back to top
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΚΗΣ: «Να σταματήσει η αποδόμηση των δομών εκπαίδευσης στη νησιωτική χώρα».

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑΔΗΜΗΤΡΗΣ ΓΑΚΗΣ: «Να σταματήσει η αποδόμηση των δομών εκπαίδευσης στη νησιωτική χώρα».

Να αντιμετωπιστεί κάθε παρέμβαση στην εκπαίδευση με άξονα το κοινωνικό όφελος και την αρχή της «νησιωτικότητας», ζήτησε στην τοποθέτησή του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής ο Δημήτρης Γάκης, στη διάρκεια της ακρόασης των φορέων για την επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας για την «αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» την Τρίτη 03.09.13.

Ο βουλευτής Δωδεκανήσου, τόνισε τα μεγάλα προβλήματα και τις κοινωνικές συνέπειες που προκαλεί η υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών εκπαίδευσης στη νησιωτική χώρα και την ανάγκη του σχεδιασμού μιας νέας «στρατηγικής» στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και στις δομές της ειδικής αγωγής, που να βασίζεται στη νησιωτική ιδιαιτερότητα.

Στην συνεδρίαση, ο Δημήτρης Γάκης σημείωσε τα στοιχεία που διαφοροποιούν τη νησιωτική από την ηπειρωτική χώρα – κυρίως το ζήτημα της συγκοινωνιακής πρόσβασης – και τόνισε τη μεγάλη αναστάτωση που προκαλούν οι ελλείψεις στην εύρυθμη λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων στα μικρά νησιά που υποβαθμίζουν τις ήδη ελλειμματικές υπηρεσίες παιδείας στη Δωδεκάνησο. Όπως χαρακτηριστικά είπε στην Επιτροπή ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ: «Νησί δεν σημαίνει ένας τόπος που λειτουργεί από τον Ιούλιο μέχρι τον Αύγουστο, όταν μπορεί κάποιος να ‘πάρει’ το καράβι ή το αεροπλάνο και να έρθει να περάσει τις διακοπές του στις γαλάζιες θάλασσες και στις όμορφες παραλίες μας. Νησί σημαίνει και μια λειτουργία όλων των δομών μετά τον Αύγουστο, από Σεπτέμβρη δηλαδή, τότε που ανοίγουν τα σχολεία, μέχρι τον Ιούνιο, που ολοκληρώνεται η σχολική χρονιά. Αλλά και η λειτουργία, όχι μόνο των σχολείων, η λειτουργία μιας ολόκληρης κοινωνίας».

Τέλος, ο βουλευτής Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ, έθεσε ένα ερώτημα που αφορά στην ειδική αγωγή στα νησιά. Σε εκπαιδευτικές δομές που λόγω της μνημονιακής πολιτικής της κυβέρνησης, κινδυνεύουν να συρρικνωθούν ακόμα περισσότερο. Η ερώτηση, αναφέρει τα εξής: «…Για παράδειγμα σε ένα νησί που υπάρχει Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο θα ιδρυθεί Ειδικό Επαγγελματικό Λύκειο και ΣΕΚ; Πώς θα συνεχίσουν στο νησί τους τα παιδιά που αποφοιτούν, με ποιες δομές; Δεν θα λειτουργήσει ΕΠΑΛ;»

Για το θέμα αυτό, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Πρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.) κ. Δημήτριος Αφουξενίδης, λύση, μπορεί να βρεθεί: «..Το άλλο κομμάτι αφορά την ερώτηση του κου Γάκη, για το θέμα των νησιών. Το θέμα των νησιών, αυτό είναι πραγματικά ένα θέμα που το έχουμε επισημάνει στο Υπουργείο και στην Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής. Ας πούμε ότι 1 παιδί φοιτά σε 1 ειδικό επαγγελματικό γυμνάσιο και είναι σε 1 νησί, εκεί, θα γίνει και ειδικό επαγγελματικό λύκειο; Θα γίνει ειδική ΕΠΑΛ; Εκείνο που προτείναμε για λόγους οικονομίας και μας υποσχέθηκαν ότι αυτό μπαίνει στο νομοσχέδιο – θα μπει στο νομοσχέδιο στην τελική του μορφή, είναι ότι να μπορούνε μέσα στα ειδικά επαγγελματικά γυμνάσια να γίνουνε τάξεις ΕΠΑΛ. Δηλαδή, όπως έχουμε στο ειδικό λύκειο όπου έχουν θεσμοθετηθεί οι λυκειακές τάξεις, έτσι να γίνει και στο ειδικό επαγγελματικό γυμνάσιο». Επίσης, για το θέμα των ΣΕΚ που έθεσε ο βουλευτής Δωδεκανήσου, ο πρόεδρος της ΕΝΕΛΕΑ είπε:

«… Δηλαδή, μέσα στα Ε.Ε.Ε.Κ. θα μπορούσαν να λειτουργήσουν οι τάξεις του ΣΕΚ ειδικής αγωγής …». «…Τα Ε.Ε.Ε.Κ. έχουν αυτή την δυνατότητα – την υποδομή για να το κάνουν αυτό και δεν θα κοστίσει τίποτα και θα μπορέσουν να λειτουργήσουν αμέσως τα ΣΕΚ ειδικής αγωγής, διαφορετικά θα περιμένουμε να ιδρυθούνε και δεν θα ιδρυθούνε – με βάση πάντοτε την οικονομική κρίση – ποτέ».

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ