back to top
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Σε μια πόλη διαλυμένη ο δήμαρχος δίνει μάχη για ένα …τραπεζάκι!

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΙΑΚΑ ΝΕΑΣε μια πόλη διαλυμένη ο δήμαρχος δίνει μάχη για ένα …τραπεζάκι!

Αλλά δεν είναι το …τραπεζάκι. Είναι η έκφραση μιας εκδικητικής μανίας κατά του Γιώργου Σπανού επειδή έχει το κουσούρι να λέει αλήθειες

Έναν νέο κύκλο αντιπαράθεσης έχει ανοίξει η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου με την ναυτιλιακή εταιρεία Dodekanisos Seaways του κ. Γιώργου Σπανού με αφορμή τα τραπεζάκια – εκδοτήρια εισιτηρίων – που λειτουργούν στην προβλήτα του τουριστικού λιμένα Μανδρακίου.

Με εισήγηση τού προέδρου του, δημάρχου Ρόδου, κ. Στάθη Κουσουρνά που αντανακλά, δυστυχώς, το ύφος και ήθος της εξουσίας της σημερινής δημοτικής αρχής, το Λιμενικό Ταμείο παράνομα και καταχρηστικά αποφάσισε την απομάκρυνση των εκδοτηρίων πλήν εκείνων των εταιρειών που τα πλοία τους ελλιμενίζονται στο Μανδράκι.
Ουσιαστικά δηλαδή η απόφαση του κ. Κουσουρνά και των μελών του Δ.Λ.Τ.-Ν.Δ., στοχεύει αποκλειστικά στον αποκλεισμό της εταιρείας του κ. Σπανού η οποία, όπως και οι υπόλοιπες ναυτιλιακές, διατηρεί εκδοτήριο με βάση την απόφαση του Κεντρικού Λιμενάρχη Ρόδου από το 2004 και η οποία δεν έχει ανακληθεί.

Η απόφαση του κ. Κουσουρνά που ελήφθη στις 18 Ιουλίου 2013 και έχει προσβληθεί ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών αρχών από τον κ. Σπανό πέραν από το γεγονός ότι είναι παράνομη και καταχρηστική έχει σαφώς εκδικητικό χαρακτήρα ως “αντίποινο” επειδή ο ιδιοκτήτης της ναυτιλιακής έχει υποβάλει, ως γνωστόν, μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου για κακοδιαχείριση και μη είσπραξη των λιμενικών τελών, υπόθεση που βρίσκεται στο στάδιο της προκαταρκτικής εξέτασης από την Εισαγγελία Ρόδου.

Η προσφυγή του κ. Σπανού έχει κατατεθεί από τις 30 Ιουλίου στη Γενική Γραμματεία Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου και σ’ αυτήν αναφέρονται όλοι οι λόγοι που καθιστούν την απόφαση “παράνομη και καταχρηστική”.

Και ενώ θα περίμενε κανείς ότι εκκρεμούσης της προσφυγής θα έπαυε η εκδικητική μανία του δημάρχου η οποία εμφανώς αντιβαίνει στην αρχή της προστατευόμενης εμπιστοσύνης του πολίτη προς το κράτος και τους θεσμούς, το Λιμεναρχείο Ρόδου αναλαμβάνοντας τη σκυτάλη σχεδόν καθημερινά καλεί σε απολογία τον κ. Σπανό με την απειλή διοικητικών ποινών και προστίμων σε βάρος της εταιρείας απαιτώντας την άμεση απομάκρυνση του εκδοτηρίου, μολονότι στον λιμενάρχη κ. Σεφεριάδη (ο οποίος σημειωτέον συμμετέχει στη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου) έχει εξωδίκως κοινοποιηθεί η προσφυγή της εταιρείας, λες και το μείζον ζήτημα της διαχείρισης, εμφάνισης και λειτουργίας του τουριστικού λιμένα είναι το εκδοτήριο και όχι η άθλια εικόνα που παρουσιάζει συνολικά η Μαρίνα Μανδρακίου, όπως έχει επισημανθεί κατ’ επανάληψη από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην προσφυγή της εταιρείας η απόφαση του Δ.Λ.Τ.-Ν. Δ. δημιουργεί σαφέστατα συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού εναντίων της Dodekanisos Seaways διότι προνομιακά δίνει τη δυνατότητα στις ανταγωνιστικές εταιρείες να εκμεταλλεύονται αποκλειστικά την εμπορικότητα του Μανδρακίου, απ’ όπου διέρχονται ημερησίως χιλιάδες αλλοδαποί και ημεδαποί τουρίστες.

Ειδικότερα επισημαίνεται ότι “επιτρέπει την παραμονή σ’ αυτόν άλλων εταιρειών – πλοιοκτητών (των πλοίων ΝΙΚΟΛΑΟΣ Χ, ΣΥΜΗ ΙΙ και SEA STAR) κατά παράβαση του ειδικού κανονισμού λειτουργίας του τουριστικού λιμένα”.

Όπως υπογραμμίζεται με βάση τον Κανονισμό που ισχύει για τη μαρίνα Μανδρακίου “δεν επιτρέπεται ο ελλιμενισμός πλοίων που υπερβαίνουν τα 30 μέτρα μήκος”.

Όμως, αυτή η βασική απαγόρευση καθώς και η απαγόρευση ελλιμενισμού άλλων πλοίων (τουριστικών ημερόπλοιων ή δρομολογιακών) πλήν των σκαφών αναψυχής αγνοείται προκλητικά από το Λιμενικό Ταμείο, αλλά και τη Λιμενική Αρχή η οποία έχει και την ευθύνη για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας εντός της λεκάνης της μαρίνας, και συνεπώς θα έπρεπε να μεριμνά για την αποφυγή κάθε κινδύνου πρόκλησης ενός ναυτικού ατυχήματος.

Δεν πρέπει, άλλωστε, να ξεχνάμε τα ατυχήματα που έχουν συμβεί και φυσικά την περίπτωση του “Κοντίκι”.

Πέρα όμως από τη ρητή απαγόρευση που ισχύει για τα πλοία άνω των 30 μέτρων δεν επιτρέπεται ακόμη ο ελλιμενισμός παροπλισμένων πλοίων τα οποία έπρεπε από καιρό να έχουν απομακρυνθεί και να οδηγηθούν στο Καρνάγιο προκειμένου να απελευθερωθούν θέσεις για θαλαμηγούς που σήμερα, ελλείψει θέσεων, καταφεύγουν στις μαρίνες της Τουρκίας με συνέπεια να χάνονται σημαντικά έσοδα για το ελληνικό δημόσιο και το ίδιο το Λιμενικό Ταμείο.
Ακόμη, η απόφαση του Λιμενικού Ταμείου είναι παράνομη και καταχρηστική διότι η μαρίνα Μανδρακίου ανήκει πλέον στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ με νόμο που έχει ψηφιστεί και με βάση αυτόν το Λιμενικό Ταμείο είναι αναρμόδιο.

Βάσει του νόμου το Λιμενικό Ταμείο έχει μόνο την αρμοδιότητα “της διοίκησης και της τρέχουσας διαχείρισης και εκμετάλλευσης, απαγορευομένης κάθε παραχώρησης δικαιώματος σε τρίτους” και αυτό μέχρι να υπογράφουν οι συμβάσεις εκμετάλλευσης της μαρίνας Μανδρακίου μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και των μελλοντικών επενδυτών.

Στην προσφυγή του κ. Σπανού υπογραμμίζεται, τέλος, ότι με τα τραπεζάκια που προνομιακά έχουν οι πλοιοκτήτες των πλοίων ΝΙΚΟΛΑΟΣ Χ, ΣΥΜΗ ΙΙ και ΣΗ ΣΤΑΡ “διαφημίζουν και πωλούν εισιτήρια και άλλων πλοίων που δεν ελλιμενίζονται στο Μανδράκι προς άλλους προορισμούς, απ’ αυτούς που εκτελούν καθώς προς την Τουρκία”.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες η υπόθεση “τραπεζάκια” πολύ πιθανόν ν’ ανοίξει τον ασκό του Αιόλου με την υποβολή νέων καταγγελιών και μηνύσεων σε βάρος της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου, αλλά και της Λιμενικής Αρχής για κατ’ εξακολούθηση παράβαση καθήκοντος για μια σειρά εγκληματικών παραλήψεων που ζημιώνουν υπέρμετρα το δημόσιο συμφέρον.

Να τονιστεί, πάντως, ότι με μηνύσεις σε βάρος του κ. Σπανού έχουν απειλήσει και τα μέλη της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου, μέχρι σήμερα, ωστόσο, παραμένουν απειλές γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι σχετικές ανακοινώσεις τού κ. Κουσουρνά έγιναν μάλλον για λόγους επικοινωνιακούς και υπό τον φόβο των συνεπειών από την μείζονα υπόθεση των λιμενικών τελών.

rodosalarm.gr

ενδιαφεροντα θεματα

ΥΓΕΙΑ - ΕΠΙΣΤΗΜΗ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ