμή μεταξύ των σταθμών Λάρισας και Νέων Πόρων.

1.2.1. Αιτιώδεις παράγοντες

6. Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτοματοποιημένη μέθοδο προκειμένου να ορίσει τη διαδρομή για τον συρμό IC-62 για να φύγει από τον σταθμό Λάρισας προς τα βόρεια, προς Νέους Πόρους, βάσει της οποίας θα είχαν ρυθμιστεί σωστά όλες οι αλλαγές. Αντίθετα, χειρίστηκε τις μεμονωμένες αλλαγές χειροκίνητα και, ενώ το έκανε, ξέχασε να τοποθετήσει τις αλλαγές 118 A/B στην «κύρια» θέση, οδηγώντας έτσι τον συρμό IC-62 προς την αντίθετη κατεύθυνση από την κανονική διαδρομή. Αυτό το λάθος εξακολούθησε να περνάει απαρατήρητο από τον σταθμάρχη μετά από την αναχώρηση του IC-62.

7. Αυτές οι ενέργειες και οι αποφάσεις του σταθμάρχη πρέπει να γίνουν κατανοητές στο δύσκολο επιχειρησιακό πλαίσιο το οποίο είχε να αντιμετωπίσει εκείνο το βράδυ. Δεδομένων των διαθέσιμων στοιχείων, είναι πολύ απίθανο ο σταθμάρχης να είχε την πρόθεση να βάλει τον συρμό IC-62 στην αντίθετη τροχιά. Ο πίνακας ελέγχου που έπρεπε να χρησιμοποιήσει για τον απομακρυσμένο χειρισμό των αλλαγών μπορεί να είναι εύκολος στη χρήση από πιο έμπειρους σταθμάρχες, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση όταν ο σταθμάρχης δεν είναι αρκετά έμπειρος. Αυτό ίσχυε για τον σταθμάρχη εκείνης της βάρδιας, καθώς ο πίνακας ελέγχου περιείχε χρήσιμες πληροφορίες σε διαφορετικά σημεία, χρησιμοποιήθηκαν εναλλακτικά διαφορετικοί τρόποι λειτουργίας των αλλαγών και δεν υπήρχαν σαφείς γραπτές οδηγίες.

8. Επιπλέον, ο κανονικός φόρτος εργασίας του επιβαρύνθηκε ιδιαίτερα από μια σειρά πρόσθετων παραγόντων. Υπήρξε μια σειρά από τεχνικές βλάβες, τόσο προσωρινές όσο και πιο μόνιμες, οι οποίες δημιούργησαν πρόσθετες αρμοδιότητες ή δυσχέραναν τα καθήκοντά του. Έπρεπε να αντιμετωπίσει έναν άνευ προηγουμένου αριθμό επικοινωνιών, πολλές από τις οποίες δεν είχαν άμεση σχέση με το καθήκον του να ελέγχει την κυκλοφορία των τρένων. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος εργασίας, λόγω της θέσης των διαφόρων μέσων που χρησιμοποιούνται, δεν επιτρέπει τη διεξαγωγή συνομιλιών και ταυτόχρονα την παρακολούθηση της κυκλοφορίας των τρένων. Τέλος, την προσοχή του και την συναισθηματική του κατάσταση, επηρέασε η διόρθωση ενός λάθους που έκανε, όταν προηγουμένως καθόρισε τη διαδρομή για ένα άλλο εισερχόμενο, τοπικό τρένο.

9. Ακολούθως, η άδεια για την αμαξοστοιχία IC-62, να αναχωρήσει από τον σταθμό Λαρίσης προς βορρά, δόθηκε προφορικά από τον σταθμάρχη Λάρισας και δεν επιβεβαιώθηκε μέσω επανάληψης από τους μηχανοδηγούς της IC-62. Αυτό έμεινε χωρίς αντίδραση από τον σταθμάρχη, αφήνοντας ασαφές το πώς έγινε κατανοητό το μήνυμα από τους μηχανοδηγούς.

10. Αυτή η αλληλουχία δραστηριοτήτων επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη γενική έλλειψη αυστηρής εφαρμογής της προδιαγεγραμμένης μεθοδολογίας δομημένης επικοινωνίας. Επιπλέον, η μεθοδολογία που ορίζεται στους ελληνικούς κανονισμούς είναι ξεπερασμένη σε σύγκριση με τα πιο πρόσφατα διεθνή πρότυπα. Τέλος, η χρήση ενός ανοιχτού καναλιού ραδιοεπικοινωνίας, όπως συνηθίζεται στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, δεν επιτρέπει άμεσες και χωρίς διακοπή επικοινωνίες ασφαλείας μεταξύ σταθμάρχων και μηχανοδηγών.

11. Εν τέλει ξεπεράστηκε το πιθανό (χρονικό) όριο, στο οποίο οι μηχανοδηγοί του IC-62 θα μπορούσαν να αντιδράσουν στις αντικρουόμενες πληροφορίες μεταξύ της θέσης των αλλαγών και της χορηγηθείσας άδειας κυκλοφορίας. Αν και ήταν αναμενόμενο να σταματήσουν μπροστά από τις λανθασμένα ρυθμισμένες αλλαγές 118 A/B και να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη για να λάβουν σαφείς οδηγίες, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας IC-62 αντέδρασαν στη θέση των αλλαγών, η οποία δεν ήταν συμβατή με τη ληφθείσα εντολή. Ο κύριος παράγοντας που μπορεί να το εξηγήσει αυτό, είναι ότι ήταν συνηθισμένο φαινόμενο να κατευθύνονται οι μηχανοδηγοί στην αντίθετη γραμμή. Αυτό είχε συμβεί και νωρίτερα την ίδια ημέρα στο επίμαχο τμήμα, μεταξύ Λάρισας και Νέων Πόρων. Επίσης, οι εμπλεκόμενοι μηχανοδηγοί οδήγησαν στην αντίθετη γραμμή για να φτάσουν στο σταθμό Λαρίσης, από το Παλαιοφάρσαλο.

1.2.2. Υποκείμενοι παράγοντες

12. Ο ελληνικός σιδηροδρομικός τομέας υπέφερε πολύ από τις οικονομικές κρίσεις που ξεκίνησαν στα τέλη του 2009 και κορυφώθηκαν το 2010. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κακή συντήρηση και την όλο και πιο υποβαθμισμένη υποδομή και μια διαρθρωτική έλλειψη προσωπικού, απαραίτητου για να συνεχίσει να παρέχει τις συνήθεις υπηρεσίες. Το σιδηροδρομικό σύστημα δεν είχε ανακάμψει από αυτή την κατάσταση μέχρι τις αρχές του 2023.

13. Ο διαχειριστής υποδομής ΟΣΕ δεν προβαίνει σε προληπτική συντήρηση των υποδομών ελέγχου, τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης. Παρεμβάσεις πραγματοποιούνται όταν αποτυγχάνουν (κρίσιμα) στοιχεία, ακόμη και για έργα ανάταξης που παραδίδονται εν μέρει σε χρήση. Επιπλέον, ο τρόπος με τον οποίο ο ΟΣΕ διαχειρίζεται τις ικανότητες των σταθμαρχών του δεν εγγυάται ότι είναι ικανοί για τις εργασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια για τις οποίες είναι υπεύθυνοι και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Επίσης, δεν είχε πραγματοποιηθεί μεθοδευμένη παρακολούθηση της απόδοσης κανενός από τους σταθμάρχες, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να μην έχει εικόνα για την όποια επιδείνωση στην ποιότητα εκτέλεσης εργασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια.

14. Δεν λαμβάνονταν υπόψη από τον ΟΣΕ οι απαραίτητες αλληλεπιδράσεις μεταξύ ανθρώπων και άλλων στοιχείων ενός κοινωνικοτεχνικού συστήματος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο χρησιμοποιούμενος εξοπλισμός, οι απαιτούμενες εργασίες, το διαθέσιμο περιβάλλον εργασίας και οι γενικές οργανωτικές ρυθμίσεις να εξαντλούν τα όρια του επιχειρησιακού προσωπικού πέρα από αυτό που είναι ανθρωπίνως αποδεκτό με βιώσιμο τρόπο. Επικρατούσε μια ισχυρή πεποίθηση ότι όλοι οι λειτουργικοί κίνδυνοι μπορούν να ελεγχθούν με την αυστηρή εφαρμογή κανόνων, υπό όλες τις συνθήκες.

15. Αυτό είχε επίσης αντίκτυπο στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι αντιμετώπιζαν αλλαγές λόγω συνεχών εργασιών στη γραμμή ή/και βλαβών σε καθημερινή βάση, κάτι που απαιτούσε συνεχή εγρήγορση και υψηλό επίπεδο ανθεκτικότητας. Στο πλαίσιο αυτό, η Hellenic Train δεν μπόρεσε να αποδείξει ότι παρείχε συνεχή εκπαίδευση στους μηχανοδηγούς της, ιδίως για επικοινωνίες που σχετίζονται με την ασφάλεια και για σχετικές μη τεχνικές ικανότητες (δεξιότητες, συμπεριφορές ή στάσεις). Επίσης, δεν ήταν διαθέσιμη κάποια διαδικασία εντός της Hellenic Train για τη συστηματική παρακολούθηση της απόδοσης των μηχανοδηγών σχετικά με την ποιότητα των επικοινωνιών που σχετίζονται με την ασφάλεια ή άλλες κρίσιμες για την ασφάλεια δραστηριότητες.

16. Τέλος, λόγω της έλλειψης Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης για τη διεξαγωγή της ανεξάρτητης ανάλυσης ατυχημάτων και συμβάντων, η ικανότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα να διδαχθεί από αυτά βασιζόταν εξ ολοκλήρου στις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν από τους φορείς εκμετάλλευσης ως μέρος του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας τους. Αυτές οι εσωτερικές έρευνες, ωστόσο, με το να εστιάζουν στα λάθη που έκανε μεμονωμένα το προσωπικό πρώτης γραμμής, δεν είχαν συστηματικά το απαραίτητο βάθος για την εισαγωγή βιώσιμων αλλαγών, περιορίζοντας έτσι τις δυνατότητες μάθησης στο ελάχιστο. Αυτό το πρόβλημα ενισχύθηκε περαιτέρω από τον τρόπο που η ΡΑΣ εστίαζε -κατά τις έρευνες, τις αναλύσεις και τις συστάσεις της- (μόνο) στη μη συμμόρφωση.

1.2.3. Παράγοντες που επηρέασαν τη σοβαρότητα των συνεπειών

17. Τα περισσότερα από τα θύματα αυτού του ατυχήματος οφείλονται στις επιπτώσεις της σύγκρουσης των δύο τρένων. Τα σιδηροδρομικά οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα για σύγκρουση με ταχύτητα άνω των 36 km/h, επομένως πρέπει να λαμβάνονται μέτρα ενεργητικής ασφάλειας για τη μείωση της σοβαρότητας των συνεπειών. Φαίνεται ότι δεν υπήρχε κανένα κριτήριο ή κανόνας στον ΟΣΕ για την προσαρμογή της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας ανάλογα με την κατάσταση του συστήματος σηματοδότησης.

18. Βάσει των παρατηρήσεων που μπορούσαν να γίνουν, δεν υπάρχει ένδειξη ότι ο τεχνικός εξοπλισμός του εμπλεκόμενου τροχαίου υλικού προκάλεσε το σχηματισμό και την επέκταση της τεράστιας πυρόσφαιρας που προέκυψε μετά την σύγκρουση, η οποία στη συνέχεια προκάλεσε δευτερεύουσες πυρκαγιές. Με τα υπάρχοντα στοιχεία είναι αδύνατο να προσδιοριστεί τι ακριβώς προκάλεσε αυτό το φαινόμενο, αλλά προσομοιώσεις και εκθέσεις ειδικών υποδεικνύουν την πιθανή παρουσία ενός άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου.

19. Παρόλο που δεν υπήρχε ρητή νομική υποχρέωση για τον εξοπλισμό του τροχαίου υλικού με καλύτερα αντιπυρικά υλικά, μένει να αξιολογηθεί εάν αυτό θα μπορούσε να διαδραματίσει ρόλο στην πιθανότητα επιβίωσης των λίγων θυμάτων που είχαν επιζήσει από την αρχική σύγκρουση και έχασαν τη ζωή τους από τη φωτιά.

20. Υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει υψηλός κίνδυνος επιδείνωσης των αρχικών συνεπειών της Διαταραχής Μετατραυματικού Στρες (PTSD), ειδικά για όλους όσους δεν είχαν τη δυνατότητα έγκαιρης πρόσβασης σε σχετική υποστήριξη. Σημειώνουμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν τουλάχιστον 22 άτομα με «σοβαρό» επίπεδο Διαταραχής Μετατραυματικού Στρες και άνω, όπως προέκυψε από έρευνα που διεξήγαγε η ομάδα διερεύνησης (πάνω από το 25% των ερωτηθέντων οι οποίοι συμπλήρωσαν σχετικό ερωτηματολόγιο).

1.2.4. Παρατηρήσεις ασφαλείας

21. Αν και δεν συνδέεται με τα αίτια του ατυχήματος ή τη σοβαρότητα των συνεπειών, η έρευνα εντόπισε μια σειρά πρόσθετων στοιχείων που σχετίζονται με την ασφαλή διαχείριση συμβάντων στους ελληνικούς σιδηροδρόμους

22. Δεν υπήρξε πραγματικός συντονισμός, σε επιχειρησιακό ή σε στρατηγικό επίπεδο, των διαφόρων υπηρεσιών στον τόπο της σύγκρουσης. Κάθε υπηρεσία συνέχισε να λειτουργεί υπό τις δικές της εντολές, πρωτοβουλίες και προσωπικό, χωρίς αλληλεπίδραση σε οργανωτικό επίπεδο. Αποτέλεσμα αυτού είναι το γεγονός ότι δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου διερεύνησης του ατυχήματος.

23. Η γνώση για τη σωστή εφαρμογή του «Σχεδίου Διαχείρισης Ανθρώπινων Απωλειών» έλειπε σε αρκετές από τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Δεν είχαν ποτέ διοργανωθεί ασκήσεις για την προετοιμασία της συντονισμένης εφαρμογής του σε σιδηροδρομικό πλαίσιο, ούτε αναλήφθηκε κάποια πρωτοβουλία εκ των υστέρων για διδαχή από την εμπειρία του ατυχήματος των Τεμπών.

24. Η αρχική συλλογή αποδεικτικών στοιχείων για μια περαιτέρω διερεύνηση ανέδειξε αρκετά ελαττώματα, με αποτέλεσμα την απώλεια πληροφοριών δυνητικά ζωτικής σημασίας, απαραίτητων για την κατανόηση των αιτίων και των υποκείμενων παραγόντων του ατυχήματος και για τη βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού

1.2.5. Ο ρόλος των ελεγκτικών αρχών

25. Στις αρχές του 2023, όπως και την προηγούμενη δεκαετία, η Ελλάδα δεν είχε εν λειτουργία Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης, ο οποίος θα μπορούσε να διερευνήσει με ανεξάρτητο τρόπο τα σιδηροδρομικά ατυχήματα και συμβάντα. Ως αποτέλεσμα, λόγω της έλλειψης ανεξάρτητων ερευνών, δεν αντλήθηκαν διδάγματα για ολόκληρο τον σιδηροδρομικό τομέα από προηγούμενα ατυχήματα και συμβάντα. Αυτό επιτείνεται από τη γενικά αποδεκτή πεποίθηση ότι η ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, μπορεί να επιτευχθεί με αυστηρή συμμόρφωση με τους κανόνες, ακόμη και αν δεν υπάρχει υποστηρικτικός εξοπλισμός ή συστήματα προστασίας.

26. Η Εθνική Αρχή Ασφάλειας (ΡΑΣ) κατά την έκδοση της εξουσιοδότησης ασφαλείας για τον ΟΣΕ, δεν εντόπισε τις παραπάνω κρίσιμες αδυναμίες στο Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας. Αρκετές από αυτές τις αδυναμίες στην εφαρμογή του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας του ΟΣΕ εντοπίστηκαν αργότερα, κατά τη φάση της εποπτείας και κοινοποιήθηκαν στον ΟΣΕ για διορθωτικά μέτρα, χωρίς να οδηγήσουν σε κάποια αισθητή αλλαγή.

27. Σχετικά ζητήματα εντοπίστηκαν και από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, είτε κατά την πιστοποίηση ασφαλείας των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων είτε κατά τον έλεγχο των δραστηριοτήτων της Εθνικής Αρχής Ασφάλειας. Η απαραίτητη βελτίωση δεν πραγματοποιήθηκε αρκετά γρήγορα, γεγονός το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε επιδείνωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μακροπρόθεσμα.

1.3. Συστάσεις ασφαλείας

28. Κατά τη διάρκεια της διερεύνησης, εκδόθηκε από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ μια επείγουσα σύσταση ασφάλειας, με σκοπό να αντιμετωπιστεί ο συνδυασμένος κίνδυνος μηνυμάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια τα οποία στερούνται δομής και μεθοδολογίας, καθώς και η χρήση ενός ανοιχτού συστήματος επικοινωνίας όπου οι επικοινωνίες που σχετίζονται με την ασφάλεια δεν μπορούν να έχουν προτεραιότητα έναντι όλων των άλλων επικοινωνιών.

29. Επιπλέον, ως αποτέλεσμα της διερεύνησης του ατυχήματος των Τεμπών ο EOΔAΣAAM εκδίδει 17 συστάσεις ασφαλείας. Πολλές από αυτές τις συστάσεις υπερβαίνουν τις αρμοδιότητες και τις εξουσίες των μεμονωμένων οργανισμών και επομένως δεν μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης. Ως εκ τούτου, συνιστάται στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να συνεχίσει και να βελτιώσει την εφαρμογή του υφιστάμενου Σχεδίου Δράσης. Έτσι θα δημιουργηθεί ένα πλαίσιο στο οποίο οι διάφοροι αρμόδιοι σιδηροδρομικοί φορείς θα έχουν στη διάθεσή τους τα ανθρώπινα, οικονομικά και οργανωτικά μέσα για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις για την ανάπτυξη και τη διατήρηση ενός βιώσιμου και ασφαλούς σιδηροδρομικού συστήματος.

30. Ο ΟΣΕ πρέπει να κατανοήσει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με την πραγματικότητα της λειτουργίας του τρέχοντος σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα και να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο ελέγχει αυτούς τους κινδύνους. Επιπλέον, ο ΟΣΕ πρέπει να βελτιστοποιήσει την απόδοση και την αξιοπιστία των στοιχείων της υποδομής και να διαχειρίζεται τους κινδύνους ασφάλειας που συνδέονται με αυτά, καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Ο ΟΣΕ πρέπει να αξιολογεί τακτικά την ικανότητα του προσωπικού που εκτελεί καθήκοντα που σχετίζονται με την ασφάλεια και να εξασφαλίζει την διατήρησή τους. Αυτό περιλαμβάνει το σύνολο των ικανοτήτων που σχετίζονται με μη-τεχνικές δεξιότητες αλλά και σχετικά με τη σωματική και ψυχολογική ικανότητα, όχι μόνο κατά την πρόσληψη νέου προσωπικού αλλά και κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σταδιοδρομίας του. Ο ΟΣΕ θα πρέπει να αναπτύξει ένα σύστημα παρακολούθησης της απόδοσης, ώστε να αντιλαμβάνεται τυχόν επιδείνωση της εκτέλεσης εργασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια από τους Σταθμάρχες ή άλλο προσωπικό που εκτελεί καθήκοντα κρίσιμα για την ασφάλεια. Επιπλέον, πρέπει να δημιουργηθεί η δυνατότητα του ΟΣΕ να εξάγει διδάγματα από περιστατικά και ατυχήματα. Αυτό θα οδηγήσει στην εφαρμογή μέτρων διαρθρωτικής βελτίωσης που μπορούν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που θα υποστηρίζει το έργο του επιχειρησιακού προσωπικού. Τέλος, ο ΟΣΕ θα πρέπει να μεγιστοποιήσει τη διαθεσιμότητα καταγεγραμμένων δεδομένων που θα μπορούν να βοηθήσουν στην ανάλυση ατυχημάτων και συμβάντων και θα πρέπει να εξετάσει τη δυνατότητα χρήσης αυτών των τεχνολογιών για τη συνεχή παρακολούθηση των επιδόσεων ασφαλείας, σε ένα πλαίσιο χωρίς κατηγορίες ενοχής.

31. Στη Hellenic Train συνιστάται να ενισχύσει το σύστημα διαχείρισης των ικανοτήτων της, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι μηχανοδηγοί (και το λοιπό προσωπικό, όποτε χρειάζεται) που εκτελούν εργασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια είναι ανάλογα προετοιμασμένοι, ότι η ικανότητά τους αξιολογείται και διατηρείται τακτικά και ότι τα καθήκοντα εκτελούνται αναλόγως. Επιπλέον, θα πρέπει να αναπτυχθεί ένα σύστημα παρακολούθησης της απόδοσης των μηχανοδηγών, ώστε να δημιουργηθεί η ικανότητα βάσει της οποίας γίνεται αντιληπτή οποιαδήποτε επιδείνωση στην εκτέλεση των εργασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια.

32. Η Εθνική Αρχή Ασφάλειας (ΡΑΣ) θα πρέπει να αναπτύξει ένα σύστημα αναφοράς περιστατικών για να ενισχυθεί η δυνατότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα να διδαχθεί από ανεπιθύμητα συμβάντα Αυτό το σύστημα πρέπει να παρέχει την απαραίτητη δομή και ταξινόμηση για την υποχρεωτική αναφορά περιστατικών που σχετίζονται με την ασφάλεια από τον διαχειριστή υποδομής και όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στο ελληνικό δίκτυο. Τουλάχιστον εξίσου σημαντική και ακόμη πιο επείγουσα είναι η ανάγκη της ΡΑΣ να ενισχύσει την ικανότητά της για εποπτεία με στόχο τη δημιουργία άποψης για το επίπεδο επιδόσεων ασφάλειας του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος.

33. Στον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους Σιδηροδρόμους συνιστάται να λάβει μέτρα για την ταχύτερη εφαρμογή των σχεδίων δράσης, αφενός για τα Ενιαία Πιστοποιητικά Ασφαλείας και, αφετέρου, για τις εντοπισμένες ελλείψεις που εμποδίζουν την Εθνική Αρχής Ασφάλειας να παρακολουθήσει αποτελεσματικά τα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας των σιδηροδρομικών εταιρειών. Σε σχέση με αυτό, συνιστάται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εφαρμόσει ένα πλαίσιο που θα επιβάλλει στα κράτη μέλη να ικανοποιούν επαρκώς και έγκαιρα τις απαιτήσεις της ΕΕ σχετικά με τη χάραξη πολιτικής ασφάλειας, τη λειτουργία των Εθνικών Αρχών Ασφάλειας και των Εθνικών Οργανισμών Διερεύνησης και το σύστημα εθνικών κανόνων. Επιπλέον, θα πρέπει να δημιουργηθεί εικόνα για την καταλληλότητα της εφαρμογής των κανόνων επιχειρησιακής ασφάλειας που καθορίζονται από την ΕΕ στο εθνικό πλαίσιο των κρατών μελών, σε όλα τα επίπεδα.

34. Τέλος, συνιστάται στο ελληνικό Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας να αναπτύξει, σε συνεργασία με τις διάφορες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (Πυροσβεστική, Ιατρική και Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη, Αστυνομία, Πολιτική Προστασία) και βάσει διεθνώς αναγνωρισμένων ορθών πρακτικών, λεπτομερείς οδηγίες για ένα Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Κρίσεων που θα επιτρέψει ταχεία, συντονισμένη βοήθεια κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης ανάγκης. Το σχέδιο αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει σαφείς οδηγίες για το συντονισμό καταστάσεων έκτακτης ανάγκης σε επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο διαχείρισης, για τον καθορισμό των περιμέτρων, για την επαρκή χαρτογράφηση του τόπου του ατυχήματος και για την πρόληψη και τη μείωση των κινδύνων της Διαταραχής Μετατραυματικού Στρες.

Φωτο: eurokinissi

Share40Tweet25

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λέρος: Διορίστηκε στο Νοσοκομείο ο Ιατρός Ευάγγελος Μαρκάκης!
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

Λέρος: Διορίστηκε στο Νοσοκομείο ο Ιατρός Ευάγγελος Μαρκάκης!

12.12.2025
3k
Λέρος: Άριστο κλίμα στη συνάντηση του Σωματείου ΤΑΞΙ με τον Δήμαρχο
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

Λέρος: Άριστο κλίμα στη συνάντηση του Σωματείου ΤΑΞΙ με τον Δήμαρχο

12.12.2025
1.2k
Δήμος Λέρου: Δωρεάν διανομή ιστορικού βιβλίου στους μαθητές Λυκείων και τους εκπαιδευτικούς
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

Δήμος Λέρου: Δωρεάν διανομή ιστορικού βιβλίου στους μαθητές Λυκείων και τους εκπαιδευτικούς

12.12.2025
987
Επόμενο
Καιρός: Αναλυτική πρόβλεψη για σήμερα, ανά περιοχή

Καιρός: Αναλυτική πρόβλεψη για σήμερα, ανά περιοχή

Η ΛΕΡΟΣ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Τη Δευτέρα 18/12/2006 η ορκωμοσία του Δ.Σ. Λέρου

    13.12.2006
    Τη Δευτέρα 18/12/2006 η ορκωμοσία του Δ.Σ. Λέρου Πριν 19 χρόνια 1.6K
  • ΑΠΟΨΕΙΣ

    Μηνύματα πνοής: Ως πότε;

    13.12.2012
    Μηνύματα πνοής: Ως πότε; Πριν 13 χρόνια 1.4K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Εισαγγελική παρέμβαση για το λουκέτο στην τράπεζα Δωδεκάνησου

    13.12.2013
    Εισαγγελική παρέμβαση για το λουκέτο στην τράπεζα Δωδεκάνησου Πριν 12 χρόνια 1.9K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    ΘΡΙΛΕΡ με το ακέφαλο πτώμα του 38χρονου που διέμενε στη Λέρο

    13.12.2014
    ΘΡΙΛΕΡ με το ακέφαλο πτώμα του 38χρονου που διέμενε στη Λέρο Πριν 11 χρόνια 4.2K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Στέφανος Δράκος: «OXI» σε hotspots σε Κω και Λέρο

    13.12.2015
    Στέφανος Δράκος: «OXI» σε hotspots σε Κω και Λέρο Πριν 10 χρόνια 1.5K
kiporama-leros

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Λέρος: Διορίστηκε στο Νοσοκομείο ο Ιατρός Ευάγγελος Μαρκάκης!

    12.12.2025
    Λέρος: Διορίστηκε στο Νοσοκομείο ο Ιατρός Ευάγγελος Μαρκάκης! 3K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Νοσοκομείο Λέρου: Χειρουργός και Παθολόγος ενισχύουν το ιατρικό δυναμικό

    10.12.2025
    Νοσοκομείο Λέρου: Χειρουργός και Παθολόγος ενισχύουν το ιατρικό δυναμικό 2.4K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Ένωση Ιατρών ΚΘΛ: “Το Νοσοκομείο Λέρου οδηγείται στη διάλυση. Αυτή είναι η πολιτική…

    06.12.2025
    Ένωση Ιατρών ΚΘΛ: “Το Νοσοκομείο Λέρου οδηγείται στη διάλυση. Αυτή είναι η πολιτική τους – κι εμείς δεν θα τη νομιμοποιήσουμε” 2.2K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Λέρος: Στην 7η International Yachting Sector στο Μαρμαρίς ο τουριστικός πράκτορας Δημήτρης Καστής

    08.12.2025
    Λέρος: Στην 7η International Yachting Sector στο Μαρμαρίς ο τουριστικός πράκτορας Δημήτρης Καστής 1.7K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Λέρος: Κατολίσθηση γεφυριού στον Ξηρόκαμπο – Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα από την κακοκαιρία

    06.12.2025
    Λέρος: Κατολίσθηση γεφυριού στον Ξηρόκαμπο – Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα από την κακοκαιρία 1.7K

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

  • Λέρος: Ολοκληρώθηκε η διαδικασία των εκλογών στον Εμπορικό Σύλλογο [VIDEO]

    Λέρος: Το εορταστικό ωράριο των καταστημάτων

    48 shares
    Share 19 Tweet 12
  • Στη Βουλή τα μέτρα για τη λειψυδρία σε Λέρο και Πάτμο από τον Κυριάκο Βελόπουλο

    54 shares
    Share 28 Tweet 11
  • Λέρος: Στην 7η International Yachting Sector στο Μαρμαρίς ο τουριστικός πράκτορας Δημήτρης Καστής

    52 shares
    Share 21 Tweet 13
  • Μιχάλης Κόλιας: “Έρχονται νέες υπέρογκες αυξήσεις στα ανταποδοτικά τέλη από τη δημοτική Αρχή”

    41 shares
    Share 16 Tweet 10
  • Τιμόθεος Κωττάκης: Επιτάχυνση των διαδικασιών για τον οδοφωτισμό 20χλμ και την ασφαλτόστρωση – Κατεπείγον ταξίδι στη Ρόδο

    55 shares
    Share 22 Tweet 14
Navarone-ad
Currently Playing

Θεόδωρος Ασβεστάς: Νέες συμφωνίες αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη της Λέρου

Θεόδωρος Ασβεστάς: Νέες συμφωνίες αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη της Λέρου

Θεόδωρος Ασβεστάς: Νέες συμφωνίες αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη της Λέρου

Featured
Λέρος: Με λαμπρότητα πραγματοποιήθηκε η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου

Λέρος: Με λαμπρότητα πραγματοποιήθηκε η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου

Featured
  • Σημαντικές εξελίξεις στον τουριστικό τομέα της Λέρου καταγράφονται το τελευταίο διάστημα, με νέες συμφωνίες που αναμένεται να ενισχύσουν ουσιαστικά την επισκεψιμότητα και την τοπική οικονομία του νησιού.

Ρεπορτάζ: Νίκος Ιγνατίδης

Στο επίκεντρο αυτών των εξελίξεων βρίσκεται ο Θεόδωρος Ασβεστάς, Αναπληρωτής Πρόεδρος στον τομέα Τουρισμού του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, ο οποίος υπογράφει ένα νέο, ιδιαίτερα σημαντικό deal με άμεσο αποτύπωμα για τη Λέρο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τρία νέα τουριστικά γραφεία ετοιμάζονται να δραστηριοποιηθούν στο νησί, αλλάζοντας ουσιαστικά τον τουριστικό χάρτη και ανοίγοντας νέες αγορές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η συμφωνία με τουρκικό τουριστικό γραφείο, το οποίο δεσμεύεται για την άφιξη δύο έως τριών catamaran ημερησίως κατά τη θερινή περίοδο, γεγονός που μπορεί να δώσει ισχυρή ώθηση στον ημερήσιο και ολιγοήμερο τουρισμό.

Παράλληλα, στη Λέρο βρέθηκε και ο γνωστός τουριστικός πράκτορας κ. Κουρούνης, ο οποίος προχωρά στο άνοιγμα νέων γραφείων στο νησί, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία οργανωμένων τουριστικών ροών.

Οι πρωτοβουλίες του κ. Ασβεστά αποδεικνύουν έμπρακτα ότι η Λέρος μπορεί να έχει ισχυρή παρουσία και εκπροσώπηση, προς όφελος της τοπικής οικονομίας, μέσα από στοχευμένες συνεργασίες και επαφές.

Στο λιμάνι της Αγίας Μαρίνας, όπου πραγματοποιήθηκαν οι σχετικές επαφές, οι πρωταγωνιστές των συμφωνιών μίλησαν στο Leros News και τον Νίκο Ιγνατίδη, για μια νέα σελίδα στον τουρισμό της Λέρου, εκφράζοντας αισιοδοξία για το επόμενο καλοκαίρι και υπογραμμίζοντας ότι το νησί διαθέτει όλα τα εχέγγυα για ακόμα πιο δυναμική ανάπτυξη και διευρυμένη τουριστική σεζόν.

Οι εξελίξεις αυτές ενισχύουν την εικόνα του Θεόδωρου Ασβεστά ως ενός από τους βασικούς μοχλούς τουριστικής εξωστρέφειας, με πολλούς να τον χαρακτηρίζουν καταλυτικό παράγοντα για την περαιτέρω ανάπτυξη του Τουρισμού στη Λέρο.

Δείτε το ρεπορτάζ του Νίκου Ιγνατίδη και τις δηλώσεις που ακολούθησαν:
  • ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ:
Στιγμιότυπα από τον αγώνα
του Πανιωνίου Λέρου
με την ΕΑΚΑ Καλύμνου - Σε λίγο LIVE το Β΄ ημίχρονο από το κανάλι μας στο facebook
  • Η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου
από τον δήμαρχο Λέρου 
Τιμόθεο Κωττάκη
Χρόνια πολλά σε όλους!
  • Σε πλήρη ετοιμότητα βρίσκεται ο Δήμος Λέρου ενόψει της επερχόμενης κακοκαιρίας, η οποία σύμφωνα με τις προβλέψεις αναμένεται να πλήξει την περιοχή τις επόμενες ώρες.

Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών Γιώργος Τσαχουργιανίδης δήλωσε ότι είναι σε άμεση επικοινωνία με το συντονιστικό όργανο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, κάνοντας λόγο για ακραία καιρικά φαινόμενα.

Παράλληλα δήλωσε ότι έχουν ήδη ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης, με συνεργεία σε επιφυλακή και παρεμβάσεις σε σημεία που παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο.

Σημειώνεται ότι, ο Δήμος Λέρου καλεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις μετακινήσεις τους και να ακολουθούν τις οδηγίες των αρχών.

«Είμαστε σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα. Παρακολουθούμε συνεχώς την εξέλιξη των φαινομένων και θα παρέμβουμε όπου χρειαστεί», σημείωσε ο Αντιδήμαρχος.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του Νίκου Ιγνατίδη
  • Σημειώνεται ότι το βιβλίο θα διανεμηθεί δωρεάν στους μαθητές των Λυκείων της Λέρου και στους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Δείτε όσα δήλωσε η Πρόεδρος της Επιτροπής στο παρακάτω βίντεο, όπως το επιμελήθηκε ο Νίκος Ιγνατίδης.
  • Σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς κινείται ήδη η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Λέρου, η οποία εργάζεται εντατικά για τη δημιουργία του Χριστουγεννιάτικου Χωριού.

Οι προετοιμασίες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ώστε όλα να είναι έτοιμα για τη μεγάλη γιορτή και το άναμμα του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου.

Δείτε τις πρώτες εικόνες στο ρεπορτάζ που επιμελήθηκε ο Νίκος Ιγνατίδης

Περισσότερα -> lerosnews.gr
  • Συνεχίζεται ομαλά και με ιδιαίτερη φροντίδα το κλάδεμα των πεύκων στο Λακκί, μια εργασία που πραγματοποιείται για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια. Το έργο εξελίσσεται χωρίς απρόοπτα και με εμφανές μεράκι από τους εργαζόμενους.

Το συνεργείο που έχει αναλάβει την παρέμβαση αποτελείται από περίπου δέκα άτομα, ενώ την όλη διαδικασία επιβλέπουν δύο γεωπόνοι, εξασφαλίζοντας ότι οι εργασίες γίνονται με επιστημονική ακρίβεια και σεβασμό στα δέντρα.

Στην ουσία, δεν πρόκειται απλώς για ένα συνηθισμένο κλάδεμα, αλλά για ολοκληρωμένη φροντίδα και καλλωπισμό των πεύκων, μια εικόνα που η Λέρος δεν είχε συνηθίσει να βλέπει.

Περισσότερα -> lerosnews.gr
Facebook Twitter Youtube Instagram
LEROS NEWS - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Από το 2004 έγκυρη και αντικειμενική ενημέρωση
LEROS NEWS – ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Follow us on social media:

Πρόσφατα άρθρα

  • Ανακοίνωση Λιμεναρχείου Λέρου για εκτέλεση εκπαιδευτικών βολών την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου
  • Θεόδωρος Ασβεστάς: Νέες συμφωνίες αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη της Λέρου
  • Λέρος: Διορίστηκε στο Νοσοκομείο ο Ιατρός Ευάγγελος Μαρκάκης!
  • Λέρος: Άριστο κλίμα στη συνάντηση του Σωματείου ΤΑΞΙ με τον Δήμαρχο

Νεότερα Video

Θεόδωρος Ασβεστάς: Νέες συμφωνίες αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη της Λέρου

Θεόδωρος Ασβεστάς: Νέες συμφωνίες αλλάζουν τον τουριστικό χάρτη της Λέρου

1.6k ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
12 Δεκεμβρίου 2025
Λέρος: Σε εγρήγορση ο Δήμος εν αναμονή της κακοκαιρίας  – Δηλώσεις Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών

Λέρος: Σε εγρήγορση ο Δήμος εν αναμονή της κακοκαιρίας – Δηλώσεις Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών

1.2k ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
4 Δεκεμβρίου 2025

© 2004 - 2025 | LEROS NEWS – ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ |

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε τα αποτελέσματα
  • ENGLISH EDITION
  • ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
  • ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

© 2004 - 2025 | LEROS NEWS – ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ |

Ο ιστότοπος lerosnews.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα μας, συναινείτε στη χρήση των cookies.