back to top
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Μ. ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Στη φθορά του χρόνου και στην υποβάθμιση έχουν παραδοθεί τα αεροδρόμια Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Λέρου και Αστυπάλαιας»

ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥΜ. ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Στη φθορά του χρόνου και στην υποβάθμιση έχουν παραδοθεί τα αεροδρόμια Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Λέρου και Αστυπάλαιας»

Στη Βουλή φέρνει ο Μάνος Κόνσολας το ζήτημα της υποβάθμισης των περιφερειακών αεροδρομίων, ανάμεσα στα οποία είναι και αεροδρόμια των νησιών της Δωδεκανήσου.

Ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας είχε καταθέσει και Ερώτηση μαζί με άλλους τέσσερις (4) συναδέλφους Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, πριν από δύο και πλέον χρόνια, η οποία ουδέποτε απαντήθηκε.

Ο Μάνος Κόνσολας επανέρχεται με νέα ερωτήματα όπως:

  1. Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων; Τι ποσά έχουν διατεθεί το 2017 και το 2018 από την ΥΠΑ και το Ελληνικό Δημόσιο για έργα συντήρησης και βελτίωσης των αεροδρομίων Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Λέρου και Αστυπάλαιας;
  2. Επεδίωξε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εντάξει για χρηματοδότηση από το πακέτο Juncker, έργα βελτίωσης των εγκαταστάσεων στα 23 περιφερειακά αεροδρόμια και ποια ακριβώς;
  3. Ποια είναι η τύχη της προκήρυξης του ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα καταθέσει προτάσεις αξιοποίησης για τα 23 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια; Επελέγη ο σύμβουλος; Κατέθεσε προτάσεις;
  4. Ειδικά για το αεροδρόμιο της Καλύμνου, ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για την επέκταση του διαδρόμου. Ποιες ενέργειες έχουν κάνει το Υπουργείο και η ΥΠΑ όλο αυτό το διάστημα;
  5. Γιατί δεν έχει προχωρήσει η αναβάθμιση της φωτοσήμανσης στο αεροδρόμιο Καλύμνου;
  6. Υπάρχει ενδεχόμενο παραχώρησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων στο Υπερταμείο; Σε αυτή την περίπτωση θα σταματήσει και η χρηματοδότηση τους από το δημόσιο;

Ο Μάνος Κόνσολας επισημαίνει ότι, ειδικά για το αεροδρόμιο της Καλύμνου, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο νησί στις 6 Ιανουαρίου του 2018, είχε μιλήσει για την επέκταση ή μεταφορά του αεροδρομίου σε άλλη θέση.

Τελικά, τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε. Η μεταφορά του αεροδρομίου κρίθηκε ασύμφορη από την κυβέρνηση και με υψηλό κόστος, όπως προκύπτει από απάντηση του Υπουργείου σας σε ερώτηση που είχα καταθέσει στις 23.7.2018 (με Αρ. Πρ.: 227).

Επιπρόσθετα, το έργο της επέκτασης αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο της Καλύμνου δεν προχώρησε, παρά το γεγονός ότι είχε συσταθεί ομάδα εργασίας από συναρμόδιες Διευθύνσεις της ΥΠΑ, το πόρισμα της οποίας αγνοείται. Είναι χαρακτηριστικό ότι ούτε το έργο της φωτοσήμανσης στο αεροδρόμιο της Καλύμνου δρομολογήθηκε. 

Το πλήρες κείμενο της Ερώτησης του κ. Κόνσολα:


Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η

Προς

Κύριο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών 

ΘΕΜΑ: «Εκσυγχρονισμός και Αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων» 

Κύριε Υπουργέ, 

Στις 17 Ιουνίου του 2016 (με αρ.πρ.: 6273) είχα καταθέσει Ερώτηση στη Βουλή, μαζί με άλλους τέσσερις (4) συναδέλφους για την αξιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό των 23 περιφερειακών αεροδρομίων που δεν συμπεριελήφθησαν στη λίστα των αεροδρομίων που παραχωρήθηκαν στη Fraport.

Η ερώτηση αυτή ουδέποτε απαντήθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Με δεδομένο ότι, έκτοτε, έχουν περάσει πάνω από δύο χρόνια, είμαι αναγκασμένος να επανέλθω στο ζήτημα του εκσυγχρονισμού και της βελτίωσης των εγκαταστάσεων των 23 περιφερειακών αεροδρομίων, από τη στιγμή, μάλιστα, που έχουν παραδοθεί στη φθορά του χρόνου και αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις.

Μέσα σε αυτά τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, υπάρχουν έξι (6) αεροδρόμια ακριτικών νησιών της Δωδεκανήσου. Πρόκειται για τα αεροδρόμια Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Λέρου και Αστυπάλαιας.

Η βελτίωση των εγκαταστάσεων και των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των αεροδρομίων σε αυτά τα νησιά, συνδέεται με την οικονομική και τουριστική τους ανάπτυξη.

Ειδικά για το αεροδρόμιο της Καλύμνου, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός κατά την επίσκεψή του στο νησί, στις 6 Ιανουαρίου του 2018, είχε μιλήσει για την επέκταση ή μεταφορά του αεροδρομίου σε άλλη θέση.

Τελικά, τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε. Η μεταφορά του αεροδρομίου κρίθηκε ασύμφορη από την κυβέρνηση και με υψηλό κόστος, όπως προκύπτει από απάντηση του Υπουργείου σας σε Ερώτηση που είχα καταθέσει στις 23.7.2018 (με Αρ. Πρ.: 227).

Επιπρόσθετα, το έργο της επέκτασης αεροδιαδρόμου στο αεροδρόμιο της Καλύμνου δεν προχώρησε, παρά το γεγονός ότι είχε συσταθεί ομάδα εργασίας από συναρμόδιες Διευθύνσεις της ΥΠΑ, το πόρισμα της οποίας αγνοείται.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ούτε το έργο της φωτοσήμανσης στο αεροδρόμιο της Καλύμνου δρομολογήθηκε.

Υπάρχουν σαφή και συγκεκριμένα ερωτήματα που το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει απαντήσει. 

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός 

  1. Ποιο είναι το σχέδιο της κυβέρνησης για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων; Τι ποσά έχουν διατεθεί το 2017 και το 2018 από την ΥΠΑ και το Ελληνικό Δημόσιο για έργα συντήρησης και βελτίωσης των αεροδρομίων Καλύμνου, Καρπάθου, Κάσου, Καστελόριζου, Λέρου και Αστυπάλαιας;
  2. Επεδίωξε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να εντάξει για χρηματοδότηση από το πακέτο Juncker, έργα βελτίωσης των εγκαταστάσεων στα 23 περιφερειακά αεροδρόμια και ποια ακριβώς;
  3. Ποια είναι η τύχη της προκήρυξης του ΤΑΙΠΕΔ για την πρόσληψη συμβούλου ο οποίος θα καταθέσει προτάσεις αξιοποίησης για τα 23 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια; Επελέγη ο σύμβουλος; Κατέθεσε προτάσεις;
  4. Ειδικά για το αεροδρόμιο της Καλύμνου, ποιες είναι οι προθέσεις της κυβέρνησης για την επέκταση του διαδρόμου; Ποιες ενέργειες έχουν κάνει το Υπουργείο και η ΥΠΑ όλο αυτό το διάστημα;
  5. Γιατί δεν έχει προχωρήσει η αναβάθμιση της φωτοσήμανσης στο αεροδρόμιο Καλύμνου;
  6. Υπάρχει ενδεχόμενο παραχώρησης των 23 περιφερειακών αεροδρομίων στο Υπερταμείο; Σε αυτή την περίπτωση θα σταματήσει η χρηματοδότηση τους από το δημόσιο; 

Ο Ερωτών Βουλευτής 

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου

{loadmoduleid 270}

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ