Έντονα αντέδρασε ο Δημοτικός Σύμβουλος Κ. Βασιλείου, όταν στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέρου, η Πρόεδρος εισηγήθηκε το 2ο θέμα της ημερήσιας διάταξης με τίτλο, «Υδραυλική μελέτη της οριστικής μελέτης δικτύου αποχετεύσεως ακαθάρτων, στην περιοχή Καμάρα νήσου Λέρου», θέτοντας υπόψη του Σώματος την εισήγηση της τεχνικής υπηρεσίας, με την οποία εισηγούνται την …έγκρισή της.
Ο κ. Βασιλείου τόνισε σε έντονο ύφος ότι υπάρχουν θέματα τα οποία δεν είναι ξεκάθαρα και χρήζουν περαιτέρω ελέγχου, καθώς επίσης και θέματα τα οποία δεν έχουν προβλεφθεί και πρότεινε την… επιστροφή (!!!) της μελέτης στην τεχνική υπηρεσία προκειμένου αυτή να ελεγχθεί και να διορθωθεί και εν συνεχεία να επανέλθει προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως και έγινε!!! Ειδικότερα ο κ. Βασιλείου πρότεινε τα παρακάτω:
1. Η μελέτη πρέπει να ελεγχθεί υποχρεωτικά από τον καθ’ ύλην αρμόδιο μηχανικό, ήτοι από πολιτικό μηχανικό, ο οποίος υπάρχει στην τεχνική μας υπηρεσία και όχι από άλλης ειδικότητας μηχανικό και μάλιστα… άσχετο (!!!) προς το αντικείμενο της μελέτης.
2. Η τεχνική έκθεση της μελέτης, για να μην είναι ατελής και ασαφής όπως κατατίθεται προς έγκριση, αλλά ορθή και τεχνικά ολοκληρωμένη, οφείλει να περιγράφει λεπτομερώς:
α. Όλους τους δημοτικούς δρόμους στους οποίους θα κατασκευασθεί το αποχετευτικό δίκτυο (πρωτεύον και δευτερεύον) και αναγράφοντας το συνολικό μήκος του δικτύου ανά οδό και με την διατομή της σωλήνας σ΄ αυτό.
β. Τον τρόπο διέλευσης, παράκαμψης ή και αποκατάστασης των αγωγών ομβρίων και των γεφυρών που τέμνουν τους δόμους στους οποίους θα κατασκευασθεί το δίκτυο αποχέτευσης, προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικά προβλήματα αντοχής αυτών καθώς και να εξασφαλισθεί η συνεχής ορθή και απρόσκοπτη λειτουργία τους, για την εξυπηρέτηση του σκοπού για τον οποίο κατασκευάσθηκαν και να μην επαναληφθεί καταστροφή, όπως αυτή του υπόγειου δικτύου αποχέτευσης ομβρίων που έγινε κατά την κατασκευή της αποχέτευσης ακαθάρτων, στον οικισμό “Λακκί”.
γ. Να αιτιολογηθεί, γιατί στην μελέτη ως οικισμός “Καμάρα” θεωρείται μόνον ότι υπάρχει βόρεια και βορειοανατολικά της επαρχιακής οδού και αγνοείται όλο το υπόλοιπο τμήμα του (νότιο και νοτιοδυτικό), χωρίς να περιγράφεται ή να γίνεται οποιαδήποτε αναφορά στον τρόπο που θα εξυπηρετηθεί το τμήμα αυτό του οικισμού από το κατασκευαζόμενο δίκτυο αποχέτευσης, καθώς και το πως προέκυψε αυτή η επιλογή του μελετητή.
3. Στην μελέτη του έργου πρέπει να φαίνονται :
α. Όλες οι γέφυρες και οι αγωγοί ομβρίων που τέμνουν την επαρχιακή και τις δημοτικές οδούς (τοπογραφική αποτύπωση).
β. Όπου υπάρχει φρεάτιο κεντρικού αγωγού (στους άξονες των δρόμων) και τα φρεάτια συνδέσεων των αποχετεύσεων στα δύο άκρα του δρόμου (δεξιά και αριστερά όλων των κεντρικών φρεατίων), προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικές επεμβάσεις και τοπικές καταστροφές των οδοστρωμάτων.
γ. Τα καλύμματα όλων ανεξαιρέτως των φρεατίων αεροστεγή.
δ. Οι καθαιρέσεις σκυροδέματος ανά οδό με το αντίστοιχο πάχος του οδοστρώματος.
ε. Πως υπολογίσθηκε και από που τεκμαίρεται, ότι κατά την διαδρομή του δικτύου αποχέτευσης υπάρχει βραχώδες έδαφος, στο μέγεθος που αναγράφεται στη μελέτη.
στ. Μεταξύ ποιών σημείων των τάφρων που θα εκσκαφθούν, προβλέπεται ότι το βάθος των θα είναι μεγαλύτερο των 4,00 μ..
ζ. Σε τι βάθος υπολογίζεται η σύνδεση του υπό μελέτη δικτύου, με το υπάρχον της παραλιακής οδού Αλίντων – Αγίας Μαρίνας.
Η Πρόεδρος στη συνέχεια απηύθυνε το λόγο στους παριστάμενους Δημοτικούς Συμβούλους για να τοποθετηθούν επί του θέματος και ακολούθησε συζήτηση με ερωτήσεις, σχόλια, παρατηρήσεις και θέσεις των παριστάμενων μελών του Σώματος. Κλείνοντας η Πρόεδρος κήρυξε την περαίωση της παραπάνω διαδικασίας, καλώντας παράλληλα το Σώμα να αποφασίσει σχετικά.
ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Μετά το πέρας της ανωτέρω διαδικασίας, της συζήτησης, της ανταλλαγής γνωμών
Αποφασίζει Ομόφωνα
Την επιστροφή της υδραυλικής μελέτης της οριστικής μελέτης δικτύου αποχετεύσεως ακαθάρτων, στην περιοχή Καμάρα νήσου Λέρου στην τεχνική μας υπηρεσία, προκειμένου αυτή να ελεγχθεί και να διορθωθεί και εν συνεχεία να επανέλθει προς έγκριση στο Δημοτικό μας Συμβούλιο και ειδικότερα να ελεγχθούν και να διορθωθούν τα παρακάτω εξής:
1. Η μελέτη να ελεγχθεί υποχρεωτικά από τον καθ’ ύλην αρμόδιο μηχανικό, ήτοι από πολιτικό μηχανικό, ο οποίος υπάρχει στην τεχνική μας υπηρεσία και όχι από άλλης ειδικότητας μηχανικό και μάλιστα άσχετο προς το αντικείμενο της μελέτης.
2. Η τεχνική έκθεση της μελέτης, για να μην είναι ατελής και ασαφής όπως κατατίθεται προς έγκριση, αλλά ορθή και τεχνικά ολοκληρωμένη, οφείλει να περιγράφει λεπτομερώς : α. Όλους τους δημοτικούς δρόμους στους οποίους θα κατασκευασθεί το αποχετευτικό δίκτυο (πρωτεύον και δευτερεύον) και αναγράφοντας το συνολικό μήκος του δικτύου ανά οδό και με την διατομή της σωλήνας σ΄ αυτό. β. Τον τρόπο διέλευσης, παράκαμψης ή και αποκατάστασης των αγωγών ομβρίων και των γεφυρών που τέμνουν τους δόμους στους οποίους θα κατασκευασθεί το δίκτυο αποχέτευσης, προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικά προβλήματα αντοχής αυτών καθώς και να εξασφαλισθεί η συνεχής ορθή και απρόσκοπτη λειτουργία τους, για την εξυπηρέτηση του σκοπού για τον οποίο κατασκευάσθηκαν και να μην επαναληφθεί καταστροφή, όπως αυτή του υπόγειου δικτύου αποχέτευσης ομβρίων που έγινε κατά την κατασκευή της αποχέτευσης ακαθάρτων, στον οικισμό “Λακκί”. γ. Να αιτιολογηθεί, γιατί στην μελέτη ως οικισμός “Καμάρα” θεωρείται μόνον ότι υπάρχει βόρεια και βορειοανατολικά της επαρχιακής οδού και αγνοείται όλο το υπόλοιπο τμήμα του (νότιο και νοτιοδυτικό), χωρίς να περιγράφεται ή να γίνεται οποιαδήποτε αναφορά στον τρόπο που θα εξυπηρετηθεί το τμήμα αυτό του οικισμού από το κατασκευαζόμενο δίκτυο αποχέτευσης, καθώς και το πως προέκυψε αυτή η επιλογή του μελετητή.
3. Στην μελέτη του έργου πρέπει να φαίνονται : α. Όλες οι γέφυρες και οι αγωγοί ομβρίων που τέμνουν την επαρχιακή και τις δημοτικές οδούς (τοπογραφική αποτύπωση). β. Όπου υπάρχει φρεάτιο κεντρικού αγωγού (στους άξονες των δρόμων) και τα φρεάτια συνδέσεων των αποχετεύσεων στα δύο άκρα του δρόμου (δεξιά και αριστερά όλων των κεντρικών φρεατίων), προκειμένου να αποφευχθούν μελλοντικές επεμβάσεις και τοπικές καταστροφές των οδοστρωμάτων. γ. Τα καλύμματα όλων ανεξαιρέτως των φρεατίων αεροστεγή. δ. Οι καθαιρέσεις σκυροδέματος ανά οδό με το αντίστοιχο πάχος του οδοστρώματος. ε. Πως υπολογίσθηκε και από που τεκμαίρεται, ότι κατά την διαδρομή του δικτύου αποχέτευσης υπάρχει βραχώδες έδαφος, στο μέγεθος που αναγράφεται στη μελέτη. στ. Μεταξύ ποιών σημείων των τάφρων που θα εκσκαφθούν, προβλέπεται ότι το βάθος των θα είναι μεγαλύτερο των 4,00 μ. . ζ. Σε τι βάθος υπολογίζεται η σύνδεση του υπό μελέτη δικτύου, με το υπάρχον της παραλιακής οδού Αλίντων – Αγίας Μαρίνας.
Η απόφαση αυτή έλαβε α/α 108/2012.
lerosnews.gr