Σχολιάστε το άρθρο
Κατηγορία: Τα νέα της Λέρου
Εμφανίσεις: 505 φορές

Απάντηση στα όσα είπε ο Δήμαρχος Λέρου στην πρόσφατη συνέντευξη εφ' όλης της ύλης που παραχώρησε στην ιστοσελίδα μας έδωσε στη δημοσιότητα ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Πάτμου κ. Αθανάσιος Ελισσαίου.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Ελισσαίου απαντάει στα όσα είπε ο κ. Κόλιας σε δυο ερωτήσεις που του υπεβλήθησαν από συντάκτη της σελίδας μας (σχετικά με το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάτμου), θεωρώντας ότι είναι υποχρέωση του να απαντήσει για την αποκατάσταση της πραγματικότητας αλλά και της πληρέστερης ενημέρωσης των αναγνωστών μας και παραθέτει τις απόψεις του όπως παρακάτω:

Πάτμος, 18-04-2012

Αγαπητοί φίλοι,

Διαβάζοντας την συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης του αγαπητού Δημάρχου Λέρου κ. Μιχάλη Κόλια και προς αποκατάσταση της αλήθειας, θα ήθελα να σας επισημάνω τα εξής:

1. Μέχρι και σήμερα, τα δύο βασικά λιμάνια της Λέρου δεν διαθέτουν καθορισμένες οριογραμμές αιγιαλού και παραλίας, μια και οι σχετικές προσπάθειες που εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει ο Δήμος Λέρου έχουν σκαλώσει στα γρανάζια της γραφειοκρατίας. Από την ενημέρωση που εξαρχής έγινε από τον κ. Καρακατσάνη, Πολιτικό Μηχανικό της υπηρεσίας μας, σε όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ήταν σαφές ότι λόγω αυτού του προβλήματος δεν είναι δυνατόν να γίνει ο καθορισμός χερσαίας ή εξομοιούμενης ζώνης στα λιμάνια αυτά, δηλαδή να οριοθετηθεί η περιοχή ευθύνης της Υπηρεσίας μας. Επίσης, κανένα νέο έργο σε απόσταση εκατό μέτρων από την ακτογραμμή δεν ήταν και δεν είναι δυνατόν να γίνει, διότι τα παραπάνω θεωρούνται προαπαιτούμενα. Η ανάγκη ο Δήμαρχος Λέρου να αναλάβει προσωπικά πρωτοβουλίες για την επίλυση αυτού του προβλήματος έχει τονιστεί επανειλλημένα, χωρίς μέχρι σήμερα να υπάρχει κάποια ορατή εξέλιξη.

2. Όταν το 2001 ιδρύθηκε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάτμου, το μόνο που κληρονόμησε από το πρώην ενιαίο Λιμενικό Ταμείο Δωδεκανήσου ήταν μια σφραγίδα, μερικοί φάκελοι και χρέη, αλλά κανένας υπάλληλος. Έτσι, κατά τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του εξυπηρετείτο κατά περίπτωση από υπαλλήλους του Δήμου Πάτμου. Στα χρόνια που μεσολάβησαν, προσπάθησε να προσλάβει με τις χρονοβόρες διαδικασίες του ΑΣΕΠ υπαλλήλους για την στελέχωσή του, κατορθώνοντας ως τα τέλη του 2008 να εντάξει στο δυναμικό του δύο διοικητικές υπαλλήλους κι έναν μηχανικό. Κατά το διάστημα αυτό, με τις μικρές του δυνάμεις και τη συνεργασία άλλων υπηρεσιών (οι οποίες κατά περίπτωση και μόνον κατόπιν πιέσεων ή ικεσιών κ.ο.κ. δεχόταν να επιβλέψουν κάποιο έργο) κατάφερε να υλοποιήσει ορισμένα έργα, όπως για παράδειγμα το έργο αποκατάστασης υποσκαφών του παλιού ιταλικού κρηπιδώματος έμπροσθεν του κτιρίου της πολεοδομίας, στο Λακκί, για την εκτέλεση του οποίου πέραν των 175.000€ που διατέθηκαν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, διέθεσε επιπλέον περί τις 90.000€ από ιδίους πόρους για την υπογραφή δύο συμπληρωματικών συμβάσεων. Παράλληλα, μερίμνησε για την τοποθέτηση νέων ιστών φωτισμού και pillars στους λιμένες της Λέρου (τη στιγμή που στην Πάτμο ακόμα και σήμερα δεν υπάρχουν pillars), την εκτέλεση μικρών έργων διευκόλυσης των σκαφών (ράμπα στο λιμένα Αγίας Μαρίνας), την καθαριότητα των λιμένων, την οργάνωση ασκήσεων αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης με την πρόσληψη ειδικού συνεργάτη – εκπαιδευτή κ.ο.κ. Άραγε, ο Δήμαρχος Λέρου κάτω από αυτές τις συνθήκες θα είχε καταφέρει κάτι περισσότερο;

3. Για την σύνταξη του Τεχνικού Προγράμματος του τρέχοντος έτους ζητήθηκε έγκαιρα η άποψη όλων των Δήμων που συμμετέχουν στην Υπηρεσία μας (με το υπ' αριθμ. 1462/21-10-2011 έγγραφό μας), μεταξύ αυτών και του Δήμου Λέρου, ο οποίος ωστόσο δεν απάντησε. Ωστόσο, οι εκπρόσωποί του στο Διοικητικό Συμβούλιο της Υπηρεσίας μας, ψήφισαν ομόφωνα το κατατεθέν Τεχνικό Πρόγραμμα. Σε αυτό έχει προβλεφθεί πίστωση 100.000€ για την βελτίωση των λιμενικών εγκαταστάσεων της Λέρου. Άραγε, μετά από αυτά ο Δήμαρχος Λέρου έχει το δικαίωμα να διαμαρτύρεται;

4. Ήδη η Υπηρεσία μας έχει αναθέσει σε εξειδικευμένο συνεργείο δυτών την ύφαλη βιντεοσκόπηση των λιμένων της Λέρου (Λακκί, Αγία Μαρίνα, Ακρωτηράκι κλπ) με σκοπό να διαπιστωθούν τυχόν προβλήματα που αυτοί παρουσιάζουν (π.χ. υποσκαφές) και να τεθούν προτεραιότητες όσον αφορά στην επισκευή τους.

5. Το Υπουργείο Οικονομικών επίσης (Κτηματική Υπηρεσία Δωδεκανήσου) θεωρεί ότι σχεδόν όλα τα λιμάνια δικαιοδοσίας των Λιμενικών Ταμείων Δωδεκανήσου που κατασκευάστηκαν εδώ και δεκαετίες με χρήματα του Ελληνικού Δημοσίου είναι μη νόμιμα έργα στον αιγιαλό. Η Υπηρεσία μας πέρυσι υπέβαλε αίτηση για τη νομιμοποίησή τους και αναμένεται η έκδοση απόφασης επιβολής προστίμων ύψους αρκετών χιλιάδων ευρώ για το καθένα.

6. Η Λέρος κατά τον κ. Δήμαρχο, αδικείται γιατί δεν έχει πλωτές προβλήτες (όχι εξέδρες όπως επαναλαμβάνει πολλάκις στην συνέντευξή του). Όμως, το δικαίωμα αυτό η Δημοτική αρχή είτε το έχει από καιρό εκχωρήσει σε ιδιώτες (AGMAR & ΕΒΡΟΣ), είτε προσπαθεί ανεπιτυχώς να το ασκήσει μόνη της, αντιμετωπίζοντας προβλήματα από την τεράστια γραφειοκρατία που συνοδεύει τέτοια έργα. Θα συμφωνήσω ότι οι νόμοι είναι απαρχαιωμένοι, αλλά αυτοί ισχύουν και δεν μπορεί κανείς να τους ανατρέψει εκτός αν ο κ. Δήμαρχος έχει τα κατάλληλα εργαλεία για την ανατροπή τους.

7. Θα ήταν ευχής έργο να γίνει πρόταση από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Λέρου στο Διοικητικό Συμβούλιο της Υπηρεσίας μας για την χρήση σε κάθε ένα από τα λιμάνια (Λακκί, Αγία Μαρίνα, Παντέλι και Ξηρόκαμπος), ώστε αυτό να πάρει σχετική απόφαση.

8. Η συμμετοχή της Λέρου σε διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο μαζί με την Πάτμο, τους Λειψούς και το Αγαθονήσι είναι κάτι που αποφασίστηκε κατά την διάρκεια της δημοτικής θητείας 1999-2002, οπότε ο νυν δήμαρχος ήταν επιτελικό στέλεχος της τότε διοικούσας τον Δήμο Λέρου παράταξης.

9. Η διάθεση των χρημάτων που εισπράττει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάτμου, την οποία τον τελευταίο καιρό μνημονεύει ο κ. Δήμαρχος για την μεγάλη συμμετοχή της Λέρου στα έσοδα χωρίς να παίρνει αυτά που της αναλογούν, γίνεται με απόλυτη διαφάνεια και μόνο μέσα από τις νόμιμες διαδικασίες που προβλέπονται. Άλλωστε, ειδικά για φέτος η Υπηρεσία μας πρέπει κατεπειγόντως να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο κατάρρευσης του προβλήτα Επιβατηγών – Οχηματαγωγών Σκαφών λιμένα Λειψών, έργο που θα απορροφήσει το συντριπτικό ποσοστό των τακτικών ετήσιων εσόδων μας (325.000€ από το σύνολο των 500.000€). Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα υπόλοιπα νησιά να παίρνουν πολύ λιγότερα από αυτά που τους αναλογούν.

10. Με εκπλήσσει η άποψη του κ. Δημάρχου ‘‘στις  20 Φεβρουαρίου δηλώθηκε και  πάλι λιμάνι κρουαζιέρας το λιμάνι της Πάτμου …………….. τα λιμάνια της Λέρου’’. Η απάντηση μας: Θυμάστε κ. Δήμαρχε ποτέ από το παρελθόν έως σήμερα να μας είχατε ζητήσει κάτι τέτοιο και να μην έχει γίνει; Ακόμη και σήμερα το Δημοτικό σας Συμβούλιο αναρωτιέται για το αν προορισμός κρουαζιεροπλοίων πρέπει να είναι η Αγία Μαρίνα ή το Λακκί.

11. Όσον αφορά στις διαδικασίες που αφορούν τα θέματα ISPS και SCHENGEN, θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω και να επισημάνω τα εξής:

  1. Οι διαδικασίες ως προς τον ISPS προχώρησαν, αφού ο σχετικός διαγωνισμός έγινε στις 30-03-2012. Ήδη η ένσταση που υπεβλήθη κατά της εγκυρότητας του διαγωνισμού απορρίφθηκε ομόφωνα από το Δ.Σ. (συμμετείχαν και τρεις εκπρόσωποι της Λέρου προεξάχοντος του Αντιδημάρχου κ. Θ. Βιρβίλη) και προχωρήσαμε στην κατακύρωση στην μειοδότρια εταιρεία E- ARION (Δ. Ταγκαλάκης ΑΕΒΕ).
  2. Όπως έχει εξηγηθεί και στον ίδιο τον Δήμαρχο, η διαδικασία απευθείας ανάθεσης των σχετικών μελετών στην εταιρεία Aviamar, την οποία είχε εξαγγείλει εν αγνοία μας στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λέρου που πραγματοποιήθηκε στα μέσα Ιανουαρίου, ήταν παράνομη λόγω ύψους του προϋπολογισμού των μελετών και του γεγονότος ότι η εταιρεία αυτή δεν διαθέτει την σχετική πιστοποίηση για την εκπόνηση τέτοιων μελετών από το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας.

12. Σχετικά με την άποψη του κ. Δημάρχου όσον αφορά το θέμα της έγκρισης των αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου της Υπηρεσίας μας από τον επόπτη Δήμο Πάτμου, θεωρούμε ότι είναι κάτι που πρώτα πρέπει να το ξέρουν οι ενδιαφερόμενοι και μετά τα Μ.Μ.Ε. Αυτό βέβαια που περιγράφεται σε σχετική του δήλωση, δεν είναι σωστό. Από τον επόπτη Δήμο εγκρίνεται ο Προϋπολογισμός και το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης του Νομικού Προσώπου και κατόπιν αποστέλλεται στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου για την τελική έγκριση, σύμφωνα πάντα με τις επιταγές  του “Καλλικράτη”.

13. Τέλος, όσον αφορά στην πρόθεση του κ. Δημάρχου για την ίδρυση Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λέρου, θα του ευχηθώ κάθε επιτυχία, αλλά θα του υπενθυμίσω ότι οι προηγούμενοι δεν ήταν άφρονες που δεν προχώρησαν σε τέτοια κίνηση. Ίσως το καταλάβει εν καιρώ...

Παρακαλώ όπως δημοσιευτεί το πλήρες κείμενο αυτής της επιστολής στην ιστοσελίδα σας προκειμένου οι αναγνώστες σας να έχουν την ευκαιρία να ακούσουν και μία διαφορετική γνώμη, ώστε να σχηματίσουν ολοκληρωμένη άποψη για τα τεκταινόμενα.

Με εκτίμηση 

Αθανάσιος Ελισσαίου

Πρόεδρος Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πάτμου

Πείτε κάτι εδώ...
Είστε επισκέπτης
Διαφορετικά σχολιάστε ως επισκέπτης με ψευδώνυμο
Φόρτωση σχολίου... Το σχόλιο θα ανανεωθεί μετά 00:00.

Γίνετε ο πρώτος επισκέπτης που θα σχολιάσει.