back to top
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Απάντηση Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Πάτμου στον Δήμαρχο Λέρου

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥΑπάντηση Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Πάτμου στον Δήμαρχο Λέρου

Δελτίο τύπου εξέδωσε ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Πάτμου κ. Αθανάσιος Ελισσαίου ως απάντηση στα όσα αναφέρει ο Δήμαρχος Λέρου κ. Μιχάλης Κόλιας σε πρόσφατη επιστολή που είδε το φως της δημοσιότητας, σχετικά με την αποχώρηση των μελών που αντιπροσωπεύουν τη Λέρο στο Δ.Σ. του ΔΗ.ΛΙ.ΤΑ.Π

Πιο συγκεκριμένα, στο Δελτίο τύπου που εξέδωσε ο κ. Ελισσαίου, κάνει μια αναδρομή στα πεπραγμένα του ΔΗΛΙΤΑΠ μέχρι σήμερα, ενώ δεν αποδέχεται σε καμία περίπτωση τις ευθύνες που του προσάπτει ο Δήμαρχος Λέρου.

Αναλυτικότερα στο Δελτίο Τύπου του ΔΗΛΙΤΑΠ αναφέρονται τα εξής:

“Με αφορµή χθεσινές δηλώσεις αλλά και έγγραφο του ∆ηµάρχου Λέρου κ. Μιχαήλ Κόλια, ο οποίος για άλλη µια φορά προσπαθεί να καταλογίσει στο ∆ηµοτικό Λιµενικό Ταµείο Πάτµου την αποτυχία του να καθιερώσει το λιµάνι της Αγίας Μαρίνας ως Συνοριακό Σηµείο ∆ιέλευσης, ενώ είχε υποσχεθεί πως όλα θα είναι έτοιµα πριν από τα Χριστούγεννα, τονίζουµε ότι:

α) Το ∆Η.ΛΙ.ΤΑ.Π. από τις 25 Φεβρουαρίου 2011 συµφώνησε µε την θεσµοθέτηση του λιµένα Αγίας Μαρίνας ως Συνοριακού Σηµείου ∆ιέλευσης µε την προϋπόθεση ο ∆ήµος Λέρου να αναλάβει το κόστος για την κατασκευή ή συντήρηση της απαιτούµενης κτιριακής υποδοµής. Η Απόφαση αυτή λήφθηκε µε τη θετική ψήφο και της σηµερινής Αντιδηµάρχου Λέρου κ. Θεοφανίας Γιαννουκά – Κουµπάρου, αλλά και του πρώην ∆ηµάρχου κ. Ιωάννη Μαυρουδή.

β) Στις 24 Νοεµβρίου 2011 το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη γνωστοποίησε στο ∆ήµο Λέρου τις υποδοµές που χρειάζονται για να λειτουργήσει ο λιµένας Αγίας Μαρίνας ως συνοριακό σηµείο διέλευσης (µόνιµη περίφραξη, κτίριο µε πολλούς διαφορετικούς χώρους για γραφεία, θαλάµους ελέγχου, κρατητήριο κλπ). Στο χρονικό διάστηµα των δεκατεσσάρων (14) µηνών που µεσολάβησε, ο ∆ήµαρχος Λέρου κ. Μιχαήλ Κόλιας δεν κατασκεύασε καµία από αυτές τις υποδοµές, αν και είχε τη συναίνεση του ∆Η.ΛΙ.ΤΑ.Π.

γ) Ο ∆ήµος Λέρου είχε υποσχεθεί την διάθεση υπαλλήλων του που θα µπορούσαν να αναλάβουν καθήκοντα Υ.Α.Λ.Ε. και Α.Υ.Α.Λ.Ε. Λακκίου και Αγίας Μαρίνας µε µηδενικό κόστος για το ∆Η.ΛΙ.ΤΑ.Π. (µάλιστα σε συνεδρίαση του ∆.Σ. του ∆Η.ΛΙ.ΤΑ.Π. ο κ. Θεολόγος Βιρβίλης είχε αναφέρει τα ονόµατα των µηχανικών της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Χριστόδουλου Έλληνα και Ελευθερίου Παπαδόπουλου), όµως τελικά η υπόσχεση αυτή δεν έγινε πράξη. Εάν ο κ. ∆ήµαρχος µας εξασφαλίσει Υ.Α.Λ.Ε. και Α.Υ.Α.Λ.Ε. όπως δεσµεύτηκε, να είναι σίγουρος ότι οι διαδικασίες τουλάχιστον για τα λιµάνια της Λέρου θα είχαν προχωρήσει.

δ) Καµία επίσηµη πρόταση του ∆ήµου Λέρου δεν κατατέθηκε στην Υπηρεσία µας για τις διαδικασίες εφαρµογής του ISPS και την θεσµοθέτηση του λιµένα Αγίας Μαρίνας ως συνοριακού σηµείου διέλευσης και µάλιστα εντός σαράντα πέντε (45) ηµερών. Τέτοια πρόταση υπάρχει µόνο από την εταιρεία Aviamar (στην οποία εικάζουµε πως αναφέρεται ο κ. ∆ήµαρχος), που προθυµοποιείται να συνδράµει την Υπηρεσία µας ζητώντας απευθείας ανάθεση για τη σύνταξη των Α.Α.Λ..Ε. – Σ.Α.Λ.Ε. έναντι του… ευτελούς ποσού των 84.000 ευρώ µη συµπεριλαµβανοµένου του Φ.Π.Α. και µάλιστα µε προκαταβολή των 24.000 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Για την ιστορία και µόνο αναφέρουµε ότι το ∆Η.ΛΙ.ΤΑ.Π. µετά από διαγωνισµούς εξασφάλισε την εκπόνηση των ίδιων µελετών µε λιγότερα από τα µισά χρήµατα (41.300 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.). Πάντως, απορούµε πώς ο κ. ∆ήµαρχος υιοθετεί άκριτα την πρόταση αυτή, ενώ ξέρειότι η νοµοθεσία απαγορεύει απευθείας αναθέσεις για τέτοια ποσά. Αν έχει βρει κάποια νοµική φόρµουλα, έπρεπε τουλάχιστον να µας την είχε υποδείξει.

ε) Μας προκαλεί εντύπωση που ο κ. ∆ήµαρχος κατηγορεί τον Πρόεδρο του ∆Η.ΛΙ.ΤΑ.Π. για «απαράµιλλη γραφειοκρατία», ξεχνώντας ότι αυτή αποτελεί χαρακτηριστικό του κράτους στο οποίο όλοι ζούµε. Άραγε και για τις πλωτές εξέδρες που προµηθεύτηκε ο ∆ήµος Λέρου και τώρα σαπίζουν στο προαύλιο της Τεχνικής Υπηρεσίας του, επειδή ο κ. ∆ήµαρχος δεν κατάφερε να πάρει τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις για να τις τοποθετήσει (ενώ και ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου του έστειλε πίσω αθεώρητο το σχετικό Χρηµατικό Ένταλµα Πληρωµής) φταίει ο Πρόεδρος του ∆Η.ΛΙ.ΤΑ.Π.;

Κλείνοντας καλούµε τον κ. Κόλια να προβληµατισθεί: Μήπως τελικά ο λιµένας Αγίας Μαρίνας είναι µικρός για να καταστεί πύλη εισόδου – εξόδου; Μήπως οι απαιτούµενες υποδοµές θα καταστρέψουν το αρχιτεκτονικό ύφος του; Μήπως πρέπει να εξετάσει άλλες λύσεις πιο εφικτές; Μήπως πρέπει να σταµατήσει να προσπαθεί να φορτώσει κάθε αποτυχία του σε κάποιον άλλο;” 

Ο Πρόεδρος του ∆Η.ΛΙ.ΤΑ.Π.

Αθανάσιος Ελισσαίου

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ