Δημοσιεύτηκε η προκήρυξη για τον ανοιχτό δημόσιο διαγωνισμό, για το επιδοτούμενο δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (άγονες γραμμές) που συμπεριλαμβάνει δύο από τις μεταρρυθμίσεις που εφάρμοσε πρόσφατα το υπουργείο Ναυτιλίας.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στις 19 Νοεμβρίου και ώρα 10.00 στο Υπουργείο (Ακτή Βασιλειάδη) και αφορά 32 ακτοπλοϊκές γραμμές (19 της Διεύθυνσης Θαλασσίων Συγκοινωνιών – ΔΘΣ του ΥΝΑ και 13 της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής), από τις 71 συνολικά για τη δρομολογιακή περίοδο 1/11/2013 έως 31/10/2014. Να σημειωθεί πως είναι η πρώτη φορά που διεξάγεται από κοινού και για τις δύο υπηρεσίες στο κτίριο του ΥΝΑ στον Πειραιά.
Η εκτιμώμενη προϋπολογισθείσα δαπάνη κυμαίνεται από 11.195.859 ευρώ μέχρι 12.581.907 για τις 19 γραμμές της ΔΘΣ και 9.391.200 ευρώ για τις δρομολογιακές γραμμές της Γραμματείας Αιγαίου.
Για πρώτη φορά επίσης οι πλοιοκτήτες θα έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν αφετήριο λιμάνι ανάμεσα στον Πειραιά και το Λαύριο για οκτώ γραμμές:
* Μήλος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ιος, Θήρα.
* Σίφνος, Φολέγανδρος, Σίκινος, Ιος, Θήρα.
* Θήρα, Ανάφη.
* Νάξος, Δονούσα.
* Πάρος, Νάξος, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια, Κατάπολα Αμοργού.
* Πάτμος, Λειψοί, Λέρος, Κάλυμνος, Κως, Σύμη, Ρόδος.
* Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Κως, Νίσυρος, Τήλος, Ρόδος.
* Κως, Νίσυρος, Τήλος, Σύμη, Ρόδος.
Όπως είχε δηλώσει ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτης, εάν τελικά η ακτοπλοϊκή εταιρεία επιλέξει ως αφετήριο λιμάνι το Λαύριο, τότε τα οφέλη από αυτή την επιλογή θα αφορούν και την ίδια, αλλά και τους επιβάτες, καθώς θα μειωθεί ο χρόνος του ταξιδιού, με αποτέλεσμα το όφελος των εταιρειών λόγω μείωσης της κατανάλωσης του καυσίμου, αλλά και το κόστος του εισιτηρίου λογικά θα είναι μικρότερο. Nα σημειωθεί πάντως ότι εκφράζονται φόβοι πως οι εταιρείες δεν θα επιλέξουν το Λαύριο, καθώς η πρόσβαση των επιβατών στο συγκεκριμένο λιμάνι, τουλάχιστον προς το παρόν, είναι αρκετά δύσκολη.