Την πλήρη αδιαφορία της Ν.Δ. για το Αγαθονήσι, το οποίο οι κυβερνητικές επιλογές έχουν μετατρέψει σε παράδειγμα εγκατάλειψης λόγω της μη διασφάλισης της τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσής του, φέρνει με νέα Ερώτησή του στη Βουλή ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ και τ. Υφυπ. Πολιτισμού – Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης.
Στην Ερώτηση που απευθύνεται στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια, ο κ. Νικητιάδης επισημαίνει ότι ένα από τα πλέον ακριτικά νησιά της χώρας αφήνεται επανειλημμένως σε καθεστώς θαλάσσιου αποκλεισμού για μέρες, με κατοίκους, παιδιά, εργαζόμενους, επαγγελματίες και επισκέπτες να στερούνται πρόσβασης σε βασικά αγαθά, υπηρεσίες, υγεία και μετακινήσεις, παρά τη ρητή συνταγματική υποχρέωση για ειδική μέριμνα στις νησιωτικές περιοχές. Η Ερώτηση κατατέθηκε το Σάββατο 22 Νοεμβρίου.
Όπως αναφέρεται στο κείμενο της Ερώτησης, αντί η κυβέρνηση να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεση του Αγαθονησίου, με την προκήρυξη του ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (αριθ. πρωτ. 2252.1.1/69417/25/29-09-2025) μειώνει τα χειμερινά δρομολόγια της γραμμής 44 (Κάλυμνος–Λέρος–Αγαθονήσι–Πυθαγόρειο Σάμου) από 4 σε 3 την εβδομάδα, ενώ οι γραμμές 74α (Αγαθονήσι–Πυθαγόρειο Σάμου) και 74β (Αγαθονήσι–Αγία Μαρίνα Λέρου) παραμένουν αυστηρώς εποχικές, λειτουργώντας μόνο από 9-3-2026 έως 25-10-2026.
Ο κ. Νικητιάδης υπογραμμίζει ότι η σύνδεση με τη Σάμο είναι απολύτως κρίσιμη για την καθημερινότητα των κατοίκων, καθώς μέσω αυτής εξασφαλίζεται η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, η προμήθεια ειδών πρώτης ανάγκης, η εκπαίδευση, η επαγγελματική και εμπορική δραστηριότητα, καθώς και η εξυπηρέτηση σε δημόσιες υπηρεσίες. Κάθε διατάραξη αυτής της σύνδεσης, σημειώνεται, «παγώνει» την κοινωνική και οικονομική ζωή του νησιού, υπονομεύοντας τη βιωσιμότητά του και ενισχύοντας την τάση δημογραφικής ερήμωσης.
Συμφώνως με την Ερώτηση του Δωδεκανήσιου Βουλευτή, η μείωση των δρομολογίων επιτείνει τις συνέπειες της γεωγραφικής απομόνωσης, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες και σε περιόδους κακοκαιρίας, ενισχύοντας το αίσθημα ανασφάλειας και αβεβαιότητας και ωθώντας κατοίκους σε αναγκαστική απομάκρυνση από το νησί. Το Αγαθονήσι, όπως τονίζεται, «δεν ζητά χάρη, ζητά τα αυτονόητα: να μην αφεθεί στην ερημοποίηση». Η ακτοπλοϊκή πρόσβαση δεν αντιμετωπίζεται ως απλή διευκόλυνση αλλά ως όρος επιβίωσης για την τοπική κοινωνία και ζήτημα εθνικής κυριαρχίας σε μία από τις πιο ευαίσθητες ακριτικές περιοχές της χώρας.
Ο Γιώργος Νικητιάδης κατηγορεί ευθέως την κυβέρνηση ότι, αντί να στηρίζει στην πράξη την ακριτική νησιωτική Ελλάδα, συρρικνώνει τις γραμμές και τις συχνότητες δρομολογίων, αφήνοντας τους μόνιμους κατοίκους στο περιθώριο της κρατικής μέριμνας.
Ο Βουλευτής Δωδεκανήσου του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Νικητιάδης ερωτά τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλη Κικίλια:
- Προτίθεται να επαναφέρει το τέταρτο δρομολόγιο της γραμμής 44, Κάλυμνος-Λέρος-Αγαθονήσι-Πυθαγόρειο Σάμου;
- Σκοπεύει να εξετάσει την καθιέρωση των δρομολογίων της γραμμής 74α., δηλαδή Αγαθονήσι – Πυθαγόρειο Σάμου και επιστροφή, και 74β, δηλαδή Αγαθονήσι – Αγία Μαρίνα Λέρου και επιστροφή, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και όχι μόνον κατά τη θερινή περίοδο;
- Εξετάζει τρόπους ενίσχυσης των άγονων γραμμών, ώστε να διασφαλιστεί βιώσιμη και τακτική ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των ακριτικών νησιών;


















ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ
Λέρος: Ένταση, βαριές εκφράσεις και προαναγγελία μηνύσεων στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου
Λέρος: Εντυπωσιακό κλάδεμα των δέντρων στο νησί
Τιμόθεος Κωττάκης: Ο Δήμος Λέρου δίνει κίνητρα στους γιατρούς - Επιδοτεί με 400 ευρώ το ενοίκιο
Στο κόκκινο η ένταση στο Νοσοκομείο Λέρου: Τα Σωματεία Ιατρών - Εργαζομένων καταγγέλλουν κατάρρευση υποδομών και πολιτικές ευθύνες
Ένωση Ιατρών ΚΘΛ: "Καταγγελία - Ανακοίνωση για την απαράδεκτη και προσχηματική προκήρυξη ιατρικών θέσεων"