Η Skroutz απέκτησε δική της εταιρεία courier, με σκοπό να κάνει η ίδια τις μεταφορές και τις παραδόσεις των ηλεκτρονικών παραγγελιών. Η επένδυση – μαμούθ σε ελληνική startup
Στο last mile- τον τελευταίο δηλαδή κρίκο της διανομής παραγγελιών στον τελικό καταναλωτή- επένδυσε η Skroutz η οποία εδώ και καιρό έψαχνε τρόπους για να αντιμετωπίσει τη σημαντικότερη ίσως παθογένεια της διαδικασίας του ηλεκτρονικού εμπορίου, δηλαδή την έγκαιρη παράδοση προϊόντων.
Η χρονιά που πέρασε λόγω lockdown, καταναλωτές και επαγγελματίες στράφηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο και η Skroutz είδε μεγέθυνση του δικτύου πελατών της και των κερδών της. Στη στρατηγική της νέας χρονιάς η εταιρεία στοχεύει να μειώσει την εξάρτησή της από την αποκλειστική σχέση με τρίτους συνεργάτες, τουλάχιστον για τα μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, ενισχύεται η δυναμική του Marketplace της με νέες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις.
Έτσι, η εταιρεία επένδυσε σε ελληνική startup courier που διαθέτει στόλο με βαν και δίκυκλα για τη μεταφορά εμπορευμάτων, προκειμένου η ίδια να κάνει τις παραδόσεις των προϊόντων των πελατών της με δικό της δίκτυο διανομέων. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Wolt, που δραστηριοποιείται και στη χώρα μας στη διανομή κυρίως φαγητού σε συνεργασία με χιλιάδες επιχειρήσεις από το χώρο της εστίασης, μεταξύ των οποίων και ορισμένα γνωστά ονόματα, έχοντας η ίδια δικό της στόλο με δίκυκλα για την παράδοση των πακέτων φαγητού.
Προς το παρόν, η Skroutz δεν φαίνεται σε πρώτο χρόνο να εγκαταλείπει τις εταιρείες courier με τις οποίες συνεργάζεται, καθώς αρχικά οι δικές της παραδόσεις θα αφορούν μόνο στην Αττική, με σκοπό τη σταδιακή επέκτασή τους σε πανελλαδικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η επένδυση της Skroutz στον χώρο των ταχυμεταφορών κυμαίνεται μεταξύ 1,5 εκατ. – 2 εκατ. ευρώ.
Η Skroutz εξαγόρασε την κατά 100% την εταιρία MYJOBNOW Delivery με την εμπορική επωνυμία SendX. H MYJOBNOW Delivery ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2019 ως spin-off της MYJOBNOW με διοίκηση τους Στέφανο Κατσίμπα, Αγαμέμνονα Παπάζογλου και Αλέξανδρο Παπασπυρίδη. Η εταιρεία, ξεκίνησε να δραστηριοποιείται στον κλάδο του courier τον Αύγουστο του 2020 και σήμερα διακινεί περισσότερες από 2.000 παραγγελίες ημερησίως.
Ο κ. Γιώργος Χατζηγεωργίου, Συνιδρυτής & Διευθύνων Σύμβουλος της Skroutz, δήλωσε σχετικά ότι «το Skroutz εισέρχεται πλέον σε μία νέα εποχή στην οποία πρωτοστατεί η ολοκληρωμένη εμπειρία του καταναλωτή από τα πρώτα βήματα με την είσοδο στην πλατφόρμα, την αναζήτηση προϊόντων από αξιόπιστους συνεργάτες, τις ασφαλείς και ευέλικτες συναλλαγές και τέλος την έγκαιρη παράδοση των προϊόντων στον καταναλωτή. Αντιλαμβανόμενοι τις νέες συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική αγορά και με στόχο να επιταχύνουμε την αναπτυξιακή μας πορεία, προχωρούμε σε καθετοποίηση και διεύρυνση των δραστηριοτήτων, παρέχοντας νέες και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες εξυπηρέτησης στο “last-mile”, το τελευταίο αλλά πολύ σημαντικό τμήμα στο “ταξίδι” του χρήστη στο www.skroutz.gr».
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία τον περασμένο Νοέμβριο προχώρησε στη στρατηγική συνεργασία με την EveryPay, αποκτώντας μάλιστα μειοψηφικό ποσοστό ύψους 25% στην εταιρεία, η οποία δραστηριοποιείται στην παροχή σύγχρονων συστημάτων ηλεκτρονικών πληρωμών.
Η κατάρρευση των ισχυρών εταιρειών ταχυμεταφορών, όπως της ACS και της Γενικής Ταχυδρομικής, ήταν αυτή που οδήγησε τη Skroutz στην τελευταία της κίνηση. Κι έχοντας ήδη εξασφαλίσει τη στήριξη του ισχυρού επενδυτικού ομίλου CVC, που ελέγχει πλέον ισχυρό μειοψηφικό ποσοστό, ετοιμάζεται να διευρύνει τις υπηρεσίες που παρέχει προς τα καταστήματα με τα οποία συνεργάζεται.
Σημειώνεται ότι η Skroutz συνέχισε και το 2020 να κινείται με ισχυρούς ρυθμούς ανάπτυξης τόσο σε επίπεδο εσόδων, όσο και μικτών κερδών. Στο οκτάμηνο του 2020 πραγματοποιήθηκαν ακαθάριστες συναλλαγές ύψους 600 εκατ.ευρώ (έναντι 380 εκατ.ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι) και έναντι των 650 εκατ.ευρώ που πραγματοποιήθηκαν στο σύνολο του 2019. Το 2019 είχε έσοδα 19,9 εκατ. και αποτελέσματα εκμετάλλευσης γύρω στα 8,3 εκατ. ευρώ.
imerisia.gr