ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

  • Φόρτωση…
Navarone-ad

Εγγραφείτε στο κανάλι μας YouTube

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

  • Λέρος: Διαψεύδει τον Μιχάλη Κόλια η Αντιδήμαρχος Ελένη Χέλμη για το Bodrum Cup

    Ο Γιωργος Ελενης σχολίασε: Θα θελα να ξερα πιο ειναι το τεράστιο πλήγμα για την Λερο; Τα περισσοτερα…
    18.10.2025
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»

    Ο Joanna Finn σχολίασε: You are right.
    11.10.2025
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»

    Ο Γιωργος σχολίασε: Οδοστρωτήρας εισαι Τιμοθεος!!!!!!! Τα ισοπεδωσες ολα και ολους!! Προχωρα εμπρος και εμεις ειμαστε μαζι…
    11.10.2025
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»

    Ο Λεριος σχολίασε: Εάν πάτε στον μόλο του Ξηρόκαμπου θα δείτε εκατοντάδες (δεν υπερβάλλω) πλαστικά μπουκάλια και…
    11.10.2025
  • Λέρος: Ξεχείλισε το ποτήρι στο Νοσοκομείο – Προσβλητική ανάρτηση εργαζομένου οδηγεί σε νομικές ενέργειες

    Ο Ιωαννης σχολίασε: Ε Ρε ρεζιλιαα..... και ρε παιδια μια ερωτηση ,οι συνδικαλιστες τι εχοτν να πουν…
    08.10.2025
Ζαχαροπλαστείο "Ρεπαπής"
kiporama-leros

FOLLOW US

  • 3.829 Fans
  • 560 Followers
  • 592 Subscribers

INSTAGRAM PHOTOS

Follow us!

  • Τιμόθεος Κωττάκης: Θετική δέσμευση για το Νοσοκομείο Λέρου μετά τη συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας 
---
Μετά τη συνάντηση που είχε με τον Υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, ο Δήμαρχος Λέρου Τιμόθεος Κωττάκης εξασφάλισε θετική δέσμευση για την οριστική επίλυση του προβλήματος υποστελέχωσης του Νοσοκομείου Λέρου.

Σε δηλώσεις του στην κάμερα του Leros News και στον Νίκο Ιγνατίδη, ο κ. Κωττάκης αναφέρεται στα αναμενόμενα αποτελέσματα της συνάντησης, στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ο Δήμος, καθώς και στη σημασία που έχει για τη Λέρο η αγάπη και η στήριξη του Προέδρου του Ωνασείου, κ. Αντώνη Παπαδημητρίου.
  • Λέρος: Ανακοίνωση εκλογικών διαδικασιών Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών
---
Διαβάστε περισσότερα
https://tinyurl.com/hactteuv
  • Λέρος: Νέα πτώση δέντρου σε πολυσύχναστο δρόμο – Άμεση επέμβαση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR

https://tinyurl.com/2p9w5hv5
  • Λέρος: Κάηκε σπίτι στην περιοχή Φλαμπού
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
  • Δημοτικό Συμβούλιο Λέρου: Χωρίς απρόοπτα η συνεδρίαση του Σαββάτου – Δηλώσεις Δημάρχου Λέρου
--
Χωρίς απρόοπτα ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέρου, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025, στη 1:30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου Αλίντων.

Η συνεδρίαση περιλάμβανε ένα θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης και τρία τακτικά θέματα, τα οποία συζητήθηκαν και ψηφίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία.

Θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης
1α. Έγκριση των όρων που θέτει η Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στην απόφασή της (υπ’ αριθ. πρωτ. 14708/07-10-2025), σχετικά με την παραχώρηση χρήσης τμήματος του ακινήτου με ΑΒΚ 582 (Α/Α 97719), Ν. Δωδεκανήσου, στο Δήμο Λέρου.

1β. Εξουσιοδότηση του Δημάρχου Λέρου, κ. Τιμόθεου Κωττάκη, για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης μεταξύ της ΕΤΑΔ και του Δήμου Λέρου, καθώς και κάθε απαιτούμενου δικαιολογητικού.

Το θέμα εκτός ημερησίας διάταξης ψηφίστηκε ομόφωνα από το σώμα.

Τακτικά θέματα ημερήσιας διάταξης
1. Έγκριση της 7ης αναμόρφωσης προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος του Δήμου Λέρου, οικονομικού έτους 2025.

Το θέμα περιλαμβάνει σειρά σημαντικών χρηματοδοτήσεων και έργων για το νησί, όμως ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (Δεν ψηφίστηκε από την Αντιπολίτευση).

2. Εγγραφές και επανεγγραφές φιλοξενούμενων παιδιών στους παιδικούς σταθμούς Λακκίου και Καμάρας, για το σχολικό έτος 2025–2026.

3.Αίτηση του Αθλητικού Σωματείου “Αθλητικός Σύλλογος Ακαδημία Γυμναστικής Λέρου”, με αριθμό πρωτ. 73671/5-9-2025.

Τα δύο τελευταία θέματα εγκρίθηκαν ομόφωνα, καθώς αφορούσαν διαδικαστικά ζητήματα.

Δηλώσεις Δημάρχου Λέρου Τιμόθεου Κωττάκη μετά το πέρας της συνεδρίασης:
  • Τιμόθεος Κωττάκης: Αποκαταστάθηκε “ο οδοφωτισμός χωρίς μελέτη” στο φράγμα
---
Με σύγχρονες, ψηλές κολόνες οδοφωτισμού και με ιδιαίτερη έμφαση στην αισθητική αρμονία, αποκαταστάθηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έπειτα από σχετικό αίτημα του Δημάρχου Λέρου Τιμόθεου Κωττάκη, το έργο ηλεκτροφωτισμού του επαρχιακού οδικού δικτύου στην περιοχή του φράγματος.

Η αποκατάσταση του οδοφωτισμού πραγματοποιήθηκε από πιστοποιημένο συνεργείο, σύμφωνα με την εγκεκριμένη τεχνική μελέτη του έργου, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την ποιότητα της εγκατάστασης.

Πλέον, οι διερχόμενοι οδηγοί αλλά και οι πεζοί απολαμβάνουν βελτιωμένη ορατότητα και ισχυρότερο, ομοιόμορφο φωτισμό, γεγονός που αναβαθμίζει τόσο την οδική ασφάλεια όσο και τη συνολική εικόνα της περιοχής.

Με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Δήμαρχος Λέρου Τιμόθεος Κωττάκης αναφέρει:

"Αποκαταστάθηκε η ΑΣΦΑΛΕΙΑ , η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ και η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ του έργου στο φωτισμό της περιοχής του φράγματος στο Παρθένι .
Ολόκληρο το έργο χρηματοδοτήθηκε και κατασκευάστηκε εξολοκλήρου από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου .
Γιώργο Χατζημάρκο για μια ακόμη φορά σε ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!"
  • Αλλαγή στο δρομολόγιο του Blue Star Patmos την Τρίτη 14 Οκτωβρίου λόγω απεργίας
--
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
Σάββατο 25 Οκτωβρίου, 2025
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
22 °c
Agia Marina
21 ° Κυ
22 ° Δε
LEROS NEWS - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
  • ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ-VIDEO
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ENGLISH EDITION
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
  • ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ-VIDEO
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ENGLISH EDITION
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε τα αποτελέσματα
LEROS NEWS - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Αρχική » ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ » Αυτό είναι το πόρισμα για τα Τέμπη

Αυτό είναι το πόρισμα για τα Τέμπη

Leros News Leros News
27 Φεβρουαρίου 2025
- ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
Χρόνος ανάγνωσης: 9 Λεπτά
A A
0
Αυτό είναι το πόρισμα για τα Τέμπη
101
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
3.4k
ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on Twitter

Η 178 σελίδων έκθεση καταδεικνύει το μείγμα των παθογενειών που οδήγησαν στην τραγωδία – Τα ευρήματα αποκαλύπτουν σοβαρές ελλείψεις ασφαλείας στον ΟΣΕ

Στη δημοσιότητα δόθηκε το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Διαβάστε το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ στα Αγγλικά (αναμένεται να μεταφραστεί και στα Ελληνικά)

Διαβάστε επίσης:

Λέρος: Δηλώσεις Δημάρχου Τιμόθεου Κωττάκη για τις εξελίξεις στα θέματα του Νοσοκομείου

Λέρος: Δηλώσεις Δημάρχου Τιμόθεου Κωττάκη για τις εξελίξεις στα θέματα του Νοσοκομείου

25.10.2025
1.2k
Γιώργος Ρούσσος: Ο τελευταίος των ρομαντικών, ο άνθρωπος που δεν εγκατέλειψε ποτέ τα γήπεδα

Γιώργος Ρούσσος: Ο τελευταίος των ρομαντικών, ο άνθρωπος που δεν εγκατέλειψε ποτέ τα γήπεδα

25.10.2025
405

Κατά την παρουσίαση, τα μέλη του ΕΟΔΑΣΑΜ στάθηκαν στην πυρόσφαιρα που δημιουργήθηκε αμέσως μετά τη σύγκρουση, αναφέροντας ότι υποδεικνύεται η πιθανή παρουσία αγνώστου καυσίμου, ενώ επισημάνθηκε ότι η επιτροπή δεν μπόρεσε να διερευνήσει όπως έπρεπε τον τόπο του δυστυχήματος. Το φορτίο του τρένου, τα καύσιμα και τα υγρά των μηχανών του δεν μπορούν να δικαιολογήσουν αυτή την πυρόσφαιρα, δήλωσαν οι ερευνητές του ΕΟΔΑΣΑΑΜ.

Δείτε τη Σύνοψη:

1.1. Το ατύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023

1. Το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, η επιβατική αμαξοστοιχία IC-62, με 353 επιβάτες, από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, αναχώρησε από τον σταθμό Λάρισας στις 23:05 με καθυστέρηση 48 λεπτών. Σχεδόν την ίδια ώρα, η εμπορευματική αμαξοστοιχία 63503 αναχώρησε από τον σταθμό Νέων Πόρων με κατεύθυνση προς Λάρισα, επίσης με καθυστέρηση στο προγραμματισμένο δρομολόγιο.

2. Λίγο μετά τις 23:18 οι δύο αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά, με την εμπορευματική να καταγράφει ταχύτητα περίπου 90 km/h ενώ η επιβατική ταξίδευε με ταχύτητα περίπου 150 km/h, και οι δύο εντός των επιτρεπόμενων ορίων ταχύτητας. Η σύγκρουση ήταν τεράστια. Οι δύο μηχανές της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας κατέληξαν στην διπλανή γραμμή και προσέκρουσαν στον κατακόρυφο τοίχο αντιστήριξης, ενώ η μηχανή και το βαγόνι πρώτης θέσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας εκτοξεύτηκαν στην άλλη πλευρά της γραμμής, όπου προσγειώθηκαν σε επίπεδο χαμηλότερο από τη γραμμή του τρένου στο έδαφος, και καταστράφηκαν ολοσχερώς.

3. Ακολούθως, μια δεύτερη, σχεδόν μετωπική σύγκρουση σημειώθηκε μεταξύ του βαγονιού του εστιατορίου της επιβατικής αμαξοστοιχίας και της πρώτης πλατφόρμας, φορτωμένης με χαλύβδινα ελάσματα, που ήταν τα επόμενα βαγόνια που ακολουθούσαν στην επιβατική και εμπορευματική αμαξοστοιχία αντίστοιχα. Ακολουθώντας την κατεύθυνση των προπορευόμενων βαγονιών, το βαγόνι του εστιατορίου και το επόμενο βαγόνι δεύτερης θέσης της επιβατικής αμαξοστοιχίας κατέληξαν επίσης στο έδαφος, σε χαμηλότερο επίπεδο. Εν τω μεταξύ, σχηματίστηκε μια τεράστια πυρόσφαιρα, η οποία φαινόταν να κινείται με τον επιβατικό συρμό. Στις πυρκαγιές που προκλήθηκαν στο έδαφος, χαμηλότερα, κάηκαν ολοσχερώς το εστιατόριο και το βαγόνι δεύτερης θέσης.

4. Συνολικά, πενήντα επτά άτομα, εκ των οποίων έντεκα μέλη του προσωπικού ή των υπεργολάβων που εργάζονταν στην Hellenic Train, έχασαν τη ζωή τους στο ατύχημα, ογδόντα ένα άτομα τραυματίστηκαν σοβαρά και ενενήντα εννέα είχαν ελαφρά τραύματα. Ένας σημαντικός αριθμός ατόμων, που εμπλέκονταν άμεσα ή έμμεσα στο ατύχημα, υπέστη σοκ ή/και ψυχολογικό τραύμα.

1.2. Συμπεράσματα της ανάλυσης

5. Η σύγκρουση της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62 και της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας 63503 συνέβη επειδή και οι δύο συρμοί κινούνταν σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια γραμμή μεταξύ των σταθμών Λάρισας και Νέων Πόρων.

1.2.1. Αιτιώδεις παράγοντες

6. Ο σταθμάρχης Λάρισας δεν χρησιμοποίησε την αυτοματοποιημένη μέθοδο προκειμένου να ορίσει τη διαδρομή για τον συρμό IC-62 για να φύγει από τον σταθμό Λάρισας προς τα βόρεια, προς Νέους Πόρους, βάσει της οποίας θα είχαν ρυθμιστεί σωστά όλες οι αλλαγές. Αντίθετα, χειρίστηκε τις μεμονωμένες αλλαγές χειροκίνητα και, ενώ το έκανε, ξέχασε να τοποθετήσει τις αλλαγές 118 A/B στην «κύρια» θέση, οδηγώντας έτσι τον συρμό IC-62 προς την αντίθετη κατεύθυνση από την κανονική διαδρομή. Αυτό το λάθος εξακολούθησε να περνάει απαρατήρητο από τον σταθμάρχη μετά από την αναχώρηση του IC-62.

7. Αυτές οι ενέργειες και οι αποφάσεις του σταθμάρχη πρέπει να γίνουν κατανοητές στο δύσκολο επιχειρησιακό πλαίσιο το οποίο είχε να αντιμετωπίσει εκείνο το βράδυ. Δεδομένων των διαθέσιμων στοιχείων, είναι πολύ απίθανο ο σταθμάρχης να είχε την πρόθεση να βάλει τον συρμό IC-62 στην αντίθετη τροχιά. Ο πίνακας ελέγχου που έπρεπε να χρησιμοποιήσει για τον απομακρυσμένο χειρισμό των αλλαγών μπορεί να είναι εύκολος στη χρήση από πιο έμπειρους σταθμάρχες, αλλά μπορεί να οδηγήσει σε σύγχυση όταν ο σταθμάρχης δεν είναι αρκετά έμπειρος. Αυτό ίσχυε για τον σταθμάρχη εκείνης της βάρδιας, καθώς ο πίνακας ελέγχου περιείχε χρήσιμες πληροφορίες σε διαφορετικά σημεία, χρησιμοποιήθηκαν εναλλακτικά διαφορετικοί τρόποι λειτουργίας των αλλαγών και δεν υπήρχαν σαφείς γραπτές οδηγίες.

8. Επιπλέον, ο κανονικός φόρτος εργασίας του επιβαρύνθηκε ιδιαίτερα από μια σειρά πρόσθετων παραγόντων. Υπήρξε μια σειρά από τεχνικές βλάβες, τόσο προσωρινές όσο και πιο μόνιμες, οι οποίες δημιούργησαν πρόσθετες αρμοδιότητες ή δυσχέραναν τα καθήκοντά του. Έπρεπε να αντιμετωπίσει έναν άνευ προηγουμένου αριθμό επικοινωνιών, πολλές από τις οποίες δεν είχαν άμεση σχέση με το καθήκον του να ελέγχει την κυκλοφορία των τρένων. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του περιβάλλοντος εργασίας, λόγω της θέσης των διαφόρων μέσων που χρησιμοποιούνται, δεν επιτρέπει τη διεξαγωγή συνομιλιών και ταυτόχρονα την παρακολούθηση της κυκλοφορίας των τρένων. Τέλος, την προσοχή του και την συναισθηματική του κατάσταση, επηρέασε η διόρθωση ενός λάθους που έκανε, όταν προηγουμένως καθόρισε τη διαδρομή για ένα άλλο εισερχόμενο, τοπικό τρένο.

9. Ακολούθως, η άδεια για την αμαξοστοιχία IC-62, να αναχωρήσει από τον σταθμό Λαρίσης προς βορρά, δόθηκε προφορικά από τον σταθμάρχη Λάρισας και δεν επιβεβαιώθηκε μέσω επανάληψης από τους μηχανοδηγούς της IC-62. Αυτό έμεινε χωρίς αντίδραση από τον σταθμάρχη, αφήνοντας ασαφές το πώς έγινε κατανοητό το μήνυμα από τους μηχανοδηγούς.

10. Αυτή η αλληλουχία δραστηριοτήτων επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τη γενική έλλειψη αυστηρής εφαρμογής της προδιαγεγραμμένης μεθοδολογίας δομημένης επικοινωνίας. Επιπλέον, η μεθοδολογία που ορίζεται στους ελληνικούς κανονισμούς είναι ξεπερασμένη σε σύγκριση με τα πιο πρόσφατα διεθνή πρότυπα. Τέλος, η χρήση ενός ανοιχτού καναλιού ραδιοεπικοινωνίας, όπως συνηθίζεται στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, δεν επιτρέπει άμεσες και χωρίς διακοπή επικοινωνίες ασφαλείας μεταξύ σταθμάρχων και μηχανοδηγών.

11. Εν τέλει ξεπεράστηκε το πιθανό (χρονικό) όριο, στο οποίο οι μηχανοδηγοί του IC-62 θα μπορούσαν να αντιδράσουν στις αντικρουόμενες πληροφορίες μεταξύ της θέσης των αλλαγών και της χορηγηθείσας άδειας κυκλοφορίας. Αν και ήταν αναμενόμενο να σταματήσουν μπροστά από τις λανθασμένα ρυθμισμένες αλλαγές 118 A/B και να επικοινωνήσουν με τον σταθμάρχη για να λάβουν σαφείς οδηγίες, δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι μηχανοδηγοί της αμαξοστοιχίας IC-62 αντέδρασαν στη θέση των αλλαγών, η οποία δεν ήταν συμβατή με τη ληφθείσα εντολή. Ο κύριος παράγοντας που μπορεί να το εξηγήσει αυτό, είναι ότι ήταν συνηθισμένο φαινόμενο να κατευθύνονται οι μηχανοδηγοί στην αντίθετη γραμμή. Αυτό είχε συμβεί και νωρίτερα την ίδια ημέρα στο επίμαχο τμήμα, μεταξύ Λάρισας και Νέων Πόρων. Επίσης, οι εμπλεκόμενοι μηχανοδηγοί οδήγησαν στην αντίθετη γραμμή για να φτάσουν στο σταθμό Λαρίσης, από το Παλαιοφάρσαλο.

1.2.2. Υποκείμενοι παράγοντες

12. Ο ελληνικός σιδηροδρομικός τομέας υπέφερε πολύ από τις οικονομικές κρίσεις που ξεκίνησαν στα τέλη του 2009 και κορυφώθηκαν το 2010. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κακή συντήρηση και την όλο και πιο υποβαθμισμένη υποδομή και μια διαρθρωτική έλλειψη προσωπικού, απαραίτητου για να συνεχίσει να παρέχει τις συνήθεις υπηρεσίες. Το σιδηροδρομικό σύστημα δεν είχε ανακάμψει από αυτή την κατάσταση μέχρι τις αρχές του 2023.

13. Ο διαχειριστής υποδομής ΟΣΕ δεν προβαίνει σε προληπτική συντήρηση των υποδομών ελέγχου, τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης. Παρεμβάσεις πραγματοποιούνται όταν αποτυγχάνουν (κρίσιμα) στοιχεία, ακόμη και για έργα ανάταξης που παραδίδονται εν μέρει σε χρήση. Επιπλέον, ο τρόπος με τον οποίο ο ΟΣΕ διαχειρίζεται τις ικανότητες των σταθμαρχών του δεν εγγυάται ότι είναι ικανοί για τις εργασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια για τις οποίες είναι υπεύθυνοι και υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Επίσης, δεν είχε πραγματοποιηθεί μεθοδευμένη παρακολούθηση της απόδοσης κανενός από τους σταθμάρχες, με αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να μην έχει εικόνα για την όποια επιδείνωση στην ποιότητα εκτέλεσης εργασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια.

14. Δεν λαμβάνονταν υπόψη από τον ΟΣΕ οι απαραίτητες αλληλεπιδράσεις μεταξύ ανθρώπων και άλλων στοιχείων ενός κοινωνικοτεχνικού συστήματος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο χρησιμοποιούμενος εξοπλισμός, οι απαιτούμενες εργασίες, το διαθέσιμο περιβάλλον εργασίας και οι γενικές οργανωτικές ρυθμίσεις να εξαντλούν τα όρια του επιχειρησιακού προσωπικού πέρα από αυτό που είναι ανθρωπίνως αποδεκτό με βιώσιμο τρόπο. Επικρατούσε μια ισχυρή πεποίθηση ότι όλοι οι λειτουργικοί κίνδυνοι μπορούν να ελεγχθούν με την αυστηρή εφαρμογή κανόνων, υπό όλες τις συνθήκες.

15. Αυτό είχε επίσης αντίκτυπο στους μηχανοδηγούς, οι οποίοι αντιμετώπιζαν αλλαγές λόγω συνεχών εργασιών στη γραμμή ή/και βλαβών σε καθημερινή βάση, κάτι που απαιτούσε συνεχή εγρήγορση και υψηλό επίπεδο ανθεκτικότητας. Στο πλαίσιο αυτό, η Hellenic Train δεν μπόρεσε να αποδείξει ότι παρείχε συνεχή εκπαίδευση στους μηχανοδηγούς της, ιδίως για επικοινωνίες που σχετίζονται με την ασφάλεια και για σχετικές μη τεχνικές ικανότητες (δεξιότητες, συμπεριφορές ή στάσεις). Επίσης, δεν ήταν διαθέσιμη κάποια διαδικασία εντός της Hellenic Train για τη συστηματική παρακολούθηση της απόδοσης των μηχανοδηγών σχετικά με την ποιότητα των επικοινωνιών που σχετίζονται με την ασφάλεια ή άλλες κρίσιμες για την ασφάλεια δραστηριότητες.

16. Τέλος, λόγω της έλλειψης Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης για τη διεξαγωγή της ανεξάρτητης ανάλυσης ατυχημάτων και συμβάντων, η ικανότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα να διδαχθεί από αυτά βασιζόταν εξ ολοκλήρου στις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν από τους φορείς εκμετάλλευσης ως μέρος του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας τους. Αυτές οι εσωτερικές έρευνες, ωστόσο, με το να εστιάζουν στα λάθη που έκανε μεμονωμένα το προσωπικό πρώτης γραμμής, δεν είχαν συστηματικά το απαραίτητο βάθος για την εισαγωγή βιώσιμων αλλαγών, περιορίζοντας έτσι τις δυνατότητες μάθησης στο ελάχιστο. Αυτό το πρόβλημα ενισχύθηκε περαιτέρω από τον τρόπο που η ΡΑΣ εστίαζε -κατά τις έρευνες, τις αναλύσεις και τις συστάσεις της- (μόνο) στη μη συμμόρφωση.

1.2.3. Παράγοντες που επηρέασαν τη σοβαρότητα των συνεπειών

17. Τα περισσότερα από τα θύματα αυτού του ατυχήματος οφείλονται στις επιπτώσεις της σύγκρουσης των δύο τρένων. Τα σιδηροδρομικά οχήματα δεν είναι σχεδιασμένα για σύγκρουση με ταχύτητα άνω των 36 km/h, επομένως πρέπει να λαμβάνονται μέτρα ενεργητικής ασφάλειας για τη μείωση της σοβαρότητας των συνεπειών. Φαίνεται ότι δεν υπήρχε κανένα κριτήριο ή κανόνας στον ΟΣΕ για την προσαρμογή της μέγιστης επιτρεπόμενης ταχύτητας ανάλογα με την κατάσταση του συστήματος σηματοδότησης.

18. Βάσει των παρατηρήσεων που μπορούσαν να γίνουν, δεν υπάρχει ένδειξη ότι ο τεχνικός εξοπλισμός του εμπλεκόμενου τροχαίου υλικού προκάλεσε το σχηματισμό και την επέκταση της τεράστιας πυρόσφαιρας που προέκυψε μετά την σύγκρουση, η οποία στη συνέχεια προκάλεσε δευτερεύουσες πυρκαγιές. Με τα υπάρχοντα στοιχεία είναι αδύνατο να προσδιοριστεί τι ακριβώς προκάλεσε αυτό το φαινόμενο, αλλά προσομοιώσεις και εκθέσεις ειδικών υποδεικνύουν την πιθανή παρουσία ενός άγνωστου μέχρι στιγμής καυσίμου.

19. Παρόλο που δεν υπήρχε ρητή νομική υποχρέωση για τον εξοπλισμό του τροχαίου υλικού με καλύτερα αντιπυρικά υλικά, μένει να αξιολογηθεί εάν αυτό θα μπορούσε να διαδραματίσει ρόλο στην πιθανότητα επιβίωσης των λίγων θυμάτων που είχαν επιζήσει από την αρχική σύγκρουση και έχασαν τη ζωή τους από τη φωτιά.

20. Υπήρχε και εξακολουθεί να υπάρχει υψηλός κίνδυνος επιδείνωσης των αρχικών συνεπειών της Διαταραχής Μετατραυματικού Στρες (PTSD), ειδικά για όλους όσους δεν είχαν τη δυνατότητα έγκαιρης πρόσβασης σε σχετική υποστήριξη. Σημειώνουμε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν τουλάχιστον 22 άτομα με «σοβαρό» επίπεδο Διαταραχής Μετατραυματικού Στρες και άνω, όπως προέκυψε από έρευνα που διεξήγαγε η ομάδα διερεύνησης (πάνω από το 25% των ερωτηθέντων οι οποίοι συμπλήρωσαν σχετικό ερωτηματολόγιο).

1.2.4. Παρατηρήσεις ασφαλείας

21. Αν και δεν συνδέεται με τα αίτια του ατυχήματος ή τη σοβαρότητα των συνεπειών, η έρευνα εντόπισε μια σειρά πρόσθετων στοιχείων που σχετίζονται με την ασφαλή διαχείριση συμβάντων στους ελληνικούς σιδηροδρόμους

22. Δεν υπήρξε πραγματικός συντονισμός, σε επιχειρησιακό ή σε στρατηγικό επίπεδο, των διαφόρων υπηρεσιών στον τόπο της σύγκρουσης. Κάθε υπηρεσία συνέχισε να λειτουργεί υπό τις δικές της εντολές, πρωτοβουλίες και προσωπικό, χωρίς αλληλεπίδραση σε οργανωτικό επίπεδο. Αποτέλεσμα αυτού είναι το γεγονός ότι δεν έγινε σωστή χαρτογράφηση του χώρου διερεύνησης του ατυχήματος.

23. Η γνώση για τη σωστή εφαρμογή του «Σχεδίου Διαχείρισης Ανθρώπινων Απωλειών» έλειπε σε αρκετές από τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Δεν είχαν ποτέ διοργανωθεί ασκήσεις για την προετοιμασία της συντονισμένης εφαρμογής του σε σιδηροδρομικό πλαίσιο, ούτε αναλήφθηκε κάποια πρωτοβουλία εκ των υστέρων για διδαχή από την εμπειρία του ατυχήματος των Τεμπών.

24. Η αρχική συλλογή αποδεικτικών στοιχείων για μια περαιτέρω διερεύνηση ανέδειξε αρκετά ελαττώματα, με αποτέλεσμα την απώλεια πληροφοριών δυνητικά ζωτικής σημασίας, απαραίτητων για την κατανόηση των αιτίων και των υποκείμενων παραγόντων του ατυχήματος και για τη βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού

1.2.5. Ο ρόλος των ελεγκτικών αρχών

25. Στις αρχές του 2023, όπως και την προηγούμενη δεκαετία, η Ελλάδα δεν είχε εν λειτουργία Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης, ο οποίος θα μπορούσε να διερευνήσει με ανεξάρτητο τρόπο τα σιδηροδρομικά ατυχήματα και συμβάντα. Ως αποτέλεσμα, λόγω της έλλειψης ανεξάρτητων ερευνών, δεν αντλήθηκαν διδάγματα για ολόκληρο τον σιδηροδρομικό τομέα από προηγούμενα ατυχήματα και συμβάντα. Αυτό επιτείνεται από τη γενικά αποδεκτή πεποίθηση ότι η ασφαλής λειτουργία του σιδηροδρομικού συστήματος, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, μπορεί να επιτευχθεί με αυστηρή συμμόρφωση με τους κανόνες, ακόμη και αν δεν υπάρχει υποστηρικτικός εξοπλισμός ή συστήματα προστασίας.

26. Η Εθνική Αρχή Ασφάλειας (ΡΑΣ) κατά την έκδοση της εξουσιοδότησης ασφαλείας για τον ΟΣΕ, δεν εντόπισε τις παραπάνω κρίσιμες αδυναμίες στο Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας. Αρκετές από αυτές τις αδυναμίες στην εφαρμογή του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας του ΟΣΕ εντοπίστηκαν αργότερα, κατά τη φάση της εποπτείας και κοινοποιήθηκαν στον ΟΣΕ για διορθωτικά μέτρα, χωρίς να οδηγήσουν σε κάποια αισθητή αλλαγή.

27. Σχετικά ζητήματα εντοπίστηκαν και από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, είτε κατά την πιστοποίηση ασφαλείας των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων είτε κατά τον έλεγχο των δραστηριοτήτων της Εθνικής Αρχής Ασφάλειας. Η απαραίτητη βελτίωση δεν πραγματοποιήθηκε αρκετά γρήγορα, γεγονός το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε επιδείνωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων μακροπρόθεσμα.

1.3. Συστάσεις ασφαλείας

28. Κατά τη διάρκεια της διερεύνησης, εκδόθηκε από τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ μια επείγουσα σύσταση ασφάλειας, με σκοπό να αντιμετωπιστεί ο συνδυασμένος κίνδυνος μηνυμάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια τα οποία στερούνται δομής και μεθοδολογίας, καθώς και η χρήση ενός ανοιχτού συστήματος επικοινωνίας όπου οι επικοινωνίες που σχετίζονται με την ασφάλεια δεν μπορούν να έχουν προτεραιότητα έναντι όλων των άλλων επικοινωνιών.

29. Επιπλέον, ως αποτέλεσμα της διερεύνησης του ατυχήματος των Τεμπών ο EOΔAΣAAM εκδίδει 17 συστάσεις ασφαλείας. Πολλές από αυτές τις συστάσεις υπερβαίνουν τις αρμοδιότητες και τις εξουσίες των μεμονωμένων οργανισμών και επομένως δεν μπορούν να εφαρμοστούν χωρίς την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης. Ως εκ τούτου, συνιστάται στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να συνεχίσει και να βελτιώσει την εφαρμογή του υφιστάμενου Σχεδίου Δράσης. Έτσι θα δημιουργηθεί ένα πλαίσιο στο οποίο οι διάφοροι αρμόδιοι σιδηροδρομικοί φορείς θα έχουν στη διάθεσή τους τα ανθρώπινα, οικονομικά και οργανωτικά μέσα για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις για την ανάπτυξη και τη διατήρηση ενός βιώσιμου και ασφαλούς σιδηροδρομικού συστήματος.

30. Ο ΟΣΕ πρέπει να κατανοήσει καλύτερα τους κινδύνους που σχετίζονται με την πραγματικότητα της λειτουργίας του τρέχοντος σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα και να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο ελέγχει αυτούς τους κινδύνους. Επιπλέον, ο ΟΣΕ πρέπει να βελτιστοποιήσει την απόδοση και την αξιοπιστία των στοιχείων της υποδομής και να διαχειρίζεται τους κινδύνους ασφάλειας που συνδέονται με αυτά, καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Ο ΟΣΕ πρέπει να αξιολογεί τακτικά την ικανότητα του προσωπικού που εκτελεί καθήκοντα που σχετίζονται με την ασφάλεια και να εξασφαλίζει την διατήρησή τους. Αυτό περιλαμβάνει το σύνολο των ικανοτήτων που σχετίζονται με μη-τεχνικές δεξιότητες αλλά και σχετικά με τη σωματική και ψυχολογική ικανότητα, όχι μόνο κατά την πρόσληψη νέου προσωπικού αλλά και κατά τη διάρκεια ολόκληρης της σταδιοδρομίας του. Ο ΟΣΕ θα πρέπει να αναπτύξει ένα σύστημα παρακολούθησης της απόδοσης, ώστε να αντιλαμβάνεται τυχόν επιδείνωση της εκτέλεσης εργασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια από τους Σταθμάρχες ή άλλο προσωπικό που εκτελεί καθήκοντα κρίσιμα για την ασφάλεια. Επιπλέον, πρέπει να δημιουργηθεί η δυνατότητα του ΟΣΕ να εξάγει διδάγματα από περιστατικά και ατυχήματα. Αυτό θα οδηγήσει στην εφαρμογή μέτρων διαρθρωτικής βελτίωσης που μπορούν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που θα υποστηρίζει το έργο του επιχειρησιακού προσωπικού. Τέλος, ο ΟΣΕ θα πρέπει να μεγιστοποιήσει τη διαθεσιμότητα καταγεγραμμένων δεδομένων που θα μπορούν να βοηθήσουν στην ανάλυση ατυχημάτων και συμβάντων και θα πρέπει να εξετάσει τη δυνατότητα χρήσης αυτών των τεχνολογιών για τη συνεχή παρακολούθηση των επιδόσεων ασφαλείας, σε ένα πλαίσιο χωρίς κατηγορίες ενοχής.

31. Στη Hellenic Train συνιστάται να ενισχύσει το σύστημα διαχείρισης των ικανοτήτων της, προκειμένου να διασφαλίσει ότι οι μηχανοδηγοί (και το λοιπό προσωπικό, όποτε χρειάζεται) που εκτελούν εργασίες που σχετίζονται με την ασφάλεια είναι ανάλογα προετοιμασμένοι, ότι η ικανότητά τους αξιολογείται και διατηρείται τακτικά και ότι τα καθήκοντα εκτελούνται αναλόγως. Επιπλέον, θα πρέπει να αναπτυχθεί ένα σύστημα παρακολούθησης της απόδοσης των μηχανοδηγών, ώστε να δημιουργηθεί η ικανότητα βάσει της οποίας γίνεται αντιληπτή οποιαδήποτε επιδείνωση στην εκτέλεση των εργασιών που σχετίζονται με την ασφάλεια.

32. Η Εθνική Αρχή Ασφάλειας (ΡΑΣ) θα πρέπει να αναπτύξει ένα σύστημα αναφοράς περιστατικών για να ενισχυθεί η δυνατότητα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα να διδαχθεί από ανεπιθύμητα συμβάντα Αυτό το σύστημα πρέπει να παρέχει την απαραίτητη δομή και ταξινόμηση για την υποχρεωτική αναφορά περιστατικών που σχετίζονται με την ασφάλεια από τον διαχειριστή υποδομής και όλες τις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που λειτουργούν στο ελληνικό δίκτυο. Τουλάχιστον εξίσου σημαντική και ακόμη πιο επείγουσα είναι η ανάγκη της ΡΑΣ να ενισχύσει την ικανότητά της για εποπτεία με στόχο τη δημιουργία άποψης για το επίπεδο επιδόσεων ασφάλειας του ελληνικού σιδηροδρομικού συστήματος.

33. Στον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τους Σιδηροδρόμους συνιστάται να λάβει μέτρα για την ταχύτερη εφαρμογή των σχεδίων δράσης, αφενός για τα Ενιαία Πιστοποιητικά Ασφαλείας και, αφετέρου, για τις εντοπισμένες ελλείψεις που εμποδίζουν την Εθνική Αρχής Ασφάλειας να παρακολουθήσει αποτελεσματικά τα Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας των σιδηροδρομικών εταιρειών. Σε σχέση με αυτό, συνιστάται στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να εφαρμόσει ένα πλαίσιο που θα επιβάλλει στα κράτη μέλη να ικανοποιούν επαρκώς και έγκαιρα τις απαιτήσεις της ΕΕ σχετικά με τη χάραξη πολιτικής ασφάλειας, τη λειτουργία των Εθνικών Αρχών Ασφάλειας και των Εθνικών Οργανισμών Διερεύνησης και το σύστημα εθνικών κανόνων. Επιπλέον, θα πρέπει να δημιουργηθεί εικόνα για την καταλληλότητα της εφαρμογής των κανόνων επιχειρησιακής ασφάλειας που καθορίζονται από την ΕΕ στο εθνικό πλαίσιο των κρατών μελών, σε όλα τα επίπεδα.

34. Τέλος, συνιστάται στο ελληνικό Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας να αναπτύξει, σε συνεργασία με τις διάφορες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (Πυροσβεστική, Ιατρική και Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη, Αστυνομία, Πολιτική Προστασία) και βάσει διεθνώς αναγνωρισμένων ορθών πρακτικών, λεπτομερείς οδηγίες για ένα Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης και Διαχείρισης Κρίσεων που θα επιτρέψει ταχεία, συντονισμένη βοήθεια κατά τη διάρκεια μιας έκτακτης ανάγκης. Το σχέδιο αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει σαφείς οδηγίες για το συντονισμό καταστάσεων έκτακτης ανάγκης σε επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο διαχείρισης, για τον καθορισμό των περιμέτρων, για την επαρκή χαρτογράφηση του τόπου του ατυχήματος και για την πρόληψη και τη μείωση των κινδύνων της Διαταραχής Μετατραυματικού Στρες.

Φωτο: eurokinissi

Share40Tweet25

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λέρος: Ο Ηλίας Λεωνίδας πρώτος νικητής στο μήκος – ρεκόρ Αιγαίου όλων των εποχών!
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

Λέρος: Ο Ηλίας Λεωνίδας πρώτος νικητής στο μήκος – ρεκόρ Αιγαίου όλων των εποχών!

25.10.2025
860
Φράγκος Ντιπιέρο: “Η μεταλλική σιδερένια κορώνα του Βασιλιά, στο νησί της Λέρου”
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

Φράγκος Ντιπιέρο: “Η μεταλλική σιδερένια κορώνα του Βασιλιά, στο νησί της Λέρου”

25.10.2025
951
Άγγελος Κωνσταντινίδης: Σαν σήμερα έφυγε από κοντά μας η Φώφη Γεννηματά
ΑΠΟΨΕΙΣ

Άγγελος Κωνσταντινίδης: Σαν σήμερα έφυγε από κοντά μας η Φώφη Γεννηματά

25.10.2025
278
Επόμενο
Καιρός: Αναλυτική πρόβλεψη για σήμερα, ανά περιοχή

Καιρός: Αναλυτική πρόβλεψη για σήμερα, ανά περιοχή

Η ΛΕΡΟΣ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Πολλά τα προβλήματα με το νέο Οργανισμό του Κ.Θ.-Κ.Υ Λέρου

    25.10.2011
    Πολλά τα προβλήματα με το νέο Οργανισμό του Κ.Θ.-Κ.Υ Λέρου Πριν 14 χρόνια 2.5K
  • ΑΠΟΨΕΙΣ

    ΛΕΡΟΣ ΜΙΑ, ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ, ΜΙΚΡΗ ΜΥΚΟΝΟΣ!

    25.10.2012
    ΛΕΡΟΣ ΜΙΑ, ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ, ΜΙΚΡΗ ΜΥΚΟΝΟΣ! Πριν 13 χρόνια 3.3K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    ΛΕΡΟΣ: Πρόγραμμα Εορτασμού Εθνικής Επετείου 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

    25.10.2013
    ΛΕΡΟΣ: Πρόγραμμα Εορτασμού Εθνικής Επετείου 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Πριν 12 χρόνια 1.5K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Διακομιδή 84χρονης από την Πάτμο

    25.10.2014
    Διακομιδή 84χρονης από την Πάτμο Πριν 11 χρόνια 952
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Συμμετοχή Δημάρχου Λέρου σε σύσκεψη στην Κω με την Ειδική Επιτροπή Μετανάστευσης

    25.10.2015
    Συμμετοχή Δημάρχου Λέρου σε σύσκεψη στην Κω με την Ειδική Επιτροπή Μετανάστευσης Πριν 10 χρόνια 1.2K

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    Λέρος: Μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Λιμάνι για την υποστελέχωση του Νοσοκομείου

    22.10.2025
    Λέρος: Μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Λιμάνι για την υποστελέχωση του Νοσοκομείου 2.9K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Λέρος: Κάηκε σπίτι στην περιοχή Φλαμπού

    22.10.2025
    Λέρος: Κάηκε σπίτι στην περιοχή Φλαμπού 2.5K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Λέρος: Δικαιώνεται η Μάχη του Τιμόθεου Κωττάκη για το Νοσοκομείο – Πένθος για…

    21.10.2025
    Λέρος: Δικαιώνεται η Μάχη του Τιμόθεου Κωττάκη για το Νοσοκομείο – Πένθος για τον Δήμαρχο για την απώλεια του αδερφού του Θανάση Κωττάκη 2.2K
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

    Λέρος: Δέντρο ξεριζώθηκε και έπεσε σε κτίριο

    22.10.2025
    Λέρος: Δέντρο ξεριζώθηκε και έπεσε σε κτίριο 2.1K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Μιχάλης Κόλιας: Στο Α’ Μονομελές Εφετείο Δωδεκανήσου η εκδίκαση υπόθεσής του για παράβαση…

    22.10.2025
    Μιχάλης Κόλιας: Στο Α’ Μονομελές Εφετείο Δωδεκανήσου η εκδίκαση υπόθεσής του για παράβαση καθήκοντος 2.1K

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

  • Αντώνης Παπαδημητρίου: Ο πιο επιδραστικός Έλληνας της εποχής μας

    Αντώνης Παπαδημητρίου: Ο πιο επιδραστικός Έλληνας της εποχής μας

    63 shares
    Share 39 Tweet 10
  • Λέρος: Νέα καμπάνια τουριστικής προβολής με λογότυπο, ιστοσελίδα και ψηφιακή παρουσία

    54 shares
    Share 30 Tweet 10
  • Τιμόθεος Κωττάκης: Αποκαταστάθηκε “ο οδοφωτισμός χωρίς μελέτη” στο φράγμα

    61 shares
    Share 26 Tweet 15
  • Λέρος: Νέο κτίριο 1.300 τ.μ. στο Μπελλένειο Γυμνάσιο – Συνεδριάζει εκτάκτως η Δημοτική Επιτροπή

    82 shares
    Share 56 Tweet 11
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»

    71 shares
    Share 31 Tweet 17
kroupia leros
Currently Playing

Λέρος: Δηλώσεις Δημάρχου Τιμόθεου Κωττάκη για τις εξελίξεις στα θέματα του Νοσοκομείου

Λέρος: Δηλώσεις Δημάρχου Τιμόθεου Κωττάκη για τις εξελίξεις στα θέματα του Νοσοκομείου

Λέρος: Δηλώσεις Δημάρχου Τιμόθεου Κωττάκη για τις εξελίξεις στα θέματα του Νοσοκομείου

Featured
Λέρος: Μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Λιμάνι για την υποστελέχωση του Νοσοκομείου

Λέρος: Μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Λιμάνι για την υποστελέχωση του Νοσοκομείου

Featured
  • Τιμόθεος Κωττάκης: Θετική δέσμευση για το Νοσοκομείο Λέρου μετά τη συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας 
---
Μετά τη συνάντηση που είχε με τον Υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη, ο Δήμαρχος Λέρου Τιμόθεος Κωττάκης εξασφάλισε θετική δέσμευση για την οριστική επίλυση του προβλήματος υποστελέχωσης του Νοσοκομείου Λέρου.

Σε δηλώσεις του στην κάμερα του Leros News και στον Νίκο Ιγνατίδη, ο κ. Κωττάκης αναφέρεται στα αναμενόμενα αποτελέσματα της συνάντησης, στις πρωτοβουλίες που αναλαμβάνει ο Δήμος, καθώς και στη σημασία που έχει για τη Λέρο η αγάπη και η στήριξη του Προέδρου του Ωνασείου, κ. Αντώνη Παπαδημητρίου.
  • Λέρος: Ανακοίνωση εκλογικών διαδικασιών Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών
---
Διαβάστε περισσότερα
https://tinyurl.com/hactteuv
  • Λέρος: Νέα πτώση δέντρου σε πολυσύχναστο δρόμο – Άμεση επέμβαση της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR

https://tinyurl.com/2p9w5hv5
  • Λέρος: Κάηκε σπίτι στην περιοχή Φλαμπού
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
  • Δημοτικό Συμβούλιο Λέρου: Χωρίς απρόοπτα η συνεδρίαση του Σαββάτου – Δηλώσεις Δημάρχου Λέρου
--
Χωρίς απρόοπτα ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέρου, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025, στη 1:30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου Αλίντων.

Η συνεδρίαση περιλάμβανε ένα θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης και τρία τακτικά θέματα, τα οποία συζητήθηκαν και ψηφίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία.

Θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης
1α. Έγκριση των όρων που θέτει η Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στην απόφασή της (υπ’ αριθ. πρωτ. 14708/07-10-2025), σχετικά με την παραχώρηση χρήσης τμήματος του ακινήτου με ΑΒΚ 582 (Α/Α 97719), Ν. Δωδεκανήσου, στο Δήμο Λέρου.

1β. Εξουσιοδότηση του Δημάρχου Λέρου, κ. Τιμόθεου Κωττάκη, για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης μεταξύ της ΕΤΑΔ και του Δήμου Λέρου, καθώς και κάθε απαιτούμενου δικαιολογητικού.

Το θέμα εκτός ημερησίας διάταξης ψηφίστηκε ομόφωνα από το σώμα.

Τακτικά θέματα ημερήσιας διάταξης
1. Έγκριση της 7ης αναμόρφωσης προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος του Δήμου Λέρου, οικονομικού έτους 2025.

Το θέμα περιλαμβάνει σειρά σημαντικών χρηματοδοτήσεων και έργων για το νησί, όμως ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (Δεν ψηφίστηκε από την Αντιπολίτευση).

2. Εγγραφές και επανεγγραφές φιλοξενούμενων παιδιών στους παιδικούς σταθμούς Λακκίου και Καμάρας, για το σχολικό έτος 2025–2026.

3.Αίτηση του Αθλητικού Σωματείου “Αθλητικός Σύλλογος Ακαδημία Γυμναστικής Λέρου”, με αριθμό πρωτ. 73671/5-9-2025.

Τα δύο τελευταία θέματα εγκρίθηκαν ομόφωνα, καθώς αφορούσαν διαδικαστικά ζητήματα.

Δηλώσεις Δημάρχου Λέρου Τιμόθεου Κωττάκη μετά το πέρας της συνεδρίασης:
  • Τιμόθεος Κωττάκης: Αποκαταστάθηκε “ο οδοφωτισμός χωρίς μελέτη” στο φράγμα
---
Με σύγχρονες, ψηλές κολόνες οδοφωτισμού και με ιδιαίτερη έμφαση στην αισθητική αρμονία, αποκαταστάθηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έπειτα από σχετικό αίτημα του Δημάρχου Λέρου Τιμόθεου Κωττάκη, το έργο ηλεκτροφωτισμού του επαρχιακού οδικού δικτύου στην περιοχή του φράγματος.

Η αποκατάσταση του οδοφωτισμού πραγματοποιήθηκε από πιστοποιημένο συνεργείο, σύμφωνα με την εγκεκριμένη τεχνική μελέτη του έργου, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την ποιότητα της εγκατάστασης.

Πλέον, οι διερχόμενοι οδηγοί αλλά και οι πεζοί απολαμβάνουν βελτιωμένη ορατότητα και ισχυρότερο, ομοιόμορφο φωτισμό, γεγονός που αναβαθμίζει τόσο την οδική ασφάλεια όσο και τη συνολική εικόνα της περιοχής.

Με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Δήμαρχος Λέρου Τιμόθεος Κωττάκης αναφέρει:

"Αποκαταστάθηκε η ΑΣΦΑΛΕΙΑ , η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ και η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ του έργου στο φωτισμό της περιοχής του φράγματος στο Παρθένι .
Ολόκληρο το έργο χρηματοδοτήθηκε και κατασκευάστηκε εξολοκλήρου από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου .
Γιώργο Χατζημάρκο για μια ακόμη φορά σε ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!"
Facebook Twitter Youtube Instagram
LEROS NEWS - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Από το 2004 έγκυρη και αντικειμενική ενημέρωση
LEROS NEWS – ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Follow us on social media:

Πρόσφατα άρθρα

  • Λέρος: Δηλώσεις Δημάρχου Τιμόθεου Κωττάκη για τις εξελίξεις στα θέματα του Νοσοκομείου
  • Γιώργος Ρούσσος: Ο τελευταίος των ρομαντικών, ο άνθρωπος που δεν εγκατέλειψε ποτέ τα γήπεδα
  • Λέρος: Ο Ηλίας Λεωνίδας πρώτος νικητής στο μήκος – ρεκόρ Αιγαίου όλων των εποχών!
  • Φράγκος Ντιπιέρο: “Η μεταλλική σιδερένια κορώνα του Βασιλιά, στο νησί της Λέρου”

Νεότερα Video

Λέρος: Δηλώσεις Δημάρχου Τιμόθεου Κωττάκη για τις εξελίξεις στα θέματα του Νοσοκομείου

Λέρος: Δηλώσεις Δημάρχου Τιμόθεου Κωττάκη για τις εξελίξεις στα θέματα του Νοσοκομείου

1.2k ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
25 Οκτωβρίου 2025
Λέρος: Μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Λιμάνι για την υποστελέχωση του Νοσοκομείου

Λέρος: Μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Λιμάνι για την υποστελέχωση του Νοσοκομείου

2.9k ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
22 Οκτωβρίου 2025

© 2004 - 2025 | LEROS NEWS – ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ |

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε τα αποτελέσματα
  • ENGLISH EDITION
  • ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
  • ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

© 2004 - 2025 | LEROS NEWS – ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ |

Ο ιστότοπος lerosnews.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα μας, συναινείτε στη χρήση των cookies.