back to top
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Οριστικό “ΑΝΤΙΟ” στη ΔΟΥ Λέρου με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών! Παραμένουν οι ΔΟΥ Καλύμνου και Καρπάθου;

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥΟριστικό "ΑΝΤΙΟ" στη ΔΟΥ Λέρου με απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών! Παραμένουν οι ΔΟΥ Καλύμνου και Καρπάθου;

Τον ανακαθορισμό της εσωτερικής αναδιάρθρωσης των εφοριών αποφάσισε το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Τη σχετική απόφαση (υπ’ αρίθμ. Δ6Α/1126601ΕΞ/8.8.2013) υπέγραψε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Χ. Θεοχάρης και σύμφωνα με αυτήν, η ΔΟΥ Λέρου συγχωνεύεται με τη ΔΟΥ ΚΩ (ΔΟΥ ΚΩ – ΛΕΡΟΥ) ως ΔΟΥ Α’ -Β’ τάξης, με έναρξη λειτουργίας την 15η Σεπτεμβρίου 2013. 

Από την ίδια ημερομηνία παύουν να λειτουργούν οι υποδιευθύνσεις και τα τμήματα των ΔΟΥ με την υφιστάμενη διάρθρωση, καθώς και όλα τα γραφεία που λειτουργούσαν βάσει του άρθρου 2 του π.δ. 16/19Θ9 (Α’ 6), ενώ οι ΔΟΥ θα διακρίνονται σε:

α) ΔΟΥ Α’ τάξεως, επιπέδου Διεύθυνσης, στις οποίες λειτουργούν τμήματα «Ελέγχων» και «Δικαστικό και Νομικής Υποστήριξης»,

β) ΔΟΥ Α’ – Β’ τάξεως, επιπέδου διεύθυνσης, οι οποίες λειτουργούν χωρίς τμήματα «Ελέγχων» και «Δικαστικό και Νομικής Υποστήριξης» και

γ) ΔΟΥ Β’ τάξεως, επιπέδου τμήματος, στις οποίες σύμφωνα με το εν λόγω έγγραφο (υπ’ αρίθμ. Δ6Α/1126601ΕΞ/8.8.2013) του Υπουργείου Οικονομικών υπάγονται οι ΔΟΥ Καλύμνου και Καρπάθου. 

Στο άκουσμα αυτής της είδησης, ο Δήμαρχος Λέρου επικοινώνησε με παράγοντες του Υπουργείου Οικονομικών οι οποίοι τον διαβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει καμία διαφορετική μεταχείριση για τη ΔΟΥ Λέρου σε σχέση με τις άλλες ΔΟΥ των οποίων έχει προγραμματιστεί η παύση λειτουργίας στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο LEROS NEWS για το θέμα ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ, καθηγητής κ. Δημήτρης Κρεμαστινός, η χθεσινή σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο δημάρχου είχε ακριβώς αυτόν τον σκοπό. Ο κ. Κρεμαστινός κατά δήλωσή του επικοινώνησε με τον ίδιο τον Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος τον διαβεβαίωσε ότι η ΔΟΥ Λέρου δεν θα αντιμετωπιστεί διαφορετικά από τις ΔΟΥ Καλύμνου – Καρπάθου.

Πάντως, στο εν λόγω έγγραφο του ΥΠ.ΟΙΚ., στην παρ.7.δ, αναφέρεται ότι οι Δ.Ο.Υ. Β’ Τάξεως (στις οποίες εμπίπτει η λειτουργία των ΔΟΥ Καλύμνου Καρπάθου), των οποίων πρόκειται να ανασταλεί η λειτουργία, θα λειτουργούν με την νέο διάρθρωση από τις 15 Σεπτεμβρίου 2013, έως την ημερομηνία αναστολής της λειτουργίας τους, κάτι το οποίο σημαίνει ότι οι εν λόγω ΔΟΥ δεν κλείνουν την 1η Σεπτεμβρίου.

Αναλυτικότερα, με βάση το κείμενο της εν λόγω απόφασης, η νέα αναδιάρθρωση επιφέρει και τις εξής αλλαγές:

Α. Ι. Οι ΔΟΥ Α’ τάξεως διαρθρώνονται σε μία Υποδιεύθυνση, πέντε έως οκτώ Τμήματα και τρία έως τέσσερα Γραφεία, με τις εξής αρμοδιότητες:

α) Τμήμα Α’ – Ελέγχων, στις αρμοδιότητες του οποίου περιλαμβάνονται οι φορολογικοί έλεγχοι για τη διαπίστωση της συμμόρφωσης των φορολογουμένων και τον εντοπισμό εισοδημάτων και περιουσιακών στοιχείων που δεν έχουν δηλωθεί, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

β) Τμήμα Β’-Δικαστικό και Νομικής Υποστήριξης στο οποίο περιλαμβάνεται και η νομική υποστήριξη της ΔΟΥ, για αντικρούσεις προσφυγών κατά πράξεων επιβολής φόρων, τελών, προστίμων ή ειδικών εισφορών, καθώς και οι αντικρούσεις επί ανακοπών ή λοιπών ενδίκων μέσων που ασκούνται από φορολογουμένους ή οφειλέτες του Δημοσίου.

γ) Τμήμα Γ’- Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους Φορολογουμένους,

δ) Τμήμα Δ’ – Εσόδων, το οποίο έχει αρμοδιότητες ίδιες με τις αρμοδιότητες του υφιστάμενου Τμήματος Εσόδων των ΔΟΥ Α’ Τάξεως, καθώς και η ταμιακή βεβαίωση των εσόδων, η λογιστική απεικόνιση αυτών, αλλά και η λογιστική απεικόνιση των εισπράξεων, επιστροφών ή διαγραφών, καθώς και των πληρωμών των δαπανών και η αποστολή των παραστατικών στοιχείων ελέγχου στο Ελεγκτικό Συνέδριο

ε) Τμήμα Ε’ – Διοικητικά και μηχανογραφικής υποστήριξης στο οποίο συγχωνεύεται το υφιστάμενο Τμήμα Μητρώου και το υφιστάμενο Γραφείο Γραμματείας των ΔΟΥ Α’ Τάξεως και μεταφέρονται οι αρμοδιότητές τους.

στ) Γραφείο Διαχείρισης, το οποίο υπάγεται απευθείας στον προϊστάμενο της ΔΟΥ.

Οι Δ.Ο.Υ. Α’- Β’ τάξεως, διαρθρώνονται σε τρία (3) Τμήματα και δύο (2) έως τρία (3) Γραφεία.

α) Τμήμα Α’ – Συμμόρφωσης και σχέσεων με τους Φορολογουμένους στο οποίο συγχωνεύονται τα υφιστάμεθα Τμήματα Φορολογίας Εισοδήματος και Ακίνητης Περιουσίας, Φορολογίας Κεφαλαίου, Εμμέσων και Ειδικών Φάρων, Φορολογίας Εισοδήματος, Φορολογικής Διαδικασίας και Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων των Δ.Ο.Υ. Α’ Τάξεως και μεταφέρονται οι αρμοδιότητες αυτών. Στο Τμήμα μεταφέρονται και οι αρμοδιότητες που αφορούν στον Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων του υφιστάμενου Τμήματος «Μητρώου και Κώδικα» των Δ.Ο.Υ. Α’ Τάξεως.

Στις αρμοδιότητες του Τμήματος συμπεριλαμβάνονται, επίσης, η παρακολούθηση της φορολογικής συμμόρφωσης των φορολογουμένων και η δημιουργία και συντήρηση της φορολογικής εικόνας τους, για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών σε αυτούς.

β) Τμήμα Β’ – Εσόδων, το οποίο έχει αρμοδιότητες ίδιες με τις αρμοδιότητες του υφιστάμενου Τμήματος Εσόδων των Δ.Ο.Υ. Α’ Τάξεως, συμπεριλαμβανομένων των αρμοδιοτήτων που αφορούν στο Λογιστικό και του υφιστάμενου Τμήματος Εξόδων αυτών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

Στις αρμοδιότητες του Τμήματος περιλαμβάνονται και η τομειακή βεβαίωση των εσόδων, η λογιστική απεικόνιση αυτών, καθώς και η λογιστική απεικόνιση των εισπράξεων, επιστροφών ή διαγραφών, καθώς και των πληρωμών των δαπανών και η αποστολή των παραστατικών στοιχείων ελέγχου στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

ί. Στο Τμήμα λειτουργεί Γραφείο Εξόδων, στο οποίο περιέρχονται οι αρμοδιότητες που αφορούν στα έξοδα και το οποίο θα λειτουργεί μέχρι την πλήρη απομάκρυνση των πληρωμών από τις Δ.Ο.Υ..

II. Στο Τμήμα Εσόδων των Δ.Ο.Υ. Αγίου Δημητρίου, Ψυχικού, Β’ Περιστερίου και Ιωνίας Θεσσαλονίκης λειτουργεί και Γραφείο Εσόδων Αυτοκινήτων, με αρμοδιότητες Ίδιες με τις αρμοδιότητες του υφιστάμενου ομώνυμου Τμήματος των Δ.Ο.Υ. Α’ Τάξεως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

γ) Τμήμα Γ – Διοικητικά & Μηχανογραφικής Υποστήριξης με αρμοδιότητες ίδιες με τις αρμοδιότητες του ομώνυμου Τμήματος των Δ.Ο,Υ. της υποπαραγράφου Α’ της παρούσας παραγράφου.

δ) Γραφείο διαχείρισης, το οποίο υπάγεται απ’ ευθείας στον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. και ασκεί αρμοδιότητες ίδιες με πς αρμοδιότητες του ομώνυμου Γραφείου των Δ.Ο.Υ. της υποπαραγράφου Α’ της παρούσας παραγράφου.

Γ. Οι Δ.Ο.Υ. Β’ τάξεως, επιπέδου Τμήματος, διαρθρώνονται σε τέσσερα (4) Γραφεία, τα οποία είναι ομώνυμα με τα Τμήματα των Δ.Ο.Υ. Α’ – Β’ Τάξεως και το Γραφείο Διαχείρισης αυτών και έχουν τις ίδιες αρμοδιότητες με αυτά, ως εξής: 

α) Γραφείο Α’ – Συμμόρφωσης και Σχέσεων με τους φορολογουμένους 

β) Γραφείο Β’ – Εσόδων

Υ) Γραφείο Γ – Διοικητικής & Μηχανογραφικής Υποστήριξης 

δ) Γραφείο Δ’ – Διαχείρισης

2.- α) Όλες οι Δ.Ο.Υ. ασκούν, στα όρια της κατά τόπον αρμοδιότητάς τους, η οποία παραμένει ως έχει, τις καθ’ ύλην αρμοδιότητες που προβλέπονται οπό τις διατάξεις του π.δ. 551/1988 (Α’259), εφαρμοζομένου και του π.δ. 16/1989 (Α- 6), όπως ισχύει.

β) Ειδικά, οι Προϊστάμενοι των Δ.Ο.Υ. Α’- Β’ Τάξεως και Β’ Τάξεως έχουν αρμοδιότητα να εκδίδουν εντολές προληπτικού ελέγχου και να αναθέτουν την διενέργεια αυτών σε υπαλλήλους των υπηρεσιών τους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

3.- Όλα το Γραφεία που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 2 του π.δ. 16/89 (Α’ 6) και δεν διατηρούνται με τις διατάξεις της παρούσας απόφασης παύουν να ισχύουν από την έναρξη λειτουργίας των Δ.Ο.Υ., με την νέα διάρθρωση.

4.- α) Των Δ.Ο.Υ. Α’ και Α’- Β’ Τάξεως, που αναδιαρθρώνονται με την παρούσα απόφαση, της Υποδιεύθυνσης των Δ.Ο.Υ. Α’ Τάξεως και των Τμημάτων όλων των Δ.Ο.Υ., επιπέδου Διεύθυνσης προΐστανται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ του κλάδου Εφοριακών ή των αντίστοιχων προσωρινών κλάδων, εξαιρουμένων : 

αα) του Τμήματος «Δικαστικό και Νομικής Υποστήριξης», στο οποίο προΐσταται υπάλληλος ίδιας κατηγορίας και κλάδου, κατά προτίμηση με πτυχίο νομικών σπουδών και αντίστοιχη εμπειρία και 

ββ) του Τμήματος «Διοικητικής και Μηχανογραφικής υποστήριξης», του οποίου προΐσταται υπάλληλος του ίδιου κλάδου, κατηγορίας ΠΕ και σε περίπτωση έλλειψης αυτού υπάλληλος κατηγορίας ΤΈ του ίδιου κλάδου ή των αντίστοιχων προσωρινών κλάδων.

β) Των Δ.Ο.Υ. Β’ Τάξεως, που αναδιαρθρώνονται με την παρούσα απόφαση, προΐσταται υπάλληλος κατηγορίας ΠΕ του κλάδου Εφοριακών ή των αντίστοιχων προσωρινών κλάδων και, σε περίπτωση έλλειψης αυτού, υπάλληλος κατηγορίας ΤΕ του Ίδιου κλάδου ή των αντίστοιχων προσωρινών κλάδων.

5. Οι, κατά την έναρξη λειτουργίας των Τμημάτων και των Γραφείων των Δ.Ο.Υ. της παραγράφου 1 της παρούσας απόφασης, εκκρεμείς υποθέσεις των Δ.Ο.Υ. με την υφιστάμενη διάρθρωση, ολοκληρώνονται από τα Τμήματα της παρούσας, στα οποία μεταφέρεται από τα υφιστάμενα Τμήματα ή Γραφεία η αρμοδιότητα, μαζί με το σχετικό αρχείο.

Εφημερίδα LEROS NEWS

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ