back to top
Πέμπτη, 26 Δεκεμβρίου, 2024

Έκκληση στον πρωθυπουργό, κάνουν οι ακτοπλόοι

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑΈκκληση στον πρωθυπουργό, κάνουν οι ακτοπλόοι

Έκκληση στον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά να παρέμβει ώστε να δοθεί λύση στο αδιέξοδο που πάει να δημιουργηθεί στην ελληνική ακτοπλοΐα έκανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης στη διάρκεια συνέντευξης τύπου.

“Δεν έχουν καταλάβει σε ποιο κρίσιμο σημείο βρίσκεται η ελληνική ακτοπλοΐα. Το 2012 οι αυξήσεις καυσίμων ξεπέρασε το 100%. Οι εταιρείες έχουν επιβαρυνθεί 100 εκ. ευρώ σε σχέση με το 2011. Η εταιρεία εισπράττει το 73,7% . Τα καύσιμα είναι 58% από όσα εισπράττει μία εταιρεία.

Καύσιμα και πλήρωμα καλύπτουν το 80% του κόστους ενός πλοίου.

Η πτώση της κίνησης είναι 23,4% και στην Αδριατική 39% τα τελευταία τρία χρόνια.

Οι ζημιές συσσωρεύονται που θα φθάσουν τα 900 εκ, 2009-2012 με άμεση συνέπεια την αδυναμία κάλυψης των βραχυπρόθεσμων και μακροχρόνιων υποχρεώσεων.

Το κράτος και οι κυβέρνησης άφησαν την ακτοπλοΐα στην τύχη της.

Δεν αντιλαμβάνονται πολλοί ότι οι εταιρείες είναι ιδιωτικές. Η ακτοπλοΐα δεν είναι δημόσια και αυτό πρέπει να το καταλάβουν” και προσέθεσε:

«Στο νομοσχέδιο που δόθηκε για διαβούλευση δεν  υπάρχουν προτάσεις του ΣΕΕΝ, 
Περιέργως οδηγούμαστε  σε λανθασμένες αποφάσεις.
Yπουργοί όπως  η Όλγα Κεφαλογιάννη και ο Κωστής Χατζηδάκης δεν μας έχουν δεχθεί ενώ υπάρχουν θέματα αρμοδιότητας του υπουργείου τους.
Ζητάμε την  παρέμβαση του πρωθυπουργού πριν είναι πολύ αργά».
 
Στη συνέχεια επισήμανε: 
 
«Για το μεταφορικό ισοδύναμο  συμφωνούμε αλλά θα πρέπει να δούμε το κόστος. Δεν κληθήκαμε ποτέ να ενημερωθούμε για το μεταφορικό ισοδύναμο. Θα χρειαστούν 233 εκ. ευρώ και στις σημερινές εποχές αυτό είναι ουτοπία. Εάν μειωθεί το εισιτήριο κατά 30% το κόστος είναι 175 εκ. Αν είναι 35% τότε το κόστος ανεβαίνει στα 204 εκατ. Και αν υπολογιστούν οι εκπτώσεις τότε εκτοξεύεται το ποσό στα 233 εκατομμύρια ευρώ.
 
– Θα γίνουμε μάρτυρες ακραίων καταστάσεων όπως διακοπή δρομολογίων. 
Εκκρεμούν οφειλές σε πληρώματα, τράπεζες και συνεργεία.
Αν διακοπούν τα δρομολόγια που  εξυπηρετούν οι ιδιωτικές εταιρείες τότε το κόστος για το κράτος θα είναι τεράστιο και δεν θα μπορεί να καλυφθεί. 
 
– Οδηγούμαστε στην αποχώρηση πλοίων με αποτέλεσμα να μειωθούν και οι θέσεις εργασίας. Αγνοείται η πλειοψηφία των προτάσεών μας και αυτό το διαπιστώνουμε με μεγάλη απογοήτευση.
 
– Το νομοσχέδιο που έχει τεθεί σε διαβούλευση μας βρίσκει αντίθετους σε κάποια σημεία.
Το 30% το επιβατών ταξιδεύει με έκπτωση  50%..
 
– Στην Αδριατική που δεν επιβάλλεται η έκπτωση οι εταιρείες κάνουν μεγαλύτερες.
Ούτε μία από τις κατά καιρούς προτάσεις μας για την ακτοπλοία δεν λήφθηκε υπόψη.
 
– Προβλέπεται επίταξη πλοίων με το κόστος να το αναλαμβάνει το κράτος. Αυτό δεν μπορεί να γίνει στην πράξη. Πως θα κάνει το μάνατζεμεντ του πλοίου το κράτος;
 
– Μετρήσαμε 10 επιτροπές στο νομοσχέδιο. Στο τέλος η ακτοπλοία θα μείνει με επιτροπές και χωρίς πλοία.
 
– Για τα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας αποζημιώνονται και δεν επιδοτούνται. Αποφασίστηκε η μείωση πιστώσεων κατά΄10 εκ. αν και τα λεφτά δεν επαρκούσαν ούτως ή άλλως».

protothema.gr

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ