Θέμα: Επαναλειτουργία Πυλών Εισόδου στα Δωδεκάνησα στήριξη του Yachting
Από τους Ναυτικούς Πράκτορες :
Μιχάλη Ροδίτη Δημήτρη Χαματζόγλου Καστή Δημήτριο Βασίλη Καπαδάκη
RODITIS YACHTING FANOS TRAVEL Greek Yacht Services Kalymna Yachting
Ρόδος 21/5/2020
Αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές Δωδεκανήσου ,
Μπροστά στη πρωτόγνωρη και απειλητική πανδημία που πλήττει τον πλανήτη μας είναι η ώρα για εθνική συσπείρωση και ομοψυχία , για περισσότερη οργάνωση και συνεργασίες.
Αναλυτικά:
Ακολουθούμε με σεβασμό και συνέπεια τα μέτρα υγιεινής και προφύλαξης με απώτερο σκοπό την διαφύλαξη της υγείας μας και την μελλοντική μας επιβίωση.
Καρτερικά περιμένουμε τις θετικές εξελίξεις της ιατρικής επιστήμης και αγωνιούμε για το παρόν και το μέλλον.
Η διαχείρηση της πανδημίας και κάθε κρίσης περνά από εμάς είναι και ευθύνη ατομική για την διασφάλιση της προστασίας των αγαπημένων μας και της επιστροφής στην κανονικότητα .
Είναι όμως επιτακτική ανάγκη να σχεδιάσουμε τα επόμενα βήματα για να επιβιώσουμε και για το μέλλον των οικογενειών μας που η μοίρα μας έφερε στα Δωδεκάνησα μακριά από τις κεντρικές υπηρεσίας και τις φροντίδες του κράτους. Εδώ ριζώσαμε και εδώ δουλεύουμε σκληρά 4 μήνες τον χρόνο για τους δώδεκα, έχοντας προσαρμόσει τις δουλείες μας και τις επιχειρήσεις μας με την γειτονική Τουρκία !
Θαλάσσιες διασυνδέσεις , εμπορικές πράξεις , χιλιάδες αφίξεις και αναχωρήσεις θαλαμηγών και ημερόπλοιων αλλά και κρουαζιερόπλοιων . Η κάθετη αύξηση αυτής της επισκεψιμότητας έχει δημιουργήσει ένα μεγάλο κλάδο στην εστίαση την τροφοδοσία, το εμπόριο και τις διατυπώσεις ακόμα και στο ποιο απομακρυσμένο νησάκι στα Δωδεκάνησα !
Συγκεκριμένα:
Λειψοί , Αρκιοί , Αγαθονήσι Ψέριμος , Τέλενδος ,Καστελόριζο , Λέρος , Κάλυμνος , Νίσυρος , Σύμη και Τήλος, Καστελόριζο , λίγα από τα μικρά μας νησιά που δέχονται εκατοντάδες αφίξεις σκαφών από Τουρκία κάθε βδομάδα με τα πλέον επώνυμα Ρόδο , Κώ και Πάτμο να έχουν καθημερινές τις αφίξεις της οργανωμένης κρουαζιέρας και των ημερόπλοιων από Τουρκία !!
Έτσι έχουν αναπτυχθεί λοιπόν τα νησιά μας σε γνώση της πολιτείας μας όλα τα χρόνια , έτσι έχουμε επενδύσει εμείς οι νησιώτες !! Γεμάτα λιμάνια και κόλποι με ιστιοπλοϊκά και ταχύπλοα σκάφη , ξύλινα παραδοσιακά , σκάφη που έρχονται δύο και τρείς φορές το καλοκαίρι να ξοδέψουν , να φάνε να ποιούν και πολλές φορές να κάνουν τις επισκευές τους στις μαρίνες μας και στα ελάχιστα καρνάγια που έχουν απομείνει .
Τα οφέλη είναι τεράστια για τις τοπικές οικονομίες για την ανάπτυξη και επιβίωση μας. Είναι κυριολεκτικά αδιανόητο να βλέπουμε ΟΛΑ τα λιμάνια και τους κόλπους άδεια , την απόλυτη εγκατάλειψη και την επερχόμενη παρακμή ! Μόλις πρόσφατα και με τεράστιες δυσκολίες αντιμετωπίσαμε τις μεγάλες ροές του μεταναστευτικού με εμφανές το πλήγμα στα λιμάνια μας με εκατοντάδες παροπλισμένα και μισοβυθισμένα κατασχεμένα σκάφη!!
Αυτή η διαφορετικότητα που προβάλλουμε στο νησιωτικό μας σύμπλεγμα αποτελεί τον πυλώνα προσέλκυσης για τα επόμενα χρόνια της τουριστικής αγοράς καθώς η ζήτηση θα είναι έντονη για μικρούς και απομακρυσμένους προορισμούς μακριά από τα μεγάλα αστικά κέντρα και τις μεγάλες τουριστικές μονάδες μακριά από συνωστισμούς και μαζικές μετακινήσεις !
Μικρά νησιά
Όπως η Κάλυμνος και η Λέρος τα τελευταία 5 χρόνια μετά από τεράστιες πιέσεις και προσπάθειες των τοπικών φορέων έχουν διαμορφώσει το δικό τους τουριστικό προϊόν και χαρακτήρα καθώς μόνο εποχιακά λειτουργούν οι πύλες εισόδου εκτοξεύοντας τις αφίξεις των σκαφών από Τουρκία με οφέλη στις τοπικές μας οικονομίες .
Η άμεση επαναλειτουργία ΟΛΩΝ των πυλών , μόνιμων και εποχιακών στα Δωδεκάνησα θα συγκρατήσει την ήδη βαριά πλητόμενη οικονομία μας καθώς εκατοντάδες ξενοδοχειακές μονάδες θα παραμείνουν κλειστές με ανυπολόγιστες ζημιές στα εργατικά χέρια και την τοπική τουριστική βιομηχανία.
Θα πρέπει να τονίσουμε πως η άμεση επαναλειτουργία των πυλών στα Δωδεκάνησα(Ρόδο , Σύμη, Κώ, Κάλυμνο, Λέρο και Πάτμο ) και η κυκλοφορία των σκαφών με τους ισχύοντες υγειονομικούς κανόνες είναι ο ασφαλέστερος τρόπος διακοπών στην αβεβαιότητα που επικρατεί με τεράστια άμεσα οικονομικά οφέλη για τα νησιά μας και την χώρα μας.
Συγκεκριμένα:
- Oι επισκέπτες είναι κυρίως θαλαμηγά σκάφη ιστιοπλοϊκά ,ταχύπλοα και παραδοσιακά τα οποία κάνουν είσοδο από Τουρκία , ιδιωτικά και επαγγελματικά , Ευρωπαϊκά και τρίτων χωρών (Τουρκίας , Αμερικής , Αυστραλίας ,κλπ ) ,με οικογένειες και φίλους που σπάνια ξεπερνούν τα 12 άτομα σε κάθε σκάφος .
- Διαμένουν στα σκάφη τους και κάνουν αποκλειστική χρήση οι ίδιοι και το πλήρωμα τους, είναι αυτόνομα και ελλιμενίζονται σε κόλπους και λιμάνια χωρίς αεροπορικές μετακινήσεις και συνωστισμό !
- Είναι η αγορά που δεν εξαρτάται από τους Tour operators και τις αεροπορικές εταιρείες καθώς ταξιδεύουν μεμονωμένα χωρίς να υποστούν ενδεχόμενες ταλαιπωρίες σε αεροδρόμια ή και περιορισμούς στις πτήσεις και πιθανές αυξήσεις στα ναύλα των αεροπορικών εταιρειών .
- Η συγκεκριμένη αγορά των επισκεπτών με μεμονωμένα σκάφη στα νησιά μας δεν εμπίπτει στο 70% των τουριστικών αφίξεων στην χώρα μας που γίνεται με αεροπορική σύνδεση και επηρεάζει την τουριστική ζήτηση λόγω των τιμών και των επιλεγμένων προορισμών. Βρίσκεται μακριά από τις διαμάχες των tour operators με τους ξενοδόχους και τις αεροπορικές εταιρείες
- Το εισοδηματικό κριτήριο των επισκεπτών με σκάφη είναι υψηλό και δεν επηρεάζεται από την προτροπή κάποιων χωρών για ευνόητους λόγους να κρατήσουν τον όποιο τουρισμό στο εσωτερικό τους. Τα σκάφη είναι αυτόνομα και ανεξάρτητα στις επιλογές του προορισμού και στην σχεδίαση μιας θαλάσσιας διαδρομής της επιλογής των που βασίζεται σε ασφαλή και καθαρά από COVID -19 νησιά όπως είναι όλα τα Δωδεκάνησα .
- Τα αναμενόμενα σκάφη είναι κυρίως επαναλαμβανόμενοι πελάτες (repeaters ) που δεν επηρεάζονται από την αναποφασιστικότητα για ταξίδια των χωρών της Δυτικής Ευρώπης και των ΗΠΑ ,καθώς ήδη ελλιμενίζονται σε μαρίνες τις Τουρκίας .
- Ξοδεύουν μεγάλα ποσά στην εστίαση και προμήθειες τροφίμων και ποτών , καταβάλουν πολλά τέλη σε τελωνεία , λιμενικά ταμεία , μαρίνες και για εφοδιασμό καυσίμων τους. Μια τεράστια αλυσίδα επιχειρήσεων είναι οι ωφελημένοι στα νησιά μας που έχουν διαμορφώσει και προσαρμόσει τις υποδομές τους στον ποιοτικό αυτό κλάδο του τουρισμού που λέγεται θαλάσσιος (Yachting) .
- Η αγορά αυτή των θαλαμηγών που σκοπεύει άμεσα να επισκεφθεί τα νησιά μας δεν εξαρτάται από τον χρόνο έναρξης των πτήσεων εξωτερικού ή την επαναλειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων στην Ελλάδα ! Δεν έχουν σχέση με φαινόμενα συνωστισμού , μαζικής μετακίνησης και εστίασης !!
Eπιπροσθέτως:
Η επισκεψιμότητα και παραμονή των θαλαμηγών αυτών δεν πρέπει να ανασταλεί ή να κατευθυνθεί σε άλλα νησιά και πύλες που δεν είναι στις επιλογές τους και που δεν εξυπηρετούν την προσβασιμότητα και το πρόγραμμα τους !
Θα ήταν τραγικό λάθος να ανασταλεί ή ακόμα να καθυστερήσει η λειτουργία ορισμένων πυλών ειδικά τώρα που δίνεται η ευκαιρία να στελεχωθούν αρτιότερα και να εναρμονιστούν με τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα ισχύουν σε όλα λιμάνια στα Δωδεκάνησα που λειτουργούν σε 12μηνη λειτουργία οι πύλες (Ρόδο , Σύμη , Κω και Πάτμο )
Για την κατοχύρωση των μεγάλων μας προσπαθειών τα τελευταία χρόνια και την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση της υπάρχουσας μεγάλης ζήτησης από σκάφη που ελλιμενίζονται στην Τουρκία επιβάλλεται η επαναλειτουργία των διαβατηριακών ελέγχων στα νησιά μας .
Η κυβέρνηση είναι στην τελική ευθεία για την οριστικοποίηση και ανακοίνωση του ολοκληρωμένου πακέτου επανεκκίνησης του τουρισμού σε συνεργασία με τις υγειονομικές αρχές.
Eπομένως:
Στους ευρύτερους χειρισμούς που απαιτούνται, μαθαίνουμε πρόσφατα είναι αυτό των διμερών συμφωνιών. Ειδικότερα, αν και όλοι οι εμπλεκόμενοι στον ευρωπαϊκό τουρισμό μιλούν για ανάγκη ενιαίων κανόνων για τις διεθνείς μετακινήσεις και τη λειτουργία των επιχειρήσεων, στην πραγματικότητα ολοένα και περισσότεροι ανησυχούν πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατον να επιτευχθεί τουλάχιστον με τέτοια ταχύτητα ώστε να μη χαθεί ολόκληρο το 2020 και υπονομευθεί και το 2021.
Η πολυπλοκότητα του προβλήματος σε συνδυασμό με τη Βαβέλ των απόψεων σε κάθε χώρα, και συχνά ακόμα και μεταξύ υγειονομικών και πολιτικών αρχών και στο εσωτερικό της, προϊδεάζουν για αδυναμία διαμόρφωσης κοινής θέσης πριν από το φθινόπωρο. Έτσι, πυκνώνουν οι φωνές που μιλούν για τη σύναψη διμερών συμφωνιών που θα καθορίζουν με ποιους κανόνες η μία χώρα θα δέχεται τους πολίτες της άλλης.
Όσον αφορά τα υγειονομικά πρωτόκολλα, ο ΣΕΤΕ έχει ήδη υποβάλει στην κυβέρνηση και στις υγειονομικές αρχές τις προτάσεις του, οι οποίες θα προκύψουν από τη σχετική εργασία τεσσάρων εταιρειών πιστοποίησης, προκειμένου να βρεθεί μοντέλο επανεκκίνησής του. Ο θαλάσσιος τουρισμός και η επαναλειτουργία των πυλών εισόδου επιβάλλεται να είναι στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Τουρισμού .
Eπιμένουμε στο εξης:
Ας μην εφησυχάζουμε ! Να γνωρίζουν οι αρμόδιοι στην κυβέρνηση ότι οι Δωδεκανήσιοι όχι μόνο συμμορφώνονται με τους υγειονομικούς κανόνες αλλά θέλουν και να ακούγονται !!
Με την υπάρχουσα αβεβαιότητα και την αναμενόμενη δυστυχώς συρρίκνωση του τουρισμού κινδυνεύει με εξολόθρευση ο κλάδος του yachting ,ένας κλάδος που στηρίζει δυναμικά μικρά νησιά ! Η κυβέρνηση πρέπει με ρεαλισμό να αφουγκρασθεί τις ανησυχίες μας για μια ενδεχόμενη λαίλαπα και να συνεργασθεί με τις τοπικές κοινωνίες για τον άμεσο προγραμματισμό επιστροφής στην κανονικότητα και την εφαρμογή των υγειονομικών πρωτοκόλλων που θα επιτρέψουν την άμεση επαναλειτουργία των πυλών εισόδου. Οι περιστάσεις απαιτούν περισσότερο τώρα από ποτέ τους ειδικούς στον Τουρισμό με εμπειρία και γνώσεις ώστε να δώσουν λύσεις άμεσες και πρακτικές . Είμαστε στην διάθεση σας για κάθε συμβουλή και συνεργασία για την έγκαιρη αντιμετώπιση των προβλημάτων που άπτονται του θαλάσσιου Τουρισμού.
Με εκτίμηση ,
Μιχάλη Ροδίτη Δημήτρη Χαματζόγλου Καστή Δημήτριο Βασίλη Καπαδάκη
RODITIS YACHTING FANOS TRAVEL Greek Yacht Services Kalymna Yachting