Το έργο έχει πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα και πρέπει να ολοκληρωθεί σε περίπου 10 μήνες από σήμερα. Η εργολαβία περιλαμβάνει τη νοτιοδυτική επέκταση του κεντρικού αεροσταθμού, με νέες κτιριακές εγκαταστάσεις 14.950 τ.μ.
Η εκτίναξη της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο της Αθήνας που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια –με αποκορύφωμα το 2017, ενώ αντίστοιχες είναι οι προοπτικές για το 2018– δημιουργεί νέες απαιτήσεις όσον αφορά την εξυπηρέτηση των επιβατών. Δρομολογημένη πλέον είναι η λεγόμενη «μικρή επέκταση» του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», τα έργα της οποίας έχουν ήδη ξεκινήσει από τις αρχές του μήνα. Ο σχετικός διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου ολοκληρώθηκε, ενώ υπεγράφη και η σύμβαση μεταξύ του αεροδρομίου και της «Ακτωρ». Πρόκειται για το πρώτο σκαλοπάτι που θα οδηγήσει στη «μεγάλη επέκταση» του «Ελ. Βενιζέλος», η οποία κρίνεται απαραίτητη με δεδομένο ότι υπολογίζεται ότι σε μία διετία το αεροδρόμιο θα ξεπεράσει κάθε προηγούμενο ρεκόρ κίνησης.
Το έργο της επέκτασης, που ξεκίνησε πρόσφατα, είχε αρχικό προϋπολογισμό 31 εκατ. ευρώ (25 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) και η σύμβαση έκλεισε στα 18 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η δημοπράτηση του έργου διεξήχθη στις 18 Απριλίου, αλλά η υπογραφή της σύμβασης κατασκευής καθυστέρησε. Το έργο έχει πολύ σφιχτό χρονοδιάγραμμα και πρέπει να ολοκληρωθεί σε περίπου 10 μήνες από σήμερα και πιο συγκεκριμένα μέχρι τις 31 Μαΐου 2019.
Η εργολαβία περιλαμβάνει τη νοτιοδυτική επέκταση του κεντρικού αεροσταθμού, με νέες κτιριακές εγκαταστάσεις 14.950 τ.μ. Το χρονοδιάγραμμα είναι αυστηρό λόγω της συνεχιζόμενης αύξησης της επιβατικής κίνησης, που έφθασε το 2017 τα 21,7 εκατ. επιβάτες, αλλά και εξαιτίας της εφαρμογής του νέου κανονισμού της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σύμφωνα με τον οποίο διεξάγονται διαβατηριακοί έλεγχοι και έλεγχοι διασταύρωσης στοιχείων ταυτοτήτων, με χρήση βάσης δεδομένων, σε όλους τους Ευρωπαίους πολίτες που ταξιδεύουν προς/από χώρες οι οποίες δεν είναι μέλη της Συνθήκης Σένγκεν.
• Υπόγειο. Συνολική επιφάνεια 3.450 τ.μ. με επιπρόσθετο διάδρομο διαφυγής, χώρους εγκαταστάσεων και τεχνικού εξοπλισμού, αποθήκες retail, lounge και πλατφόρμα φορτοεκφόρτωσης.
• Επίπεδο 1 (αφίξεις). Συνολική επιφάνεια 3.450 τ.μ., με επιπλέον σκάλες διαφυγής, 6 αυτοματοποιημένες πύλες ελέγχου συνόρων και 16 επανδρωμένους αστυνομικούς σταθμούς και αντίστοιχη περιοχή αναμονής, μαζί με γραφεία και εγκαταστάσεις για την αστυνομία, αποθήκες, L & F, 2 νέα μπλοκ WC κ.λπ.
• Επίπεδο 2 (αναχωρήσεις). Συνολική επιφάνεια 3.450 τ.μ. με επιπλέον διάδρομο διαφυγής και σκάλες, επέκταση των σημείων παραλαβής αποσκευών και ελέγχου εισιτηρίων, δημιουργία νέων γραφείων αεροπορικών εταιρειών, επέκταση του εμπορικού διαδρόμου της εκτός Σένγκεν περιοχής, καθώς επίσης είσοδο και πρόσβαση για τα άνω δύο επίπεδα.
• Επίπεδο 3 – Ανω όροφος 1. Συνολική επιφάνεια 2.300 τ.μ. με επιπλέον διάδρομο διαφυγής και σκάλες, (3X) CIP σαλόνια 1.235 τ.μ., μαζί με το αντίστοιχο λόμπι CIP (περίπου 385 τ.μ.), προθάλαμοι και άλλες βοηθητικές περιοχές, ένας επιπλέον χώρος για πιθανές μελλοντικές χρήσεις.
• Επίπεδο 4 – Ανω όροφος 2. Επιφάνεια 2.300 τ.μ. με επιπλέον διάδρομο διαφυγής και σκάλες, (2 x) CIP σαλόνια περίπου 810 τ.μ. με επιπλέον κοινό σαλόνι CIP (περίπου 210 τ.μ.) που θα εξυπηρετεί ως περιοχή πολλαπλών χρήσεων, καθώς και μ;iα διευρυμένη κοινή αίθουσα πρόσβασης ως αίθριο (580 τ.μ.).
Εφημερίδα Καθημερινή
{loadmodule mod_ads_elite,Ads Elite (2)}