ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ

  • Φόρτωση…
Navarone-ad

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

  • Λέρος: Διαψεύδει τον Μιχάλη Κόλια η Αντιδήμαρχος Ελένη Χέλμη για το Bodrum Cup

    Ο Γιωργος Ελενης σχολίασε: Θα θελα να ξερα πιο ειναι το τεράστιο πλήγμα για την Λερο; Τα περισσοτερα…
    18.10.2025
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»

    Ο Joanna Finn σχολίασε: You are right.
    11.10.2025
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»

    Ο Γιωργος σχολίασε: Οδοστρωτήρας εισαι Τιμοθεος!!!!!!! Τα ισοπεδωσες ολα και ολους!! Προχωρα εμπρος και εμεις ειμαστε μαζι…
    11.10.2025
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»

    Ο Λεριος σχολίασε: Εάν πάτε στον μόλο του Ξηρόκαμπου θα δείτε εκατοντάδες (δεν υπερβάλλω) πλαστικά μπουκάλια και…
    11.10.2025
  • Λέρος: Ξεχείλισε το ποτήρι στο Νοσοκομείο – Προσβλητική ανάρτηση εργαζομένου οδηγεί σε νομικές ενέργειες

    Ο Ιωαννης σχολίασε: Ε Ρε ρεζιλιαα..... και ρε παιδια μια ερωτηση ,οι συνδικαλιστες τι εχοτν να πουν…
    08.10.2025
kroupia leros
kiporama-leros

FOLLOW US

  • 3.829 Fans
  • 560 Followers
  • 592 Subscribers

INSTAGRAM PHOTOS

Follow us!

  • Δημοτικό Συμβούλιο Λέρου: Χωρίς απρόοπτα η συνεδρίαση του Σαββάτου – Δηλώσεις Δημάρχου Λέρου
--
Χωρίς απρόοπτα ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέρου, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025, στη 1:30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου Αλίντων.

Η συνεδρίαση περιλάμβανε ένα θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης και τρία τακτικά θέματα, τα οποία συζητήθηκαν και ψηφίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία.

Θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης
1α. Έγκριση των όρων που θέτει η Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στην απόφασή της (υπ’ αριθ. πρωτ. 14708/07-10-2025), σχετικά με την παραχώρηση χρήσης τμήματος του ακινήτου με ΑΒΚ 582 (Α/Α 97719), Ν. Δωδεκανήσου, στο Δήμο Λέρου.

1β. Εξουσιοδότηση του Δημάρχου Λέρου, κ. Τιμόθεου Κωττάκη, για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης μεταξύ της ΕΤΑΔ και του Δήμου Λέρου, καθώς και κάθε απαιτούμενου δικαιολογητικού.

Το θέμα εκτός ημερησίας διάταξης ψηφίστηκε ομόφωνα από το σώμα.

Τακτικά θέματα ημερήσιας διάταξης
1. Έγκριση της 7ης αναμόρφωσης προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος του Δήμου Λέρου, οικονομικού έτους 2025.

Το θέμα περιλαμβάνει σειρά σημαντικών χρηματοδοτήσεων και έργων για το νησί, όμως ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (Δεν ψηφίστηκε από την Αντιπολίτευση).

2. Εγγραφές και επανεγγραφές φιλοξενούμενων παιδιών στους παιδικούς σταθμούς Λακκίου και Καμάρας, για το σχολικό έτος 2025–2026.

3.Αίτηση του Αθλητικού Σωματείου “Αθλητικός Σύλλογος Ακαδημία Γυμναστικής Λέρου”, με αριθμό πρωτ. 73671/5-9-2025.

Τα δύο τελευταία θέματα εγκρίθηκαν ομόφωνα, καθώς αφορούσαν διαδικαστικά ζητήματα.

Δηλώσεις Δημάρχου Λέρου Τιμόθεου Κωττάκη μετά το πέρας της συνεδρίασης:
  • Τιμόθεος Κωττάκης: Αποκαταστάθηκε “ο οδοφωτισμός χωρίς μελέτη” στο φράγμα
---
Με σύγχρονες, ψηλές κολόνες οδοφωτισμού και με ιδιαίτερη έμφαση στην αισθητική αρμονία, αποκαταστάθηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έπειτα από σχετικό αίτημα του Δημάρχου Λέρου Τιμόθεου Κωττάκη, το έργο ηλεκτροφωτισμού του επαρχιακού οδικού δικτύου στην περιοχή του φράγματος.

Η αποκατάσταση του οδοφωτισμού πραγματοποιήθηκε από πιστοποιημένο συνεργείο, σύμφωνα με την εγκεκριμένη τεχνική μελέτη του έργου, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την ποιότητα της εγκατάστασης.

Πλέον, οι διερχόμενοι οδηγοί αλλά και οι πεζοί απολαμβάνουν βελτιωμένη ορατότητα και ισχυρότερο, ομοιόμορφο φωτισμό, γεγονός που αναβαθμίζει τόσο την οδική ασφάλεια όσο και τη συνολική εικόνα της περιοχής.

Με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Δήμαρχος Λέρου Τιμόθεος Κωττάκης αναφέρει:

"Αποκαταστάθηκε η ΑΣΦΑΛΕΙΑ , η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ και η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ του έργου στο φωτισμό της περιοχής του φράγματος στο Παρθένι .
Ολόκληρο το έργο χρηματοδοτήθηκε και κατασκευάστηκε εξολοκλήρου από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου .
Γιώργο Χατζημάρκο για μια ακόμη φορά σε ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!"
  • Αλλαγή στο δρομολόγιο του Blue Star Patmos την Τρίτη 14 Οκτωβρίου λόγω απεργίας
--
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»
---
Σε ζωντανή μετάδοση μίλησε σήμερα ο Δήμαρχος Λέρου, Τιμόθεος Κωττάκης, ανακοινώνοντας σημαντική εξέλιξη σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα της περιοχής του Ξηροκάμπου, που συνδέεται με τη λειτουργία της Κλειστής Ελεγχόμενης Δομής Λέρου (Hotspot).

Ο κ. Κωττάκης παρουσίασε αναλυτικά το ζήτημα της πύλης εισόδου - εξόδου του Κέντρου, o δρόμος του οποίου βρίσκεται μέσα στον οικισμό του Ξηροκάμπου, δημιουργώντας χρόνια προβλήματα στους κατοίκους της περιοχής.

Όπως δήλωσε, μετά από δίωρη συνάντηση που είχε στην Αθήνα με τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, Θάνο Πλεύρη, και κατόπιν εμπεριστατωμένων προτάσεων του Δήμου Λέρου, δόθηκε το “πράσινο φως” για τη μεταφορά της πύλης σε νέα θέση, στη δυτική πλευρά της Δομής, μέσω των Λεπιδών, με στόχο να αποσυμφορηθεί πλήρως ο Ξηρόκαμπος.

«Είναι μια πολύ σημαντική μέρα για τη Λέρο. Το πρόβλημα που ταλαιπώρησε για χρόνια τους κατοίκους του Ξηροκάμπου, βρίσκεται πλέον σε τροχιά οριστικής λύσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος.

Ο κ. Κωττάκης δεν παρέλειψε να εκφράσει τις θερμές ευχαριστίες του προς τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Θάνο Πλεύρη, καθώς και προς τον Γενικό Γραμματέα Δημήτριο Γλυμή.

Θέση για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων του Νοσοκομείου

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στις προγραμματισμένες συγκεντρώσεις των Ενώσεων Εργαζομένων και Ιατρών του Νοσοκομείου Λέρου, ξεκαθαρίζοντας πως δεν θα παρευρεθεί, αν και στηρίζει το δικαίωμα των εργαζομένων στη διεκδίκηση.

«Οι συγκεντρώσεις είναι ένα χρήσιμο εργαλείο πίεσης, όμως ο θεσμικός μου ρόλος δεν μου επιτρέπει να είμαι παρών σε εκδηλώσεις που αποκτούν κομματική χροιά. Σε τέτοιες παγίδες δεν πρόκειται να πέσω», δήλωσε ο Δήμαρχος.

Με τις σημερινές δηλώσεις του, ο κ. Κωττάκης σηματοδοτεί μια καθοριστική εξέλιξη για την καθημερινότητα των κατοίκων του Ξηροκάμπου, ενώ παράλληλα κρατά σαφείς αποστάσεις από κομματικές αντιπαραθέσεις, δίνοντας έμφαση στον θεσμικό του ρόλο και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του Δήμου.
  • Λέρος: Κινητοποιήσεις για το Νοσοκομείο – Κάλεσμα της Ένωσης Εργαζομένων
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
  • Λέρος: Ο Δήμαρχος τιμά τον Αντώνη Παπαδημητρίου – “Είναι μεγάλη τιμή για όλους μας”
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
  • Αντώνης Παπαδημητρίου: Ο πιο επιδραστικός Έλληνας της εποχής μας
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
  • Λέρος: Ξεχείλισε το ποτήρι στο Νοσοκομείο – Προσβλητική ανάρτηση εργαζομένου οδηγεί σε νομικές ενέργειες
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
Τρίτη 21 Οκτωβρίου, 2025
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
22 °c
Agia Marina
21 ° Τε
21 ° Πε
LEROS NEWS - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
  • ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ-VIDEO
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ENGLISH EDITION
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
  • ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ-VIDEO
  • ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ENGLISH EDITION
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε τα αποτελέσματα
LEROS NEWS - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Αρχική » ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ » Πώς στηρίζουμε τα παιδιά κατά την επιστροφή στο σχολείο;

Πώς στηρίζουμε τα παιδιά κατά την επιστροφή στο σχολείο;

Leros News Leros News
5 Σεπτεμβρίου 2025
- ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
Χρόνος ανάγνωσης: 9 Λεπτά
A A
0
Πότε ανοίγουν τα σχολεία – Οι αργίες της νέας χρονιάς
20
ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ
643
ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
Share on FacebookShare on Twitter

Η επιστημονική ομάδα του Μαζί για το Παιδί συνέταξε τον παρακάτω οδηγό για να βοηθήσει γονείς και φροντιστές να υποστηρίξουν τα παιδιά στην επικείμενη μετάβασή τους στην επόμενη σχολική τάξη ή/και εκπαιδευτική βαθμίδα.


Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας που τα παιδιά μας επιστρέφουν στα σχολεία τους. Τα παιδιά είναι πιθανό να βιώνουν ανάμεικτα συναισθήματα για την επιστροφή τους στα θρανία, από τη μία περιέργεια και προσμονή, από την άλλη αβεβαιότητα, κάποιο φόβο και μερικές φορές άγχος. Τα συναισθήματα αυτά είναι απολύτως φυσιολογικά και βελτιώνονται σχεδόν αμέσως για τα περισσότερα παιδιά ενώ μερικά παιδιά μπορεί να χρειαστούν κάποια παραπάνω βοήθεια. Γενικά, ως γονείς είναι σημαντικό να προετοιμαστούμε κατάλληλα, ώστε να διαχειριστούμε την πρόκληση αυτή.

Έχει παρατηρηθεί πως τα παιδιά εκδηλώνουν ανησυχίες για διάφορα θέματα που σχετίζονται με την επιστροφή στο σχολείο όπως είναι  η απόκτηση νέων φίλων και η διατήρηση των παλιών, η αλλαγή των εκπαιδευτικών και της διδακτέας ύλης, καθώς και η αύξηση του όγκου του διαβάσματος για το σπίτι. (Chedzoy & Burden, 2005· Tobbell, 2003). Το άγχος που μπορεί να νιώθουν τα παιδιά αυτή την περίοδο πολλές φορές εμφανίζεται (Σημάδια του άγχους που εμείς οι ενήλικες μπορούμε να αντιληφθούμε αυτήν την περίοδο είναι) με διάφορες σωματικές ενοχλήσεις χωρίς βιολογική αιτία, όπως πονοκέφαλοι, (δύσπνοια) δυσκολία στην αναπνοή και τρέμουλο (Szuhany & Simon, 2022), ενώ στη συμπεριφορά τους μπορεί να παρατηρήσουμε (μειωμένη ομιλητικότητα του παιδιού,  τάσεις απομόνωσης (απόσυρσης), όπως και τα πιο άμεσα αιτήματα για αποφυγή του σχολείου.) ότι μιλούν λιγότερο, απομονώνονται ή ζητούν πιο συχνά να μην πάνε σχολείο.

Διαβάστε επίσης:

Λέρος: Δικαιώνεται η Μάχη του Τιμόθεου Κωττάκη για το Νοσοκομείο – Πένθος για τον Δήμαρχο για την απώλεια του αδερφού του Θανάση Κωττάκη

Λέρος: Δικαιώνεται η Μάχη του Τιμόθεου Κωττάκη για το Νοσοκομείο – Πένθος για τον Δήμαρχο για την απώλεια του αδερφού του Θανάση Κωττάκη

21.10.2025
1.5k
Λειψοί: Δύο νέα σπίτια για γιατρούς και δύο για δημόσιους υπαλλήλους – Χρηματοδότηση 760.000€

Λειψοί: Δύο νέα σπίτια για γιατρούς και δύο για δημόσιους υπαλλήλους – Χρηματοδότηση 760.000€

21.10.2025
669

Ιδέες για το πώς να υποστηρίξουμε το παιδί…

1. Γενικές συμβουλές

  • Η προετοιμασία (είναι κομβική) παίζει καθοριστικό ρόλο.. Είναι σημαντικό να προϊδεάσουμε με διάφορους τρόπους το παιδί για το πώς θα μοιάζει ο πρώτος καιρός στο σχολείο. Έτσι, θα μπορέσει να νιώσει περισσότερη ασφάλεια και να οργανώσει μια καθημερινή ρουτίνα μέσα σ’ αυτό το νέο και άγνωστο περιβάλλον.(Η προετοιμασία είναι που θα το βοηθήσει να εξοικειωθεί και να προσχεδιάσει μία ρουτίνα μπροστά στο άγνωστο).
  • (Βρίσκουμε) Μπορούμε να βρούμε ήρεμες στιγμές μέσα στη μέρα για να ρωτήσουμε το παιδί μας για το πώς αισθάνεται με την επικείμενη επιστροφή του στα θρανία. Προτιμούμε ανοιχτές ερωτήσεις («Πώς αισθάνεσαι;», «Τι σε προβληματίζει;») αντί για κλειστές που απαντώνται με ναι ή όχι («Είσαι καλά;»). Οι ανοιχτές ερωτήσεις βοηθούν το παιδί να ξετυλίξει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του (Wasik & Hindman, 2013).
  • Είναι σημαντικό να ακούμε με προσοχή τα συναισθήματα του παιδιού, όποια κι αν είναι αυτά, χρησιμοποιώντας φράσει όπως «Καταλαβαίνω πως λυπάσαι που τελείωσε το καλοκαίρι» ή «Καταλαβαίνω ότι φοβάσαι γιατί δεν ξέρεις πώς ακριβώς θα είναι αυτή η χρονιά».
  • Καλό είναι ως γονείς να διευκολύνουν το παιδί σε θέματα που του δημιουργούν ανησυχία(προλαμβάνουμε κοινές εστίες άγχους), όπως είναι η διατήρηση των σχολικών φίλων. Παραδείγματος χάριν, το διάστημα των διακοπών μπορούμε να (διευκολύνουμε)ενθαρρύνουμε το παιδί να επικοινωνεί με τους φίλους του, είτε με ένα τηλεφώνημα είτε κανονίζοντας να συναντηθούν (να τηλεφωνεί στους φίλους του και να συζητούν ή να συναντηθούν). Η διατήρηση των επαφών με τους φίλους βοηθάει στην ομαλή επιστροφή του παιδιού στη σχολική αίθουσα.
  • Εξηγούμε πως είναι φυσιολογικό να ανησυχεί σχετικά με την αλλαγή και μοιραζόμαστε δικές μας εμπειρίες. (π.χ. «Θυμάμαι πόση αγωνία είχα κι εγώ την πρώτη μέρα»). Το παιδί καθησυχάζεται, όταν καταλαβαίνει πως και οι ενήλικες έχουν βιώσει ανάλογα συναισθήματα και έχουν καταφέρει να τα διαχειριστούν. Επιπλέον, μπορούμε να (ανατρέξουμε μαζί με το παιδί μας σε) να βοηθήσουμε το παιδί μας να θυμηθεί κάποια προηγούμενη αλλαγή, την οποία κατάφερε να διαχειριστεί (στην οποία ανταπεξήλθε) και από την οποία μπορεί να (αντλήσει) ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του.
  • (Αναλογιζόμαστε το δικό μας άγχος και τις δικές μας προσδοκίες.)Είναι σημαντικό να σκεφτόμαστε και το δικό μας άγχος καθώς και τις δικές μας προσδοκίες. Είναι (φυσικό)απολύτως φυσιολογικό ως γονείς να (αγωνιούμε για την προσαρμογή του παιδιού στο σχολείο)ανησυχούμε για το πώς το παιδί μας θα προσαρμοστεί στο σχολείο, ωστόσο πολλές φορές η (αγωνία εντείνεται από μη ρεαλιστικές προσδοκίες) ανησυχία αυτή μπορεί να γίνει πιο έντονη όταν οι προσδοκίες μας είναι μη ρεαλιστικές. Δεν είναι συνετό να περιμένουμε από ένα παιδί να κάνει τα πάντα από τις πρώτες εβδομάδες! Χρειάζεται ενθάρρυνση, ψυχραιμία, εμπιστοσύνη (στην ανθεκτικότητά του)στις δυνατότητές του και  αναγνώριση των προσπαθειών του.
  • Επίσης, είναι βοηθητικό να αναφερόμαστε και στις θετικές και ευχάριστες πτυχές του σχολείου, όπως η αλληλεπίδραση με τους συμμαθητές και τους φίλους του, οι εκδρομές, τα σχολικά πάρτι, η μουσική και τα αθλήματα.
  • Τέλος, όσο σημαντικές είναι οι συζητήσεις, καλό είναι να αποφεύγουμε να γίνονται συνεχώς ή να επαναλαμβάνονται με σκοπό να καθησυχάζουμε το παιδί κάθε φορά που νιώθει άγχος (θα πρέπει να αποφύγουμε να είναι ατέρμονες ή να είναι μια διαρκώς επαναλαμβανόμενη προσπάθεια να καθησυχασθεί το άγχος του παιδιού). Αν μιλάμε συνεχώς για το ίδιο θέμα, αυτό μπορεί να ενισχύσει το άγχος. (Οι συζητήσεις χωρίς όρια μπορούν να κάνουν το άγχος χειρότερο). Επιλέξτε μια συγκεκριμένη μέρα και ώρα που θα έχετε κι εσείς και το παιδί την απαραίτητη ηρεμία για μια τέτοια συζήτηση και ενθαρρύνεται το παιδί να ασχοληθεί με μια ευχάριστη δραστηριότητα (π.χ. να πάει να παίξει) αντί να κάνουμε την ίδια συζήτηση ξανά και ξανά. (Διαλέξτε μια στιγμή στην ημέρα που έχετε την ηρεμία για τέτοια συζήτηση και δώστε την δυνατότητα στο παιδί για εναλλακτικές δραστηριότητες (π.χ. να πάει να παίξει) αντί για επαναλαμβανόμενες συζητήσεις.)

2. Την εβδομάδα πριν την έναρξη του σχολικού έτους

Μπορείτε να χρειαστεί να κάνετε τα εξής:

  • Περιγράφουμε με απλό τρόπο πώς θα μοιάζουν οι πρώτες ημέρες στο σχολείο. Είναι βοηθητικό να φτιάξουμε μαζί ένα απλό ημερήσιο πρόγραμμα όπου θα δείχνουμε τι περίπου θα κάνει μέσα στη μέρα. (Σε αυτήν την κατεύθυνση μπορεί να βοηθήσει η δημιουργία ενός προγράμματος, στο οποίο θα απεικονίζονται αδρά οι δραστηριότητες του παιδιού μέσα στη μέρα.)
  • Σε περιπτώσεις που το παιδί έχει ήδη έντονο άγχος μπορούμε να περπατήσουμε παρέα με το παιδί προς και από το σχολείο του μια-δυο φορές, καθώς η διαδρομή αυτή αποτελεί σημαντικό κομμάτι του πώς θα κυλούν οι ημέρες του.
  • Καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει προς το τέλος του, αρχίζουμε σταδιακά να μεταφέρουμε το πρωινό ξύπνημα του παιδιού όλο και πιο νωρίς -όσο πιο κοντά γίνεται στην ώρα (έγερσης) ξυπνήματος για το σχολείο- προκειμένου να τη συνηθίσει.
  • Διαλέγουμε μαζί με το παιδί την σχολική τσάντα και την εξοπλίζουμε με κάποια βασικά αντικείμενα (τετράδια, κασετίνα, μολύβια), σημειώνοντας το όνομα του παιδιού επάνω. Αυτή η δραστηριότητα λειτουργεί ως μια τελετουργία που συμβολίζει τη νέα αρχή. (Η επιλογή και η προετοιμασία της τσάντας αποτελεί μία τελετουργία που σηματοδοτεί τη νέα αρχή). Προτρέπουμε το παιδί (Προσκαλούμε) το παιδί να σκεφτεί αν υπάρχει και κάποιος άλλος τρόπος που το ίδιο θα ήθελε να σηματοδοτήσει αυτή τη μετάβαση (π.χ. δημιουργία κολάζ, γράψιμο σε ημερολόγιο, οικογενειακή δραστηριότητα κλπ.).
  • Ενθαρρύνουμε τις συναντήσεις και τις συνομιλίες με τους φίλους και συνομηλίκους! Συζητάμε την αξία της αληθινής φιλίας και της καλοσύνης. Οι ευχάριστες αλληλεπιδράσεις ενισχύουν τόσο τη διάθεση, όσο και το αίσθημα του ανήκειν. (Maunder & Monks, 2019).

3. Το βράδυ πριν την 1η ημέρα του σχολείου

  • Ρυθμίζουμε τα ξυπνητήρια μας 15-20 λεπτά νωρίτερα από το χρόνο που (εκτιμούμε) πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητος. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγουμε την πίεση χρόνου, η οποία μπορεί να προκαλέσει επιπλέον άγχος τόσο στο παιδί όσο και σε εμάς, επηρεάζοντας αρνητικά την διάθεσή μας και την πρωινή μας συνεργασία. (Η οποιαδήποτε πίεση χρόνου μπορεί να αυξήσει το άγχος τόσο του παιδιού, όσο και το δικό μας, οδηγώντας σε αρνητική διάθεση και προστριβές.)
  • Αποφεύγουμε τη χρήση κινητού/υπολογιστή για τουλάχιστον δύο ώρες πριν από την ώρα του ύπνου.
  • Εάν το παιδί εκφράσει συγκεκριμένες ανησυχίες (π.χ. μήπως αργήσει, μήπως δεν βρει την τάξη του ή δεν ξέρει με ποιον να καθίσει), συνεργαζόμαστε για να (καταρτίσουμε) οργανώσουμε ένα σχέδιο. Ακούμε προσεκτικά ή καταγράφουμε μαζί τις ανησυχίες του και εξετάζουμε διάφορες πιθανές λύσεις. Στη συνέχεια, ενθαρρύνουμε το παιδί να επιλέξει τη λύση που του ταιριάζει περισσότερο για να τη δοκιμάσει.
  • Αφήνουμε το ίδιο το παιδί να επιλέξει ρούχα (κατάλληλα για τον καιρό) από το προηγούμενο βράδυ και όχι το πρωί που μάλλον θα είμαστε όλοι πιο αγχωμένοι.

4. Την 1η ημέρα του σχολείου

  • Κατά την επιστροφή του παιδιού από το σχολείο δίνουμε χώρο και χρόνο ώστε να μοιραστεί το ίδιο όσα θέλει και χρειάζεται, χρησιμοποιώντας ερωτήσεις ανοιχτού τύπου («Πώς σου φάνηκε η πρώτη μέρα;», «Τι ήταν αυτό που σου άρεσε περισσότερο σήμερα στο σχολείο;»). Αν δούμε ότι είναι προβληματισμένο ή θλιμμένο, είναι σημαντικό να παραμείνουμε ψύχραιμοι και να μην το βομβαρδίσουμε με ερωτήσεις. Αν δεν επιθυμεί να μιλήσει εκείνη τη στιγμή, το σεβόμαστε και δηλώνουμε ότι είμαστε διαθέσιμοι μας μιλήσει όποτε εκείνο νιώσει έτοιμο. (Εφόσον δεν θέλει να συζητήσει, δηλώνουμε τη διαθεσιμότητά μας να το ακούσουμε οποιαδήποτε στιγμή). Παρεμβαίνουμε μόνο όταν παρατηρήσουμε ότι η πεσμένη διάθεση και για τις επόμενες μέρες. (να επαναλαμβάνεται.)

5. Τις πρώτες ημέρες στο σχολείο

  • Τηρούμε ένα σαφές (χρονοδιάγραμμα) πρόγραμμα όσον αφορά τον χρόνο που περνά το παιδί στις οθόνες.
  • Φροντίζουμε ώστε το παιδί να (αναπαύεται επαρκώς.)κοιμάται και να ξεκουράζεται όσο χρειάζεται.
  • Ολοκληρώνουμε το διάβασμα το αργότερο ως το απόγευμα, διότι τη νύχτα το παιδί δυσκολεύεται να συγκεντρωθεί και να θυμάται όσα διαβάζει. (οι μνημονικές ικανότητες εξασθενούν και το παιδί δυσκολεύεται να διατηρήσει την προσοχή του.)
  • Εγγράφουμε το παιδί σε ομαδικά αθλήματα ή μαθήματα χορού, για να ενισχύσουμε την κοινωνικοποίησή του.

Συχνές Απορίες

-Τι κάνω όταν το παιδί μου δεν θέλει να επιστρέψει στο σχολείο;

Είναι σημαντικό να μην υποχωρούμε όταν το παιδί δε θέλει να πάει στο σχολείο, γιατί έτσι είναι πιο πιθανό να το ξαναζητήσει (υποχωρήσετε, διότι με αυτόν τον τρόπο θα είναι πιο πιθανό το παιδί να επαναλάβει το αίτημά του για άρνηση του σχολείου.) Δεν απειλούμε και δεν βάζουμε τιμωρίες. Αντίθετα αναγνωρίζουμε τα δύσκολα συναισθήματά του, δείχνοντας κατανόηση και εξηγώντας του παράλληλα πόσο σημαντικό είναι να τηρούμε τις υποχρεώσεις μας ενώ έχει σημασία να ρωτάμε πώς μπορούμε να το βοηθήσουμε να νιώσει καλύτερα πριν την επιστροφή στην τάξη. (Αναγνωρίζουμε τα αισθήματα του παιδιού για το σχολείο, εξηγώντας του πόσο σημαντικό είναι να τηρούμε τις υποχρεώσεις μας και ρωτώντας πώς μπορούμε να το βοηθήσουμε πριν την επιστροφή του στις σχολικές αίθουσες.) Κάποια παιδιά μπορεί να εκφράσουν έντονη άρνηση (παρουσιάσουν έντονα συναισθήματα άρνησης) να πάνε στο σχολείο. Ξέρουμε όμως πως όσο περισσότερο αποφεύγουν το σχολείο τόσο πιο δύσκολη γίνεται η επιστροφή τους, με αρνητικές συνέπειες στην ψυχολογία  και την σχολική τους πρόοδο. (η πιθανότητα ότι κάθε μέρα που αποφεύγεται το σχολείο αυξάνεται περισσότερο η πιθανότητα το παιδί να μην ξαναγυρίσει στο σχολείο, με όλες τις ψυχολογικές και ακαδημαϊκές επιπτώσεις που αυτό συνεπάγεται.)

-Πώς προετοιμαζόμαστε για τα μαθήματα της καινούργιας χρονιάς;

Χρησιμοποιείστε τα βιβλία διακοπών που έχουν εκπαιδευτικό και παιδαγωγικό περιεχόμενο, (Αξιοποιείτε τα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά βιβλία διακοπών), ώστε το παιδί να προετοιμαστεί για τη νέα σχολική χρονιά με τρόπο δημιουργικό κι ευχάριστο. (για τις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς με ευχάριστο και δημιουργικό τρόπο.) Δώστε έμφαση σε κομμάτια της ύλης που τον δυσκόλεψαν την προηγούμενη χρονιά. Με την επανάληψη, βοηθάτε το παιδί να καλύψει τα πιθανά κενά, ώστε να είναι πιο έτοιμο για τα καινούρια μαθήματα. (Εστιάζετε σε σημεία της σχολικής ύλης που ενδεχομένως να δυσκόλεψαν το παιδί κατά το προηγούμενο έτος. Μέσω της επανάληψης φροντίζετε να μειώσετε όσο το δυνατόν περισσότερο τα κενά και τις ελλείψεις στη διδακτέα ύλη των προηγούμενων τάξεων.)

-Ποιο είναι το ιδανικό πρόγραμμα ύπνου για το παιδί μου;

Η τήρηση ενός σταθερού προγράμματος ύπνου είναι απαραίτητη για τη σωματική και πνευματική ευεξία του παιδιού, όπως η καλή διατροφή και η άθληση. Συνήθως τα παιδιά του δημοτικού χρειάζονται από 9 έως 11 ώρες ύπνου την ημέρα, ενώ για τους εφήβους αρκούν 8 έως 10 ώρες (Chaput κ.α., 2018). Προσπαθήστε να τηρείτε το πρόγραμμα ύπνου ακόμη και τα Σαββατοκύριακα, προκειμένου να δημιουργήσετε μία σταθερή ρουτίνα στη ζωή του παιδιού.

-Πώς προστατεύω το παιδί μου από φαινόμενα, όπως ο σχολικός εκφοβισμός;

Όταν το παιδί σας βρίσκεται στο σχολείο, υπεύθυνο για την ασφάλεια και την προστασία του είναι το ίδιο το σχολείο. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να έχετε μια  καλή σχέση και συνεργασία με τους δασκάλους και τον σχολικό σύμβουλο. Αν παρατηρήσετε κάτι περίεργο ή ανησυχητικό στη συμπεριφορά του παιδιού, (Ως εκ τούτου θα είναι προς όφελός σας να έχετε μία καλή συνεργασία με το εκπαιδευτικό προσωπικό και τον σχολικό σύμβουλο. Εάν παρατηρήσετε οποιαδήποτε ασυνήθιστη ή προβληματική συμπεριφορά στο παιδί σας,) μη διστάσετε να απευθυνθείτε στην ψυχολόγο και τον κοινωνικό λειτουργό του σχολείου. Η επαφή και η συχνή επικοινωνία με άλλους γονείς μπορεί επίσης να είναι βοηθητική. (Η συνεργασία και η τακτική επικοινωνία με άλλους γονείς μπορεί επίσης να αποβεί βοηθητική.)

-Πώς παρακολουθώ την εξέλιξη του παιδιού μου, δίχως να το πιέζω;

Προσπαθήστε να έχετε μια καλή συνεργασία με τους δασκάλους του παιδιού, έτσι ώστε να παραμένετε ενημερωμένοι για την σχολική του πορεία. Είναι σημαντικό να δείχνετε ενδιαφέρον για την καθημερινότητα του παιδιού στο σχολείο, χωρίς όμως να το πιέζετε με ερωτήσεις, καθώς ο υπερβολικός και αυστηρός έλεγχος μπορεί να προκαλέσει άγχος και δυσφορία στο παιδί για το σχολείο. (Επιδιώξτε την άμεση συνεργασία με τους δασκάλους του παιδιού, ώστε να παραμένετε ενημερωμένοι. Συζητήστε με το παιδί για την καθημερινότητά του στο σχολείο, δίχως να το βομβαρδίζετε με ερωτήσεις. Ο υπερβολικός και αυστηρός έλεγχος μπορεί να ενισχύσει τα αρνητικά αισθήματα του παιδιού για το σχολείο.) Ενθαρρύνετε το παιδί να παίρνει πρωτοβουλίες και να οργανώνει μόνο του σταδιακά το διάβασμά του, προσφέροντας βοήθεια μόνο όταν σας το ζητήσει.  (Παροτρύνετε το παιδί να αναλάβει πρωτοβουλίες και βοηθήστε το να αυτονομηθεί στην διαδικασία του διαβάσματος, προσφέροντας στήριξη μόνο εφόσον σας ζητηθεί από το ίδιο.)

-Με ποιον τρόπο μπορώ να βοηθήσω στην κοινωνικοποίηση του παιδιού μου;

Εκτός από την εγγραφή του σε ομαδικά αθλήματα και δημιουργικές εξωσχολικές δραστηριότητες, είναι σημαντικό να δώσετε στο παιδί την ευκαιρία να καλέσει τους φίλους του στο σπίτι ή να τους επισκεφθεί. Οργανώστε ομαδικές δραστηριότητες εκτός του σχολείου (π.χ. βόλτες στην εξοχή, επίσκεψη στον κινηματογράφο), για να βοηθήσετε στη σύσφιξη των σχέσεων του παιδιού με τους φίλους του.

Με την κατάλληλη υποστήριξη, όλα τα παιδιά έχουν την ικανότητα να διαχειριστούν με επιτυχία τη (μετάβαση πίσω) επιστροφή στο σχολείο. Αν όμως οι γονείς-φροντιστές παρατηρούμε αλλαγές και έντονες σωματικές ενοχλήσεις, όπως επίμονο πόνο στην κοιλιά, δυσκολία στον ύπνο, μειωμένη όρεξη ή απομόνωση από τους άλλους τότε είναι καλό να μιλήσουμε με κάποιον ειδικό ψυχικής υγείας, καθώς αυτά μπορεί να είναι πρώτα σημάδια έντονου άγχους. (Ωστόσο, εάν οι γονείς – φροντιστές παρατηρούμε επίμονες αλλαγές κι ενοχλήσεις όπως πχ. έντονο κοιλιακό άλγος, συνεχόμενες αϋπνίες και μείωση της όρεξης, κοινωνική απομόνωση, τότε καλό είναι να διερευνήσουμε αυτά τα πρώιμα σημάδια έντονου άγχους με έναν ειδικό ψυχικής υγείας.)

Σε περίπτωση που τα προβλήματα άγχους επιμένουν πέρα από τις πρώτες μέρες  ή είναι πολύ έντονα και κυρίως αν οδηγούν στην αποφυγή του σχολείου είναι σημαντικό να ζητήσετε την βοήθεια κάποιου ειδικού.

Μην διστάσετε να απευθυνθείτε στη Τηλεφωνική Γραμμή 11525 του Μαζί για το Παιδί, η οποία προσφέρει δωρεάν συμβουλευτική Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-19:00 ή να απευθυνθείτε σε ειδικό που γνωρίζετε.


Βιβλιογραφία

  • Chaput, J. P., Dutil, C., & Sampasa-Kanyinga, H. (2018). Sleeping hours: what is the ideal number and how does age impact this?. Nature and science of sleep, 421-430. https://doi.org/10.2147/NSS.S163071
  • Chedzoy, S. M., & Burden, R. L. (2005). Making the move: Assessing student attitudes to primary-secondary school transfer. Research in education, 74(1), 22-35. https://doi.org/10.7227/RIE.74.3
  • Maunder, R., & Monks, C. P. (2019). Friendships in middle childhood: Links to peer and school identification, and general self‐worth. British Journal of Developmental Psychology, 37(2), 211-229. https://doi.org/10.1111/bjdp.12268
  • Szuhany, K. L., & Simon, N. M. (2022). Anxiety disorders: a review. Jama, 328(24), 2431-2445. https://doi.org/10.1001/jama.2022.22744
  • Tobbell, J. (2003). Students’ experiences of the transition from primary to secondary school. Educational and Child Psychology. https://doi.org/10.53841/bpsecp.2003.20.4.4
  • Wasik, B. A., & Hindman, A. H. (2013). Realizing the Promise of Open‐Ended Questions. The Reading Teacher, 67(4), 302-311. https://doi.org/10.1002/trtr.1218

—————-

Λίγα λόγια για τη Γραμμή 115 25 & το Συμβουλευτικό Κέντρο του «Μαζί για το Παιδί»

Το 2009 για πρώτη φορά η Συμβουλευτική Γραμμή 11525 του «Μαζί για το Παιδί» δέχτηκε την πρώτη τηλεφωνική κλήση. Έως σήμερα, συστηματικά και με συνέπεια, παρέχει δωρεάν συμβουλευτικές υπηρεσίες σε γονείς, έφηβους και εκπαιδευτικούς, στηρίζοντας χιλιάδες οικογένειες σε θέματα που αφορούν τα παιδιά από 0 έως 18 ετών σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Η λειτουργία της Συμβουλευτικής Γραμμής 11525 του «Μαζί για το Παιδί» αναδεικνύεται ως ένα σημαντικό εργαλείο στον τομέα της ψυχοκοινωνικής υποστήριξης στη χώρα μας.  Από το 2017 είναι μέλος του Διεθνούς Δικτύου Τηλεφωνικών Γραμμών για τη Στήριξη του Παιδιού (Child Helpline International) που έχει ως σκοπό την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών και νέων παγκοσμίως και αριθμεί 181 μέλη-τηλεφωνικές γραμμές για τη στήριξη του παιδιού σε 147 χώρες διεθνώς.

Η Γραμμή 115 25 είναι στελεχωμένη από έμπειρη επιστημονική ομάδα και εκπαιδευμένους εθελοντές με συνεχή κλινική εποπτεία. Τηρείται το απόρρητο και όλες οι κλήσεις είναι επώνυμες, εμπιστευτικές και δεν ηχογραφούνται. Οι κλήσεις είναι δωρεάν από οποιοδήποτε πάροχο σταθερής/κινητής τηλεφωνίας.

Οι ωφελούμενοι λαμβάνουν πολύπλευρη στήριξη καθώς οι υπηρεσίες της Γραμμής 11525 συνδυάζουν την τηλεφωνική με την δια ζώσης συμβουλευτική. Όσο αναφορά τις κλήσεις, το στοιχείο που διαφοροποιεί την προσφερόμενη υπηρεσία είναι πως οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα των 10 επαναληπτικών συμβουλευτικών κλήσεων διάρκειας 50 λεπτών με τον ίδιο σύμβουλο ψυχικής υγείας.

Πέρα από τις τηλεφωνικές συνεδρίες, η Γραμμή 115 25 συμπληρώνεται από το Συμβουλευτικό Κέντρο, όπου προσφέρονται διαδικτυακά ή με φυσική παρουσία:

  • Ολοκληρωμένος κύκλος συμβουλευτικών συνεδριών
  • Ομάδες στήριξης γονέων
  • Ψυχο-εκπαιδευτικά σεμινάρια συγκεκριμένης θεματολογίας σε γονείς/ εκπαιδευτικούς /εφήβους

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα www.mazigiatopaidi.gr ή επικοινωνήστε στο τηλέφωνο 115 25.

Ωράριο λειτουργίας και επικοινωνία

Η πανελλαδική «Γραμμή 115 25» του Μαζί για το Παιδί λειτουργεί, από Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-19:00.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 11525, email: 11525@mazigiatopaidi.gr

—————-

Λίγα λόγια για το «Μαζί για το Παιδί»:

Το «Μαζί για το Παιδί» εργάζεται από το 1996 για την προστασία χιλιάδων παιδιών στη χώρα μας. Προσφέρει ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών με στόχο κάθε παιδί σε κάθε γωνιά της Ελλάδας να έχει πρόσβαση σε βιώσιμες συνθήκες διαβίωσης και σε ίσες ευκαιρίες. Το έργο του «Μαζί για το Παιδί» επικεντρώνεται στην καταπολέμηση της φτώχειας, στην υγεία και στην ψυχική υγεία, στην εκπαίδευση, στην στήριξη των σωματείων-μελών που απαρτίζουν την Ένωση «Μαζί για το Παιδί», καθώς και στην υποστήριξη πληθυσμών που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές.

Είναι μια Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία (ΑΜΚΕ), που λειτουργεί με τις αρχές της οικονομικής διαφάνειας. Στηρίζεται σε πόρους από χορηγίες εταιρειών, δωρεές ιδιωτών, έσοδα από προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και από τη διοργάνωση πολιτιστικών, αθλητικών και άλλων εκδηλώσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Περισσότερα www.mazigiatopaidi.gr

Αγ. Θωμά 14, Αθήνα 115 27 | Τηλ.: 210 7482690 | E-mail: info@mazigiatopaidi.gr | www.mazigiatopaidi.gr|

Facebook • Twitter • Instagram: @mazigiatopaidi

Tags: ΠΑΙΔΕΙΑ
Share9Tweet5

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Λέρος: Ενημερωτική δράση για την ιστορία του Λακκίου από το Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ.
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

Λέρος: Ενημερωτική δράση για την ιστορία του Λακκίου από το Εσπερινό Γυμνάσιο με Λ.Τ.

21.10.2025
943
Λέρος: Δωρεά 74 τόμων στην Δημοτική Βιβλιοθήκη
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

Λέρος: Δωρεά 74 τόμων στην Δημοτική Βιβλιοθήκη

03.10.2025
921
Βροχές και σποραδικές καταιγίδες την Κυριακή, πτώση θερμοκρασίας από Δευτέρα -Με τι καιρό θα κάνουμε Πρωτομαγιά
ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

Λέρος – Έκτακτο: Κλειστά τα σχολεία την Παρασκευή

02.10.2025
2k
Επόμενο

Επιμονή Γ. Νικητιάδη: Νέα Επίκαιρη Ερώτηση για μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στη Δωδεκάνησο

Η ΛΕΡΟΣ ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Παύση λειτουργίας του ενεργού ΧΑΔΑ και υποβολή πρότασης για την αποκατάσταση του αποφάσισε…

    21.10.2011
    Παύση λειτουργίας του ενεργού ΧΑΔΑ και υποβολή πρότασης για την αποκατάσταση του αποφάσισε το Δ.Σ. Λέρου Πριν 14 χρόνια 2.4K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Διαβάστε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέρου σχετικά με την κατάργηση της Εφορίας…

    21.10.2012
    Διαβάστε την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέρου σχετικά με την κατάργηση της Εφορίας – “Pesonae non gratae” οι βουλευτές… Πριν 13 χρόνια 2.8K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Απίστευτο! Έδαφος της Καλύμνου Δέσμευσαν οι Τούρκοι για Έρευνες!

    21.10.2013
    Απίστευτο! Έδαφος της Καλύμνου Δέσμευσαν οι Τούρκοι για Έρευνες! Πριν 12 χρόνια 1.5K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    ΛΕΡΟΣ: Παράταση υποβολής αιτήσεων στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου

    21.10.2014
    ΛΕΡΟΣ: Παράταση υποβολής αιτήσεων στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Πριν 11 χρόνια 1.4K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    ΛΕΡΟΣ: Στα Λέπιδα και στο ΠΙΚΠΑ θα εγκατασταθεί το HOT SPOT για τους…

    21.10.2015
    ΛΕΡΟΣ: Στα Λέπιδα και στο ΠΙΚΠΑ θα εγκατασταθεί το HOT SPOT για τους μετανάστες Πριν 10 χρόνια 4.2K
crithonis-paradise-hotel

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Λέρος: Μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την υποστελέχωση του Νοσοκομείου

    16.10.2025
    Λέρος: Μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την υποστελέχωση του Νοσοκομείου 2.2K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Τιμόθεος Κωττάκης: Αποκαταστάθηκε “ο οδοφωτισμός χωρίς μελέτη” στο φράγμα

    15.10.2025
    Τιμόθεος Κωττάκης: Αποκαταστάθηκε “ο οδοφωτισμός χωρίς μελέτη” στο φράγμα 2K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Λέρος: Απόβαση 28 αλλοδαπών στα Άλιντα – Συνελήφθησαν 2 διακινητές

    19.10.2025
    Λέρος: Απόβαση 28 αλλοδαπών στα Άλιντα – Συνελήφθησαν 2 διακινητές 1.8K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Λέρος: Συνέντευξη στο RealFM 97.8 παραχώρησε ο Δήμαρχος – Τι είπε για τον…

    19.10.2025
    Λέρος: Συνέντευξη στο RealFM 97.8 παραχώρησε ο Δήμαρχος – Τι είπε για τον Άδωνι Γεωργιάδη 1.5K
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ

    Λέρος: Δικαιώνεται η Μάχη του Τιμόθεου Κωττάκη για το Νοσοκομείο – Πένθος για…

    21.10.2025
    Λέρος: Δικαιώνεται η Μάχη του Τιμόθεου Κωττάκη για το Νοσοκομείο – Πένθος για τον Δήμαρχο για την απώλεια του αδερφού του Θανάση Κωττάκη 1.5K

ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

  • Αντώνης Παπαδημητρίου: Ο πιο επιδραστικός Έλληνας της εποχής μας

    Αντώνης Παπαδημητρίου: Ο πιο επιδραστικός Έλληνας της εποχής μας

    63 shares
    Share 39 Tweet 10
  • Λέρος: Νέα καμπάνια τουριστικής προβολής με λογότυπο, ιστοσελίδα και ψηφιακή παρουσία

    54 shares
    Share 30 Tweet 10
  • Τιμόθεος Κωττάκης: Αποκαταστάθηκε “ο οδοφωτισμός χωρίς μελέτη” στο φράγμα

    59 shares
    Share 24 Tweet 15
  • Λέρος: Νέο κτίριο 1.300 τ.μ. στο Μπελλένειο Γυμνάσιο – Συνεδριάζει εκτάκτως η Δημοτική Επιτροπή

    82 shares
    Share 56 Tweet 11
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»

    70 shares
    Share 30 Tweet 17
  • Δημοτικό Συμβούλιο Λέρου: Χωρίς απρόοπτα η συνεδρίαση του Σαββάτου – Δηλώσεις Δημάρχου Λέρου
--
Χωρίς απρόοπτα ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέρου, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2025, στη 1:30 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Σχολείου Αλίντων.

Η συνεδρίαση περιλάμβανε ένα θέμα εκτός ημερήσιας διάταξης και τρία τακτικά θέματα, τα οποία συζητήθηκαν και ψηφίστηκαν σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία.

Θέματα εκτός ημερήσιας διάταξης
1α. Έγκριση των όρων που θέτει η Εταιρία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στην απόφασή της (υπ’ αριθ. πρωτ. 14708/07-10-2025), σχετικά με την παραχώρηση χρήσης τμήματος του ακινήτου με ΑΒΚ 582 (Α/Α 97719), Ν. Δωδεκανήσου, στο Δήμο Λέρου.

1β. Εξουσιοδότηση του Δημάρχου Λέρου, κ. Τιμόθεου Κωττάκη, για την υπογραφή της σχετικής σύμβασης μεταξύ της ΕΤΑΔ και του Δήμου Λέρου, καθώς και κάθε απαιτούμενου δικαιολογητικού.

Το θέμα εκτός ημερησίας διάταξης ψηφίστηκε ομόφωνα από το σώμα.

Τακτικά θέματα ημερήσιας διάταξης
1. Έγκριση της 7ης αναμόρφωσης προϋπολογισμού και τεχνικού προγράμματος του Δήμου Λέρου, οικονομικού έτους 2025.

Το θέμα περιλαμβάνει σειρά σημαντικών χρηματοδοτήσεων και έργων για το νησί, όμως ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία (Δεν ψηφίστηκε από την Αντιπολίτευση).

2. Εγγραφές και επανεγγραφές φιλοξενούμενων παιδιών στους παιδικούς σταθμούς Λακκίου και Καμάρας, για το σχολικό έτος 2025–2026.

3.Αίτηση του Αθλητικού Σωματείου “Αθλητικός Σύλλογος Ακαδημία Γυμναστικής Λέρου”, με αριθμό πρωτ. 73671/5-9-2025.

Τα δύο τελευταία θέματα εγκρίθηκαν ομόφωνα, καθώς αφορούσαν διαδικαστικά ζητήματα.

Δηλώσεις Δημάρχου Λέρου Τιμόθεου Κωττάκη μετά το πέρας της συνεδρίασης:
  • Τιμόθεος Κωττάκης: Αποκαταστάθηκε “ο οδοφωτισμός χωρίς μελέτη” στο φράγμα
---
Με σύγχρονες, ψηλές κολόνες οδοφωτισμού και με ιδιαίτερη έμφαση στην αισθητική αρμονία, αποκαταστάθηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έπειτα από σχετικό αίτημα του Δημάρχου Λέρου Τιμόθεου Κωττάκη, το έργο ηλεκτροφωτισμού του επαρχιακού οδικού δικτύου στην περιοχή του φράγματος.

Η αποκατάσταση του οδοφωτισμού πραγματοποιήθηκε από πιστοποιημένο συνεργείο, σύμφωνα με την εγκεκριμένη τεχνική μελέτη του έργου, διασφαλίζοντας την ασφάλεια και την ποιότητα της εγκατάστασης.

Πλέον, οι διερχόμενοι οδηγοί αλλά και οι πεζοί απολαμβάνουν βελτιωμένη ορατότητα και ισχυρότερο, ομοιόμορφο φωτισμό, γεγονός που αναβαθμίζει τόσο την οδική ασφάλεια όσο και τη συνολική εικόνα της περιοχής.

Με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο Δήμαρχος Λέρου Τιμόθεος Κωττάκης αναφέρει:

"Αποκαταστάθηκε η ΑΣΦΑΛΕΙΑ , η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ και η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ του έργου στο φωτισμό της περιοχής του φράγματος στο Παρθένι .
Ολόκληρο το έργο χρηματοδοτήθηκε και κατασκευάστηκε εξολοκλήρου από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου .
Γιώργο Χατζημάρκο για μια ακόμη φορά σε ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!"
  • Αλλαγή στο δρομολόγιο του Blue Star Patmos την Τρίτη 14 Οκτωβρίου λόγω απεργίας
--
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»
  • Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»
---
Σε ζωντανή μετάδοση μίλησε σήμερα ο Δήμαρχος Λέρου, Τιμόθεος Κωττάκης, ανακοινώνοντας σημαντική εξέλιξη σχετικά με το μεγάλο πρόβλημα της περιοχής του Ξηροκάμπου, που συνδέεται με τη λειτουργία της Κλειστής Ελεγχόμενης Δομής Λέρου (Hotspot).

Ο κ. Κωττάκης παρουσίασε αναλυτικά το ζήτημα της πύλης εισόδου - εξόδου του Κέντρου, o δρόμος του οποίου βρίσκεται μέσα στον οικισμό του Ξηροκάμπου, δημιουργώντας χρόνια προβλήματα στους κατοίκους της περιοχής.

Όπως δήλωσε, μετά από δίωρη συνάντηση που είχε στην Αθήνα με τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, Θάνο Πλεύρη, και κατόπιν εμπεριστατωμένων προτάσεων του Δήμου Λέρου, δόθηκε το “πράσινο φως” για τη μεταφορά της πύλης σε νέα θέση, στη δυτική πλευρά της Δομής, μέσω των Λεπιδών, με στόχο να αποσυμφορηθεί πλήρως ο Ξηρόκαμπος.

«Είναι μια πολύ σημαντική μέρα για τη Λέρο. Το πρόβλημα που ταλαιπώρησε για χρόνια τους κατοίκους του Ξηροκάμπου, βρίσκεται πλέον σε τροχιά οριστικής λύσης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος.

Ο κ. Κωττάκης δεν παρέλειψε να εκφράσει τις θερμές ευχαριστίες του προς τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Θάνο Πλεύρη, καθώς και προς τον Γενικό Γραμματέα Δημήτριο Γλυμή.

Θέση για τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων του Νοσοκομείου

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε και στις προγραμματισμένες συγκεντρώσεις των Ενώσεων Εργαζομένων και Ιατρών του Νοσοκομείου Λέρου, ξεκαθαρίζοντας πως δεν θα παρευρεθεί, αν και στηρίζει το δικαίωμα των εργαζομένων στη διεκδίκηση.

«Οι συγκεντρώσεις είναι ένα χρήσιμο εργαλείο πίεσης, όμως ο θεσμικός μου ρόλος δεν μου επιτρέπει να είμαι παρών σε εκδηλώσεις που αποκτούν κομματική χροιά. Σε τέτοιες παγίδες δεν πρόκειται να πέσω», δήλωσε ο Δήμαρχος.

Με τις σημερινές δηλώσεις του, ο κ. Κωττάκης σηματοδοτεί μια καθοριστική εξέλιξη για την καθημερινότητα των κατοίκων του Ξηροκάμπου, ενώ παράλληλα κρατά σαφείς αποστάσεις από κομματικές αντιπαραθέσεις, δίνοντας έμφαση στον θεσμικό του ρόλο και τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του Δήμου.
  • Λέρος: Κινητοποιήσεις για το Νοσοκομείο – Κάλεσμα της Ένωσης Εργαζομένων
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
  • Λέρος: Ο Δήμαρχος τιμά τον Αντώνη Παπαδημητρίου – “Είναι μεγάλη τιμή για όλους μας”
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
  • Αντώνης Παπαδημητρίου: Ο πιο επιδραστικός Έλληνας της εποχής μας
---
Διαβάστε περισσότερα στο LEROSNEWS.GR
Facebook Twitter Youtube Instagram
LEROS NEWS - ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Από το 2004 έγκυρη και αντικειμενική ενημέρωση
LEROS NEWS – ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Follow us on social media:

Πρόσφατα άρθρα

  • Λέρος: Δικαιώνεται η Μάχη του Τιμόθεου Κωττάκη για το Νοσοκομείο – Πένθος για τον Δήμαρχο για την απώλεια του αδερφού του Θανάση Κωττάκη
  • Λειψοί: Δύο νέα σπίτια για γιατρούς και δύο για δημόσιους υπαλλήλους – Χρηματοδότηση 760.000€
  • Στα εγκαίνια της Νέας Καρδιολογικής Μονάδας του Ωνασείου ο Δήμαρχος Λέρου και ο Πρόεδρος του Δ.Σ.
  • Με επιτυχία η πρώτη εκδήλωση της Εταιρείας Μελέτης της Ιστορίας της Λέρου

Νεότερα Video

Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»

Τιμόθεος Κωττάκης: «Αλλάζει χωροθέτηση η πύλη του Hotspot – Λύση στο πρόβλημα του Ξηροκάμπου»

2.2k ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
11 Οκτωβρίου 2025
Λέρος: Η συνέντευξη του Δήμαρχου Τιμόθεου Κωττάκη στο Radio Kosmos 93.8

Λέρος: Η συνέντευξη του Δήμαρχου Τιμόθεου Κωττάκη στο Radio Kosmos 93.8

1.3k ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ
2 Οκτωβρίου 2025

© 2004 - 2025 | LEROS NEWS – ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ |

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε τα αποτελέσματα
  • ENGLISH EDITION
  • ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ
  • ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ
  • ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
  • ΔΙΕΘΝΗ
  • ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΘΕΜΑΤΑ
  • ΡΕΠΟΡΤΑΖ

© 2004 - 2025 | LEROS NEWS – ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ |

Ο ιστότοπος lerosnews.gr χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα μας, συναινείτε στη χρήση των cookies.