ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Σε συνέχεια της, από 21/7/2016, επιστολής μας προς το δήμαρχο Λέρου για το κοινωνικό παντοπωλείο, λάβαμε μια επιστολή από την κυρία Ευαγγέλου, που, ενώ έχει προσληφθεί ως «ειδική συνεργάτης» και όχι ως «κοινωνική λειτουργός» στο Δήμο μας, ανέλαβε προφανώς, την ευθύνη και απάντησε στην επιστολή μας, αντί για το δήμαρχο, ο οποίος τηρεί «σιγή ιχθύος» για το θέμα.
Στην επιστολή της, λοιπόν, η κυρία Ευαγγέλου, αφενός προσπαθεί εναγωνίως να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να εκθειάσει το έργο της, το οποίο εμείς ουδέποτε αμφισβητήσαμε και αφετέρου, ούτε λίγο, ούτε πολύ, μάς επιπλήττει, επειδή ασκούμε το καθήκον μας (συμπεριφορά, που την αφήνουμε ασχολίαστη). Ωστόσο καμία ουσιαστική απάντηση δε δίνει στα ερωτήματά μας. Δυστυχώς η κυρία Ευαγγέλου κλήθηκε να αναλάβει το βάρος μιας ευθύνης που δεν της αναλογεί, καλύπτοντας έτσι τις ευθύνες αυτών, που συστηματικά, καταπατούν και δε σέβονται, τα θεσμοθετημένα όργανα και τις Επιτροπές.
Επειδή το θράσος περισσεύει….
Επειδή κάποιοι νομίζουν ότι με ψευδολογήματα και υπεκφυγές μπορούν να συγκαλύπτουν τις ευθύνες τους…
Επειδή δε γνωρίζουμε, αν και κατά πόσο ο Δήμαρχος Λέρου έχει εκχωρήσει το δικαίωμα να απαντούν εξ ονόματός του, οι υφιστάμενοι του…
Επειδή έχουμε απευθύνει μια επιστολή προς τον ίδιο το δήμαρχο, και δεν απευθυνθήκαμε ποτέ σε κανέναν υπάλληλο, ως οφείλαμε να κάνουμε, ως αντιπολίτευση και ως μέλη μιας Επιτροπής…
Επειδή ο κύριος υπεύθυνος αυτής της ανεκδιήγητης κατάστασης προφανώς κρύβεται πίσω από την εναγώνια προσπάθεια, της υφισταμένης του, να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα…
Επειδή, καμία σοβαρή απάντηση δε λάβαμε σε κανένα από τα ερωτήματά μας…
Θα θέσουμε, μερικά επιπλέον ερωτήματα, θεωρώντας ότι αυτά θα συμβάλλουν στην καλύτερη κατανόηση εκ μέρους σας, της σοβαρότητας του θέματος, κάτι που δε φαίνεται να έχετε αντιληφθεί μέχρι τώρα, γι’ αυτό και συνεχίζετε να λειτουργείτε με την ίδια προχειρότητα, που χαρακτηρίζει όλες σας τις κινήσεις ως Δημοτική αρχή.
Σύμφωνα λοιπόν, με τον κανονισμό λειτουργίας του Κοινωνικού Παντοπωλείου (Αριθμός Απόφασης: 220/2012) η τελική κατάσταση δικαιούχων, που ο Κοινωνικός Λειτουργός του τμήματος θα καταρτίζει – θα εγκρίνεται από την Επιτροπή Λειτουργίας και θα προωθείται για ψήφιση στην Οικονομική Επιτροπή του Δήμου. – Πότε η Επιτροπή Λειτουργίας ενέκρινε καταστάσεις δικαιούχων; Πότε πήγαν προς ψήφιση τα προβλεπόμενα από τον Κανονισμό, στην Οικονομική Επιτροπή;
Η σχετική κατάσταση των δικαιούχων θα επανεξετάζεται δύο φορές το χρόνο, κατά τους μήνες Νοέμβριο και Μάιο και θα γίνονται οι ανάλογες διορθώσεις και αλλαγές από την Επιτροπή Λειτουργίας. – Πότε η Επιτροπή Λειτουργίας κλήθηκε να προβεί σε τέτοιες διορθώσεις και αλλαγές;
Οι προϋποθέσεις και ο χρόνος ένταξης ενός δικαιούχου στο πρόγραμμα και η επανένταξή του σε αυτό θα αξιολογούνται από την Επιτροπή Λειτουργίας με βάση συγκεκριμένα κριτήρια. – Πότε η Επιτροπή έκανε τέτοιες αξιολογήσεις;
Η ποσότητα που θα παραλαμβάνει ο κάθε εξυπηρετούμενος θα καθορίζεται κλιμακωτά, ανάλογα με την οικογενειακή κατάστασή του, σύμφωνα με απόφαση της Επιτροπής και θα εξαρτάται από τη διαθεσιμότητα των προϊόντων. – Πότε η Επιτροπή συνήλθε και πήρε τέτοιες αποφάσεις; Πότε ενημερώθηκε, κατά τα προβλεπόμενα, για την επάρκεια των ειδών και την ενδεχόμενη ενίσχυση ωφελούμενων, πέρα από τα οικονομικά κριτήρια; Ποιος ευθύνεται για τον παραγκωνισμό των μελών της Επιτροπής; Ποιος ευθύνεται για τη μή τήρηση του Κανονισμού λειτουργίας του κοινωνικού παντοπωλείου;
Επίσης, αληθεύει (σύμφωνα με μαρτυρίες πολιτών) ότι αρκετές φορές, κάποιες ποσότητες τροφίμων και ειδών του Κοινωνικού Παντοπωλείου, δε διανεμήθηκαν στους δικαιούχους, προκειμένου να εξοφληθεί με αυτά, μέρος του χρέους προς επαγγελματίες του νησιού, από τις κοινωνικές εκδηλώσεις του Δήμου;;;
Επιπροσθέτως, αιτούμαστε να μας δοθούν οι καταστάσεις των δικαιούχων του Κοινωνικού Παντοπωλείου, με όλες τις αλλαγές που έχουν γίνει σύμφωνα με τον Κανονισμό, από τον Σεπτέμβριο του 2014, καθώς και, οι ποσότητες των προϊόντων, που έχουν διατεθεί αναλυτικά, με βάση αυτούς τους καταλόγους, για αυτά τα δύο χρόνια. Επίσης, αιτούμαστε και τις αντίστοιχες καταστάσεις από το Δεκέμβριο του 2012, οπότε και ίσχυσε ο Κανονισμός, για να μπορούμε να προβούμε σε αξιολογικά συμπεράσματα και κρίσεις, για τον τρόπο λειτουργίας του κοινωνικού Παντοπωλείου, συνολικά από την ίδρυσή του.
Θα περιμένουμε, από το Δήμαρχο Λέρου να αντιληφθεί έστω και καθυστερημένα, τη σοβαρότητα του θέματος, να αναλάβει τις ευθύνες του και να δώσει απαντήσεις σε όλα τα καίρια ερωτήματά μας… ένα προς ένα!!!
Τα ερωτήματα λοιπόν της, από 21/7/2016 επιστολής μας, συνεχίζουν και υφίστανται… δεν είναι προσχηματικά και απαιτούν επίσημες και σοβαρές απαντήσεις! Τίποτα λιγότερο δεν μπορεί να γίνει δεκτό!!!!
Κατερίνα Εμμανουήλ
Παναγιώτης Κουμπάρος