• Δελτίο Τύπου της δημοτικής παράταξης “ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΡΟ”

    Δελτίο Τύπου της δημοτικής παράταξης “ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΡΟ”

    Αναγνώσεις: 122

Σε συνέχεια του Δελτίου Τύπου του Δημάρχου Λέρου(26/2/2016) και της σημερινής (4/3/2016) συνέντευξης, που ο ίδιος παραχώρησε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης, παραθέτουμε προς ενημέρωση των συμπολιτών μας, το πλήρες κείμενο της επιστολής, που αποστείλαμε ως Παράταξη στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες και αφορούσε στις μεθοδεύσεις, που ακολουθεί η Δημοτική Αρχή του τόπου κατά τη διαχείριση των οικονομικών του Δήμου μας.

Ευελπιστούμε ότι, όσοι γνωρίζουν στοιχειωδώς λίγο καλύτερα ελληνικά από εκείνα που αντιλαμβάνεται  ο Δήμαρχος, μπορούν με ευκολία να κατανοήσουν την ουσία των όσων καταγγέλλουμε και που ουδεμία σχέση έχουν με όσα διατείνεται ότι κατάλαβε ο δήμαρχος.

Tο πλήρες κείμενο της επιστολής έχει ως εξής:


Δημοτική Παράταξη

«Ελπίδα για τη Λέρο»

 ΛΕΡΟΣ  85400

Τηλ.: 697899335

Λέρος, 26-01-2016

ΠΡΟΣ: 1.  Υπηρεσία Επιτρόπου Ελεγκτικού Συνεδρίου

Νομού Δωδ/σου (υπόψη κ.  Επιτρόπου) Ιερού Λόχου 6, 85100 Ρόδος 

2. Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Δ/νση Οργάνωσης και Λειτουργίας Τοπικής Αυτ/σης Τμήμα Τοπικής Αυτ/σης

(υπόψη Γενικής Δ/ντριας Τοπικής Αυτ/σης)

Σταδίου 27, 10183 Αθήνα

3. Σώμα Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης

(υπόψη ειδικού γραμματέα)

Λεωφ.  Συγγρού 60,  11742 Αθήνα

4. Αποκεντρωμένη Δ/ση Αιγαίου

Γενική Δ/νση Εσ/κής Λειτουργίας

Δ/νση  Δ/κού- Οικ/κού Ν. Αιγαίου

Τμήμα Δ/σης Νομού  Δωδ/σου

(υπόψη κ. Γενικού Γραμματέα)

Πλατεία Ελευθερίας 85100 Ρόδος 

Κοινοποίηση

Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Κω

Ακτή Μιαούλη 2,  85300 Κως 

 

Αξιότιμες/οι Κυρίες/ιοι,

Με την παρούσα επιστολή θέλουμε να σας γνωστοποιήσουμε ορισμένα σοβαρά, κατά τη γνώμη μας, οικονομικά-διαχειριστικά θέματα στο Δήμο της Λέρου.

  1. – Με την αριθ. 59/2015 απόφαση δημάρχου Λέρου ανατίθεται απευθείας στον μηχανικό Μπερτζουάνη Ν.  η υπηρεσία «ερευνητική συνδρομή προσέγγισης εφικτότητας και χωροθέτησης εκπαιδευτικών δομών» με ποσό 4.499,64 €.                                                                            
  • Στις 12-08-2015 ο προϊστάμενος διεύθυνσης διοικητικών-οικονομικών υπηρεσιών Δήμου Λέρου, δεν θεωρεί το χρηματικό ένταλμα με αριθ. 418/2015, επειδή δεν αναφέρεται αδυναμία της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου και επιπλέον οι υπηρεσίες αυτές εμπίπτουν στις αρμοδιότητες της διεύθυνσης περιβάλλοντος δόμησης &τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου μας.
  • Την ίδια ημέρα με αρ. πρωτ. 3604/12-08-2015 έγγραφο, ο αντιδήμαρχος διοικητικών-οικονομικών υπηρεσιών εντέλει τον προϊστάμενο να  θεωρήσει το ανωτέρω ένταλμα.
  • Στις 02-09-2015 με το αρ. πρωτ. 3872 έγγραφο, ο προϊστάμενος του τμήματος εσόδων, περιουσίας και ταμείου του Δήμου, αρνείται να πληρώσει το συγκεκριμένο ένταλμα.
  • Στις 30-09-2015 εκδίδεται η αριθ. 18/2015 διαταγή πληρωμής από το Ειρηνοδικείο Λέρου, δίνοντας τη δυνατότητα στο Δήμο Λέρου να ασκήσει ένδικα βοηθήματα κατ αυτής.
  • Στις 13-10-2015 σε τακτική συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Λέρου και ενώ ο αντιπρόεδρος της Ο.Ε. ως εκπρόσωπος της μειοψηφίας έχει καθυστερήσει επί πεντάλεπτο την προσέλευση του, ο δήμαρχος εκτός ημερήσιας διάταξης εισάγει το θέμα με το χαρακτήρα του κατεπείγοντος και εισηγείται στα μέλη να ΜΗΝ ασκήσει ο Δήμος ένδικα μέσα, κάτι που τα μέλη κάνουν ομόφωνα αποδεκτό με την αριθ. 127/2015 απόφαση, αγνοώντας το έννομο συμφέρον του Δήμου. 
  1. – Ο τοπογράφος μηχανικός Ολυμπίτης Εμμανουήλ μετά από εκπόνηση μελέτης, καταθέτει λογαριασμό συνολικού ποσού 12.953,00 € ο οποίος θεωρήθηκε από την υπηρεσία και εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο με την αριθ. 6/2010 απόφαση.
  • Η οικονομική υπηρεσία του Δήμου αρνείται την εξόφληση του ποσού, αφού ο μηχανικός δεν προσκομίζει τιμολόγιο (με τους αναλογούντες φόρους και κρατήσεις) ή κάποιο άλλο νόμιμο παραστατικό.
  • Στις 16-10-2015 ο δικαστικός επιμελητής παραδίδει στο πρωτόκολλο του Δήμου την αριθ. 17/2015 διαταγή πληρωμής του ειρηνοδικείου Λέρου.
  • Ήδη όμως ο δήμαρχος στις 13-10-2015 στη συγκεκριμένη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής που προαναφέραμε, εισάγει και 2ο θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης, ως κατεπείγον, πάλι κατά την απουσία μας και εισηγείται να μην ασκηθούν ένδικα μέσα, κάτι που γίνεται αποδεκτό με την αριθ. 126/2015 ομόφωνη απόφαση, ζημιώνοντας το Δήμο με το αντίστοιχο ποσό. 
  1. – Με απευθείας ανάθεση ο δήμαρχος Λέρου με την 54/2013 απόφασή του, συνάπτει σύμβαση για παροχή υπηρεσίας «Θεσμοθέτηση λιμένα Αγίας Μαρίνας ως πύλης εισόδου-εξόδου» με ποσό 10.000,00€. Το ίδιο αντικείμενο την ίδια χρονική περίοδο είχε αναλάβει το δημοτικό λιμενικό ταμείο Πάτμου, στο οποίο υπάγεται και η Λέρος, ως το καθ’ύλην αρμόδιο.
  • Εύλογα το χρηματικό ένταλμα 32Α δεν θεωρείται από τον επίτροπο και επιστρέφει λόγω αναρμοδιότητας του δήμου.
  • Στις 19-05-2015 το ειρηνοδικείο Αθηνών, εκδίδει την αριθ. 8397/2015 διαταγή πληρωμής εις βάρος του δήμου.
  • Στις 11-11-2015 η οικονομική επιτροπή του δήμου  με την αριθ. 146/2015απόφ. της, αποφασίζει την εξόφληση της διαταγής πληρωμής, χωρίς πάλι να έχουν ασκηθεί ένδικα μέσα και με μειοψηφία των μελών της αντιπολίτευσης κ.κ. Κοντραφούρη και Μαυρουδή. 

Περαιτέρω αξίζουν να επισημανθούν τα ακόλουθα: Ως είναι γνωστό, οι ΟΤΑ και τα νομικά τους πρόσωπα έχουν καθήκον να προασπίζονται, τα συμφέροντά τους, μέχρις εξαντλήσεως των ενδίκων μέσων και βοηθημάτων και σε κάθε στάδιο των δικών αυτών.

Σύμφωνα με το αρ. 176 και την παρ.1ιγ άρθρο 72 του Ν. 3852/2010 η Οικονομική Επιτροπή αποφασίζει για την άσκηση όλων των ενδίκων βοηθημάτων και των ενδίκων μέσων.

Με βάση την παρ. 2 του ίδιου άρθρου για την προαναφερθείσα περίπτωση, η απόφαση λαμβάνεται ύστερα από γνωμοδότηση, η ανυπαρξία της οποίας συνεπάγεται ακυρότητα της απόφασης.

Προκειμένου για μισθολογικές απαιτήσεις κάθε μορφής, περιλαμβανομένων και των επιδομάτων, δεν είναι δυνατή η παραίτηση από την άσκηση ένδικων μέσων, ο εξώδικος συμβιβασμός και η κατάργηση δίκης, εκτός από τις περιπτώσεις που το νομικό ζήτημα έχει κριθεί με απόφαση ανώτατου δικαστηρίου.

Συνεπώς, η μη εξάντληση των ενδίκων μέσων στις δικαστικές διαφορές, που αναφύονται σύμφωνα με τα ανωτέρω αναφερόμενα, δύναται να ενεργοποιήσει από πλευράς σας τη διαδικασία των άρθρων 233 επομ. του ν. 3852/2010 περί πειθαρχικής ευθύνης αιρετών.

Με βάση την ανωτέρω ρύθμιση των άρ. 72 και 176 του Ν. 3852/2010, δόθηκε η δυνατότητα στους ΟΤΑ και στα ΝΠΔΔ αυτών, μεταξύ άλλων να μπορούν να αποφασίζουν για την άσκηση ή μη όλων των ένδικων βοηθημάτων και των ενδίκων μέσων, στα πλαίσια της αυτονομίας και της αυτοτέλειας που καθιερώνει το άρθρο 102 του Συντάγματος, στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού. Αυτονόητα δε η απόφαση της μη ασκήσεως ενδίκων μέσων αναμφίβολα πρέπει να λειτουργεί υπέρ του δημοσίου συμφέροντος του Δήμου, να είναι ειδικώς και εμπεριστατωμένα αιτιολογημένη για την εξυπηρέτηση πάγιων και διαρκών αναγκών του Δήμου και των δημοτών, ώστε να είναι απολύτως νόμιμη και συμβατή με την παρ. 2 του άρθρου 72 του ν. 3852/2010.

Επειδή οι αντίστοιχες περιπτώσεις διαταγών πληρωμής είναι αρκετές και δεν μπορούν να αναπτυχθούν σε μία επιστολή.

Επειδή η μέθοδος εξόφλησης τιμολογίων με διαταγές πληρωμής έχει γίνει πλέον «επιδημία» αλλά και μάστιγα για τα οικονομικά του Δήμου Λέρου.

Παρακαλούμε θερμά για τις δικές σας ενέργειες ενημερώνοντάς μας σχετικά για τις τυχόν ευθύνες αιρετών που προκύπτουν από τη συμμετοχή τους στη λήψη τέτοιων αποφάσεων.