back to top
Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν σε νέα δεξαμενόπλοια

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠοιοι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν σε νέα δεξαμενόπλοια

 

Η μία είδηση διαδέχεται την άλλη για τις επενδύσεις Ελλήνων εφοπλιστών σε νεότευκτα δεξαμενόπλοια. Εκτός από τα μεγάλα, τα VLCC, το ενδιαφέρον συγκεντρώνουν και τα suezmax.

Τον Μάρτιο του 2023 το βιβλίο παραγγελιών δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου αντιπροσώπευε μόνο το 3,3% του υφιστάμενου στόλου, το χαμηλότερο σημείο από το 1996!. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του 2023 οι παραγγελίες για πλοία suezmax αυξήθηκαν ραγδαία και οι παραγγελίες για VLCC ακολούθησαν.

Μέχρι τον Φεβρουάριο του 2024 η αναλογία του βιβλίου παραγγελιών αργών δεξαμενόπλοιων προς τον στόλο είχε αυξηθεί στο 6,2%. Το 70% της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων που ξεκίνησαν να κατασκευάζονται το 2023 και αυτών που η κατασκευή άρχισε φέτος θα παραδοθεί μεταξύ του 2026 και του τέλους του 2027. Ως εκ τούτου, οι τιμές των ναύλων θα υποστηριχθούν από τη χαμηλή αύξηση του στόλου μέχρι τότε.

Τα στοιχεία αυτά φέρνουν και τη διατήρηση των υψηλών ναύλων για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η υγιής και ιδιαίτερα κερδοφόρα ναυλαγορά όπως και η μετατόπιση του εμπορίου προς μεγαλύτερες αποστάσεις μετά την κρίση Ουκρανίας – Ρωσίας και τώρα τον περιορισμό του εμπορίου από την Ερυθρά και τον Παναμά, είναι οι αιτίες που οι Έλληνες εφοπλιστές επενδύουν σημαντικά στα τανκερς.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Cardiff Marine του Γιώργου Οικονόμου και η Polembros Shipping που ελέγχεται από τον Σπύρο Πολέμη έχουν αναφερθεί ότι και οι δύο έχουν παραγγείλει δύο συν ένα πλοίο των 157.000 dwt στην Κίνα, αντίστοιχα. Το κόστος για την Cardiff ανέρχεται στα στα 83 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και  έτος παράδοσης το 2026. Η Polembros, με κλειστές ακόμα τις πληροφορίες για την τιμή των πλοίων, φαίνεται πως έχει συμφωνήσει για πρόωρη παράδοση το 2025, μετά από παρόμοια παραγγελία για δύο πλοία στο  ίδιο κινεζικό ναυπηγείο πέρυσι.

Οι παραγγελίες αυτές ακολουθούν την πιο πρόσφατη παραγγελία που έκλεισε επίσης η Dynacom του Γ. Προκοπίου για ένα “ζευγάρι” suezmaxes δεξαμενόπλοια, με κόστος 83 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και παράδοση το 2027.Αντίστοιχα και η Latsco του Πάρι Κασιδόκωστα παρήγγειλε τέσσερα δεξαμενόπλοια τύπου LR2 στη Hyundai Vietnam για 70 εκατομμύρια δολάρια το καθένα και παράδοση το 2027, ενώ η Chemnav του Παύλου Κορώνη συνήψε συμβόλαιο με ένα δεξαμενόπλοιο μεθανόλης 50.000 dwt στη Νότια Κορέα.

Πηγή: capital.gr

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ