ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – Την Τρίτη 22 Απριλίου, πραγματοποιήθηκε συνάντηση της ΠΝΟ με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, στα γραφεία της Ομοσπονδίας.
Οι εκπρόσωποι των σωματείων ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ ανέδειξαν διεξοδικά όλα τα προβλήματα που έχουν συσσωρευτεί και γιγαντωθεί, εξαιτίας της πολιτικής όλων των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων.
Κύριο θέμα αποτέλεσαν οι συνδυασμένοι παράγοντες που δημιουργούν σοβαρούς κινδύνους, κυρίως στην ακτοπλοΐα:
Όλα τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το αντιναυτεργατικό νομοθετικό πλαίσιο, εάν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα, υπονομεύουν την ασφάλεια και την προστασία της ζωής στη θάλασσα.
Επιπλέον, αναδείξαμε την τραγική κατάσταση που επικρατεί στις Υπηρεσίες Ναυτικών Μητρώων (ΥΝΜ), όπου εξυπηρετούνται μόλις 15 συνάδελφοι την ημέρα κατά προτεραιότητα και με τεράστιες δυσκολίες. Αυτό οδηγεί:
Αναδείχθηκε επίσης η απαράδεκτη κατάσταση στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, με τη διαχρονική απαξίωση και υποβάθμιση της. Την υπολειτουργία των ΑΕΝ, των ΚΕΣΕΝ και των σωστικών σχολών, που λειτουργούν χωρίς τον αναγκαίο εξοπλισμό και μόνιμους καθηγητές, την ίδια στιγμή που τα τρωκτικά της ιδιωτικής εκπαίδευσης, ξεπηδούν σα μανιτάρια σε κάθε ναυτότοπο της χώρας. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί και η έκθεση, που επιμελήθηκε και διαμόρφωσε το Ίδρυμα Ευγενίδη. Η έκθεση αυτή υποβαθμίζει τα διπλώματα των Β’ και Γ’ Πλοιάρχων και Μηχανικών, εντάσσοντας τα στο επίπεδα 5, όπου με βάση το ν.4763/2020, είναι ισότιμα με ΙΕΚ και Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας.
Τα προβλήματα είναι πολλά, γνωστά και οξυμένα. Απέναντι σε αυτά, η στάση του Υπουργού ήταν προκλητική. Όχι μόνο δεν δεσμεύτηκε για λύση σε κανένα από τα καίρια ζητήματα που τέθηκαν – ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια και τη ναυτική εργασία – αλλά επιχείρησε να πετάξει το μπαλάκι των πολιτικών ευθυνών, μεταθέτοντας τες στους κατά τόπους λιμενάρχες.
Για τα ζητήματα που αφορούν τη ναυτική εκπαίδευση, αλλά και συνολικά τη ζωή μας, αρκέστηκε σε ευχολόγια και «λύσεις» που δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές αγωνίες των ναυτεργατών, ούτε μπορούν να λύσουν τα ουσιαστικά ζητήματα που αφορούν την υποστελέχωση των σχολών, αλλά και των πλοίων, την προστασία των ανέργων ναυτεργατών και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Την ίδια στιγμή όμως, με το «καλημέρα» της ανάληψης των καθηκόντων του, έσπευσε να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των εφοπλιστών, εξαγγέλλοντας μείωση κατά 50% στα λιμενικά τέλη.
Τονίσαμε καθαρά ότι:
Το κράτος έχει συνέχεια και αυτή η συνέχεια σημαίνει διαρκή υποταγή όλων των κυβερνήσεων στις επιδιώξεις των εφοπλιστών.
Όταν πρόκειται για τις ανάγκες των ναυτεργατών, η απάντηση είναι «θα δούμε», χωρίς καμία ουσιαστική δέσμευση. Όταν πρόκειται για τα συμφέροντα των εφοπλιστών, η ανταπόκριση είναι άμεση.
Η στάση του Υπουργού δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας: πρόκειται για μια συνειδητή πολιτική επιλογή υπέρ των εφοπλιστών, σε βάρος των ναυτεργατών.
Καλούμε τους ναυτεργάτες, να δυναμώσουμε τον οργανωμένο αγώνα, με την ανάπτυξη πολύμορφων αγωνιστικών, απεργιακών κινητοποιήσεων, για ζωή και δουλειά με δικαιώματα, με κριτήριο τις δικές μας ανάγκες, ενάντια στην πολιτική των εφοπλιστών, της κυβέρνησης.
Συντονίζουμε την πάλη μας με Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, Συνδικάτα, συμμετέχοντας στην Πανελλαδική – Πανεργατική Απεργία την 1η Μάη.